Wapenvergunning wordt afgenomen wegens psychologische problemen

AWPking
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wapenvergunning wordt afgenomen wegens psychologische problemen

#1 , 15 okt 2017 22:21

Ik ben in het bezit van een Sniper en een AK47, dus ook in het bezit van een wapenvergunnig.

Ik word al enkele weken behandeld aan een psychologische probleem omdat ik soms zin heb om buiten mijn wapens te gebruiken in de vrije wereld ipv in een schietclub en ook omdat ik mezelf aan mijn been wil schieten om te voelen hoe het voelt om geschoten te worden + ik word ook behandeld om mensen waar ik me enorm aan erger geen kwaad te doen omdat er gekke dingen in mijn hersenen rondgaan.

Nu heb ik plots een brief gekregen dat mijn wapenvergunning werd ingenomen.

Mag dit zomaar want ik heb tot nu toe niemand of nergens schade aangericht. Ik ging nog dagelijks naar de schietclub zonder problemen.

Ook was ik geslaagd op de psychologische test om een wapenvergunning te verkrijgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 15 okt 2017 22:30

Zonder op de zaak en het juiste artikel aan te geven ja dat kan perfect.

Zou kunnen zijn art 11 - 13 en 28 2° van de wapenwet.
Wie heeft afgenomen Procureur des Konings of gouverneur (arrondissementscommissaris)
Waar moet u de wapens binnenbrengen?
Laatst gewijzigd door Franciscus op 15 okt 2017 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

AWPking
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2017 22:39

Bij de politie van mijn gemeente maar ik ben momenteel in Turkije met mijn wapens en ik zal hun hier laten, ik heb ze vrijdag in Turkije laten registreren, hier moet je geen psychologische test afleggen

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 15 okt 2017 22:47

Als u zelf niet beseft dat uw psychologische problemen en een AK47 een te gevaarlijke combinatie zijn, denk ik niet dat u ooit nog uw vergunning gaat terugkrijgen.

Hou er ook rekening mee dat de politie u niet op uw woord gaat geloven dat u de wapens ergens hebt achtergelaten.

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 15 okt 2017 22:52

Zou kunnen zijn art 11 - 13 en 28 2° van de wapenwet.
Wie heeft afgenomen Procureur des Konings of gouverneur (arrondissementscommissaris)
Waar moet u de wapens binnenbrengen?

Dan vrees ik er voor want u moet voldoen aan de regels in België en dat hier dus nog een serieus staartje zal aan komen met strafrechtelijke vervolging.
Trouwens hoe hebt u die wapens naar buitenland gekregen?

Welk type van sniper en AK47?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 15 okt 2017 23:39

van mij moogt gij eens in u been schieten met een AK47, eens zien wat er dan nog van u been overschiet of dat ge erna uberhaupt nog leeft . . .

als ambulancier heb ik al genoeg suicides gezien al dan niet met een vuurwapen om te weten dat mensen met mentale problemen zo rap mogelijk al hun soort gelijk materiaal dient te worden afgenomen, is het niet voor hun eigen veiligheid dan is het voor de buitenwereld.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 okt 2017 08:58

Ik stel me de zelfde vraag als Franciscus, hoe heb je zulke wapens buiten de EEG gekregen??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 okt 2017 10:44

om op u vraag te antwoorden JA DIT KAN.

En een wapen vergunning kan ten allen tijde ingetrokken worden, het is nu bijna tijd voor u vergunning te vernieuwen, dus dit zal er denkelijk niet inzitten voor u.
Wat je wapens zelf betreft, dit is een ander verhaal dit zijn u wapens!

Ze kunnen je munitie afnemen, en zonder vergunning is het moeilijker om munitie te kopen, ik schrijf wel moeilijker maar zeker niet onmogelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 16 okt 2017 10:45

wapensmokkel? :-)

moet hier juridisch advies gegeven worden aan zulke praktijken?

AWPking
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 16 okt 2017 10:48

Vandaag vlieg ik terug naar België, ik laat mijn wapens achter in Turkije, ze kosten beiden meer dan 3 000 euro.

Ik zeg gewoon dat ik ze kwijt ben

Franciscus
Berichten: 38599

#11 , 16 okt 2017 10:49

Bij mijn weten zijn er forum regels -- hebt u die wel gelezen.
Ieder is vrij zijn mening te zeggen of u er mee akkoord gaat of niet.
Het is de webmaster en de moderatoren die bepalen wat kan of niet.
U niet u bent hier zoals ieder van ons als gast.


Misschien toch een antwoord op mijn vraag - hoe krijgt u wapens uit de EU?
Transport naar buitenland is zo wie zo verboden ( mits de nodige vergunningen kan het wel)
U kan niet meer voldoen aan de Belgische wetgeving nl uw wapens hier inleveren....ik heb een vermoeden dat u op een bepaald moment voor de correctionele rechtbank zal mogen verschijnen op basis van een aantal inbreuken inzake wapens en transport van goederen zonder uitvoervergunning.

LeenW
Berichten: 12838

#12 , 16 okt 2017 11:06

Aangezien de psychologische problemen ook voor dit forum iets te gevaarlijk worden, kan hier een slotje op.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”