Saldiz + 3 verhoor Internet Fraude

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Saldiz + 3 verhoor Internet Fraude

#1 , 18 okt 2017 01:15

Beste,

Ik kreeg zo een uitnodiging voor een verhoor, waarbij ik beschuldigd wordt geld ontgutseld te hebben. Dmv vals fb account en zo geld van persoon X af te troggelen. Maar het feit is wel dat ik alles wou terugbetalen, eventueel met afbetaalplan..

Zal de politie hier oren naar hebben? Of mag ik me opmaken voor een monsterboete en gevangenisstraf, of is enkelband meer aangewezen? Ik heb al heel de dag stress, het was dom van me maar geen werk vinden lange tijd en te kort komen en ik deed iets waar ik nooit achterstond maar deed het wel.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 18 okt 2017 10:25

De politie stelt enkel vast, u kunt hen uw verklaring geven, maar zijn beslissen de straf niet.

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2017 19:13

De politie stelt enkel vast, u kunt hen uw verklaring geven, maar zijn beslissen de straf niet.
Maar ik wil een minnelijke schikking, is een gevangenis dan op zijn plaats. Bij mijn weten kan ik niet werken om het af te betalen dan

Mvg

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 18 okt 2017 19:28

Ik denk niet dat oplichting via minnelijke schikking kan, dit zal rechtbank worden.

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 okt 2017 23:01

Ik denk niet dat oplichting via minnelijke schikking kan, dit zal rechtbank worden.
Dus met gevangenisstraf tot gevolg? Ik heb met het slachtoffer gesproken en hij wil zelf zijn klacht laten vallen na de eerste betaling. Ik kan die persoon moeilijk terugbetalen uit de gevangenis.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 18 okt 2017 23:23

Het is geen klacht, maar een aangifte van een misdrijf en dat kan niet worden ingetrokken. Het openbaar ministerie zal autonoom beslissen wat er met u moet gebeuren.

Een effectieve gevangenisstraf zit wel aan het uiterste van het spectrum van mogelijke straffen, daar zou ik nu niet onmiddellijk vanuit gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 okt 2017 23:42

Het is geen klacht, maar een aangifte van een misdrijf en dat kan niet worden ingetrokken. Het openbaar ministerie zal autonoom beslissen wat er met u moet gebeuren.

Een effectieve gevangenisstraf zit wel aan het uiterste van het spectrum van mogelijke straffen, daar zou ik nu niet onmiddellijk vanuit gaan.
Wat is dan wel realistisch, ik slaap er niet meer van. Moet ik effectief zitten dan of enkelband of gewoon vrij op voorwaardr dat ik terugbetaal?

Sorry voor de vele vragen weet niet wat te verwachten.

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 18 okt 2017 23:55

Als u effectief wordt gedagvaard: opschorting, werkstraf, gevangenisstraf met uitstel + boete. We kunnen hier noch het dossier inkijken, noch in het hoofd van de rechter kijken waar u eventueel voor zal verschijnen.

Concentreer u op het zo snel mogelijk vergoeden van het slachtoffer, daarmee kan je, als je tenminste geen antecedenten hebt, mogelijk nog veel onheil mee afwenden.
"sowieso" schrijf je zo.

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 okt 2017 00:07

Als u effectief wordt gedagvaard: opschorting, werkstraf, gevangenisstraf met uitstel + boete. We kunnen hier noch het dossier inkijken, noch in het hoofd van de rechter kijken waar u eventueel voor zal verschijnen.

Concentreer u op het zo snel mogelijk vergoeden van het slachtoffer, daarmee kan je, als je tenminste geen antecedenten hebt, mogelijk nog veel onheil mee afwenden.
Voorlopig in collectieve schuldbemiddeling, en mijn collectieve schuldbemiddelaar verwittigd voor dit bedrag toch proberen voorrang te geven omdat ik het echt zo snel mogelijk wil afhandelen met de persoon in kwestie. Maar ik lees dat je voor oplichting jaren kan in gevangenis belanden. Dus dat stelt me ongerust. Een boete zal inderdaad logisch gevolg zijn. Maar ik zou het liever zo rap mogelijk terugbetalen dan in de gevangenis zitten en daarna moet beginnen afbetalen.

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 19 okt 2017 09:18

Een van de hoofdvoorwaarden van collectieve schuldenregeling is dat men geen nieuwe schulden maakt. Uw schuldbemiddelaar kan dus ook nog de schuldenregeling laten herroepen.

Over welk bedrag spreken we hier eigenlijk? Als het om duizenden euro's gaat en je bent nu maar in staat om 20 EUR per maand af te betalen, dan zou ik toch voorstellen om een andere oplossing te zoeken (bv. een flexijob erbij nemen).
"sowieso" schrijf je zo.

PassionGamerHD
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 19 okt 2017 10:03

Een van de hoofdvoorwaarden van collectieve schuldenregeling is dat men geen nieuwe schulden maakt. Uw schuldbemiddelaar kan dus ook nog de schuldenregeling laten herroepen.

Over welk bedrag spreken we hier eigenlijk? Als het om duizenden euro's gaat en je bent nu maar in staat om 20 EUR per maand af te betalen, dan zou ik toch voorstellen om een andere oplossing te zoeken (bv. een flexijob erbij nemen).
500€ schuld en 2100€ terug te betalen aan persoon? Dus zit ik diep in de miserie?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”