Valselijk beschuldigd van verkrachting

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Valselijk beschuldigd van verkrachting

#16 , 11 dec 2017 10:14

Graag alleen jullie juridische advies, jullie persoonlijke commentaar boeit of helpt mij niet.
Hazo, onze persoonlijke mening boeit je niet. Doe vooral zo'n uitspraken tegen de rechter. Wat ben jij een verderfelijk persoon, zeg! Voila, nog eens mijn persoonlijke commentaar. Of hij je nu boeit of niet, kan mij evenmin boeien. Dit was mijn laatste bericht in dit draadje. Hopelijk word je zeer zwaar gestraft, komt uw zaak in de media, en dienen uw andere slachtoffers zich ook aan zodat de straf nog wat zwaarder wordt! Je hebt echt geen enkel schuldbesef als ik dit hier allemaal lees.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 dec 2017 10:16

maar ik ben alleszins geen verkrachter
Dit ben je wel! Die vrouwen zouden NOOIT ingestemd hebben met sex als je eerlijk was geweest. Met andere woorden: moesten ze alles geweten hebben, was dit sex zonder wederzijdse toestemming. Geen idee hoe jij zoiets noemt? Ik noem dat verkrachting.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 11 dec 2017 11:54

Toch eens goed lezen:
strafwetboek

Art. 375.(Zie NOTA 1 onder TITEL) (Verkrachting is elke daad van seksuele penetratie van welke aard en met welk middel ook, gepleegd op een persoon die daar niet in toestemt.
Toestemming is er met name niet wanneer de daad is opgedrongen door middel van geweld, dwang [1 , bedreiging, verrassing]1 of list of mogelijk is gemaakt door een onvolwaardigheid of een lichamelijk of een geestelijk gebrek van het slachtoffer.) <W 04-07-1989, art. 1, 1°>
(Met opsluiting van vijf jaar tot tien jaar wordt gestraft ieder die de misdaad van verkrachting pleegt.) <W 2000-11-28/35, art. 8, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>

AFDELING III. - OPLICHTING EN BEDRIEGERIJ.

Art. 496.Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot drieduizend [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 11 dec 2017 11:58

...
Laatst gewijzigd door asperger op 11 dec 2017 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 11 dec 2017 12:00

@Joe.G: Dat wordt Arme Joe! Dat ziet er echt niet goed uit voor jou. Dat wordt enkele jaartjes verplicht verblijf in staatspension.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Rapture
Berichten: 124

#21 , 12 dec 2017 16:13

Hoe verderfelijk de daden van TS ook zijn, is dit juridisch gezien GEEN verkrachting.

Anders kunnen voortaan alle vrouwen die de horizontale carrière ambiëren en naar bed gaan met de baas die haar in ruil promotie belooft en de baas achteraf zijn beloftes niet nakomt, naar de rechter stappen.

Trouwens betaling in ruil voor seks is sowieso geen rechtsgeldige deal. Als ge naar bed gaat met een prostituee en je betaalt achteraf niet, is dit eveneens geen verkrachting.

Als dit verkrachting is, dan zou dit toch een gevaarlijk precedent scheppen. Hoeveel keer worden er niet loze beloften geuit om iemand in bed te krijgen. Moreel gezien laakbaar, maar niet strafbaar. Vergelijk het met overspel.

TS kan (hopelijk) veroordeeld worden voor oplichting, maar verkrachting is iets helemaal anders.

Rapture
Berichten: 124

#22 , 12 dec 2017 16:13

@Joe.G: Dat wordt Arme Joe! Dat ziet er echt niet goed uit voor jou. Dat wordt enkele jaartjes verplicht verblijf in staatspension.
Ijdele hoop, vrees ik.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 12 dec 2017 16:35

Hoe verderfelijk de daden van TS ook zijn, is dit juridisch gezien GEEN verkrachting.
Lees de wettekst die Fransiscus gepost heeft nog eens na: dit is weldegelijk verkrachting! Verkrachting is sex zonder toestemming. En de wet stelt dat er GEEN toestemming is als de daad is gebeurd door middel van een LIST. Wat de TS gedaan heeft is een schoolvoorbeeld van verkrachting!
Anders kunnen voortaan alle vrouwen die de horizontale carrière ambiëren en naar bed gaan met de baas die haar in ruil promotie belooft en de baas achteraf zijn beloftes niet nakomt, naar de rechter stappen.
Dit zouden ze inderdaad kunnen, en volledig terecht!
Trouwens betaling in ruil voor seks is sowieso geen rechtsgeldige deal.
Dit is voor discussie vatbaar en de wetgever is hier alles behalve duidelijk in. Als je betaalt voor sex (en effectief ook betaald) is er toestemming van beide partijen. Dus geen verkrachting.
Als ge naar bed gaat met een prostituee en je betaalt achteraf niet, is dit eveneens geen verkrachting.
Toch wel. Dit niet betalen zal beschouwd worden als list. Je hebt de prostituee misleid door haar voor te liegen dat je zou betalen.
Als dit verkrachting is, dan zou dit toch een gevaarlijk precedent scheppen.
Dit IS verkrachting! De wet is hier duidelijk over. Heeft niets met precedent scheppen te maken!
Hoeveel keer worden er niet loze beloften geuit om iemand in bed te krijgen. Moreel gezien laakbaar, maar niet strafbaar. Vergelijk het met overspel.
Tijd om uw moreel kompas bij te stellen, mijn beste! Wat de TS gedaan heeft is helemaal niet te vergelijken met overspel. Overspel is trouwens ook niet strafbaar. Wat de TS gedaan heeft wel.
TS kan (hopelijk) veroordeeld worden voor oplichting, maar verkrachting is iets helemaal anders.
Op basis van de wettekst die Franciscus aanhaalt, kan hij weldegelijk (en ook hopelijk) voor verkrachting veroordeeld worden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 12 dec 2017 16:39

Verkrachting én oplichting!!!
Dit wordt dubbele veroordeling.....

Maar ja, sommigen hebben hun eigen wetten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Rapture
Berichten: 124

#25 , 13 dec 2017 09:40

Hoe verderfelijk de daden van TS ook zijn, is dit juridisch gezien GEEN verkrachting.
Lees de wettekst die Fransiscus gepost heeft nog eens na: dit is weldegelijk verkrachting! Verkrachting is sex zonder toestemming. En de wet stelt dat er GEEN toestemming is als de daad is gebeurd door middel van een LIST. Wat de TS gedaan heeft is een schoolvoorbeeld van verkrachting!
Anders kunnen voortaan alle vrouwen die de horizontale carrière ambiëren en naar bed gaan met de baas die haar in ruil promotie belooft en de baas achteraf zijn beloftes niet nakomt, naar de rechter stappen.
Dit zouden ze inderdaad kunnen, en volledig terecht!
Trouwens betaling in ruil voor seks is sowieso geen rechtsgeldige deal.
Dit is voor discussie vatbaar en de wetgever is hier alles behalve duidelijk in. Als je betaalt voor sex (en effectief ook betaald) is er toestemming van beide partijen. Dus geen verkrachting.
Als ge naar bed gaat met een prostituee en je betaalt achteraf niet, is dit eveneens geen verkrachting.
Toch wel. Dit niet betalen zal beschouwd worden als list. Je hebt de prostituee misleid door haar voor te liegen dat je zou betalen.
Als dit verkrachting is, dan zou dit toch een gevaarlijk precedent scheppen.
Dit IS verkrachting! De wet is hier duidelijk over. Heeft niets met precedent scheppen te maken!
Hoeveel keer worden er niet loze beloften geuit om iemand in bed te krijgen. Moreel gezien laakbaar, maar niet strafbaar. Vergelijk het met overspel.
Tijd om uw moreel kompas bij te stellen, mijn beste! Wat de TS gedaan heeft is helemaal niet te vergelijken met overspel. Overspel is trouwens ook niet strafbaar. Wat de TS gedaan heeft wel.
TS kan (hopelijk) veroordeeld worden voor oplichting, maar verkrachting is iets helemaal anders.
Op basis van de wettekst die Franciscus aanhaalt, kan hij weldegelijk (en ook hopelijk) voor verkrachting veroordeeld worden.
We zullen zien wat de procureur en dan eventueel de strafrechter hierover zegt.
Ik vind toch nergens Belgische rechtspraak terug van veroordelingen wegens verkrachting omwille van voorafgaandelijke valse beloftes.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 13 dec 2017 10:08

We zullen zien wat de procureur en dan eventueel de strafrechter hierover zegt.
Kans is groot dat de topic starter niet meer in de mogelijkheid zal zijn om het ons te laten weten (wegens achter slot en grendel zitten).
Ik vind toch nergens Belgische rechtspraak terug van veroordelingen wegens verkrachting omwille van voorafgaandelijke valse beloftes.
Er is een WETTEKST die dit duidelijk omschrijft. Veel meer heeft een rechter niet nodig, hoor. Er hoeft echt geen eerdere rechtspraak te zijn voor een rechter om iemand te kunnen veroordelen die overduidelijk een misdaad gepleegd heeft. In uw filosofie zou er dan in theorie nooit iemand kunnen veroordeeld worden, want dan zou er in theorie NOOIT enige rechtstpraak geweeest zijn (er moet immers altijd iemand de eerste zijn die veroordeeld wordt zonder voorafgaande rechtspraak, niet?). Een beetje de "ik sta vooraan in de file" redenering...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Rapture
Berichten: 124

#27 , 13 dec 2017 11:37

We zullen zien wat de procureur en dan eventueel de strafrechter hierover zegt.
Kans is groot dat de topic starter niet meer in de mogelijkheid zal zijn om het ons te laten weten (wegens achter slot en grendel zitten).
Ik vind toch nergens Belgische rechtspraak terug van veroordelingen wegens verkrachting omwille van voorafgaandelijke valse beloftes.
Er is een WETTEKST die dit duidelijk omschrijft. Veel meer heeft een rechter niet nodig, hoor. Er hoeft echt geen eerdere rechtspraak te zijn voor een rechter om iemand te kunnen veroordelen die overduidelijk een misdaad gepleegd heeft. In uw filosofie zou er dan in theorie nooit iemand kunnen veroordeeld worden, want dan zou er in theorie NOOIT enige rechtstpraak geweeest zijn (er moet immers altijd iemand de eerste zijn die veroordeeld wordt zonder voorafgaande rechtspraak, niet?). Een beetje de "ik sta vooraan in de file" redenering...
Ge gelooft zelf toch niet dat dit de eerste keer is dat zoiets voorvalt.

En slot en grendel...we leven nog altijd in België.

Rapture
Berichten: 124

#28 , 13 dec 2017 11:39

We zullen zien wat de procureur en dan eventueel de strafrechter hierover zegt.
Kans is groot dat de topic starter niet meer in de mogelijkheid zal zijn om het ons te laten weten (wegens achter slot en grendel zitten).
Ik vind toch nergens Belgische rechtspraak terug van veroordelingen wegens verkrachting omwille van voorafgaandelijke valse beloftes.
Er is een WETTEKST die dit duidelijk omschrijft. Veel meer heeft een rechter niet nodig, hoor. Er hoeft echt geen eerdere rechtspraak te zijn voor een rechter om iemand te kunnen veroordelen die overduidelijk een misdaad gepleegd heeft. In uw filosofie zou er dan in theorie nooit iemand kunnen veroordeeld worden, want dan zou er in theorie NOOIT enige rechtstpraak geweeest zijn (er moet immers altijd iemand de eerste zijn die veroordeeld wordt zonder voorafgaande rechtspraak, niet?). Een beetje de "ik sta vooraan in de file" redenering...
Ge gelooft zelf toch niet dat dit de eerste keer is dat zoiets voorvalt.

En slot en grendel...we leven nog altijd in België. Zelfs al heb je gelijk en wordt het gekwalificeerd als verkrachting, er is nooit enige dwang gebruikt. Dus de maximumstraf zal hij, op zijn zachtst gezegd, zeker niet krijgen.

Franciscus
Berichten: 38596

#29 , 13 dec 2017 14:41

Mogelijk zou het ook nog kunnen gekwalificeerd worden als slagen en verwondingen.
PS zowel voor mijn eerste tekst als voor deze bestaat er wel degelijk rechtspraak.
Cass 2 nov 1999 Arr. Cass. nr 581 pag 365 en Corr. Brussel 5 jan 1999 JT. 1999 627.

gebrek aan toestemming op die wijze sexuele betrekking te hebben ..de opgesomde modaliteiten van gebrek aan toestemming zijn slechts een voorbeeld en niet beperkend ... er staat dan ook 'met name'..en dat is in dat opzicht veelzeggend. staat duidelijk in art 375 2de lid.

Of men zou veroordelen weet ik niet hangt af van wat parket en uiteindelijk rechtbank zal beslissen. En wat de exacte feiten zijn.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 13 dec 2017 16:29

Zelfs al heb je gelijk en wordt het gekwalificeerd als verkrachting, er is nooit enige dwang gebruikt. Dus de maximumstraf zal hij, op zijn zachtst gezegd, zeker niet krijgen.
Hangt volledig van de rechter af. Als andere slachtoffers zich zouden melden, of het OM weet dat dit geen alleenstaand geval is, zou de rechter wel eens een zware straf kunnen uitspreken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”