Laster en eerroof - Steekpenningen

JosSim
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laster en eerroof - Steekpenningen

#1 , 24 nov 2017 18:22

Allen,

ik heb vandaag informatie gekregen (en bevestigd door 2 getuigen) dat een 'collega' (als ik dat nog een collega wil noemen) mij laster en eerroof aansmeert als zou ik steekpenningen aannemen

Met name heb ik een hoge managerfunctie die inhoudt dat ik insta voor raamcontracten met soms hoge bedragen.
Zij heeft tijdens mijn skiongeval , de tijd genomen om heel mijn bureel uit te pluizen (op zoek naar bewijsmateriaal) en mijn enige directielid proberen te overtuigen (ZONDER bewijzen uiteraard) dat ik zou steekpenningen aannemen voor bepaalde contracten.

Niets is minder waar; want ik zou geen enkele leverancier kennen die steekpenningen zou geven om telkens een contract aan te gaan die steeds meer en meer onder druk komt te staan voor de prijzen omdat ik meer en meer de prijs doe dalen voor de aangeboden diensten

Bovendien (en dit maakt mij zeer kwaad) is hier niets van waar

Ik weet dat zij zeer jaloers is op deze functie en dat ze machtswellustig is
Ik weet dat ze heel graag haar "handtekening" wil kunnen zetten omdat een "machtspositie" is en ze loopt momenteel al langs haar schoenen.
Dus eigenlijk mijn plaats; maar ik denk dat er ook iets scheelt bovenin de hersenpan

Bovendien weet ik dat er tegen haar ook een dossier loopt bij de vertrouwenspersoon van een andere collega van pesterijen

Mijn directeur staat vandaag nog steeds achter mij; want hij gelooft haar niet.
Dus hier ben ik al blij om, want ik vind vertrouwen zeer belangrijk!
Ik kan bovendien niet tegen oneerlijkheid

Ik heb het sterke vermoeden tegen dat ik dit hem ga melden met de mogelijke stappen (en de combinatie van het andere dossier) dat ofwel zijzelf gaat opstappen of haar ontslag gaat krijgen.

Ik wil zeer graag even advies welke stappen ik zou kunnen ondernemen ... en ik bedoel dat ik echt heel ver wil gaan via strafrechtelijke weg (ik heb 2 collega's die willen getuigen dat zij dit heeft gezegd en gedaan) want niets is minder waar van deze aantijgingen
Dus ook wat zowel zou kunnen als zij nog in dienst is of niet meer in de firma zou werken
Voor mij is dit een persoonlijke aanval (ondanks dit op het werk is voorgevallen) en ik ben echt woedend.

dank voor jullie reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 24 nov 2017 19:22

Beste

Als er een vertrouwenspersoon in het bedrijf aanwezig is zou ik daar aangifte doen van pestgedrag. Als er al een dossier aanwezig is zal dat een cumulatief effect hebben.
Verder kan u zich best beperken tot feitelijke en rationele elementen
'machtswellusteling - loopt naast haar schoenen - is jaloers - er scheelt iets in de hersenpan' zijn emotionele uitingen zonder toegevoegde waarde die uw positie mogelijk verzwakken. Een 'hoger manager' gebruikt die termen niet.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 24 nov 2017 19:25

Dan zal u naar de politie moeten gaan en best ineens de collega's mee uitnodigen om mee te gaan of op zijn minst al een geschreven en getekende verklaring meegeven.
Of via de vertrouwenspersoon in uw firma ... maar dan is er geen strafrechtelijke vervolging.

PS als u gesprekken hebt met die persoon best die gesprekken opnemen.
Wat wettelijk toegelaten.

Staat ook bij basejumper.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”