Oproep tot verhoor categorie 3

KIEL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oproep tot verhoor categorie 3

#1 , 13 okt 2017 06:08

Hallo,

Ik ontving gisteren een oproep tot verhoor (categorie 3), vermoedelijk voor een onderzoek naar drugshandel (hard drugs).

Een reden heb ik voorlopig niet ontvangen maar ik vermoed waarover het zal gaan:
Ik heb een acht jaar oudere broer die sinds zijn jeugd in de drugs verzeild is geraakt en tegenwoordig dakloos is. Na jaren zonder contact ben ik hem ongeveer zes maanden geleden tegengekomen op straat. Iedereen met een drugsverslaafde kennis/familielid zal weten hoe moeilijk het is om contact met hen te behouden. Bijgevolg stelde ik voor om een GSM nummer aan mijn factuur te laten toevoegen zodat hij mij ten allen tijden kan bereiken, zelfs als zijn belkrediet op zou zijn.

Mijn broer is bijgevolg in het bezit van een GSM nummer dat op mijn naam staat. Vermoedelijk heeft hij dat nummer gebruikt om af te spreken met dealers (in het ergste geval, om zelf te dealen). Exacte informatie over wat er is gebeurd krijg ik niet van hem. Wel geeft hij toe dat nummer aan "een paar personen te hebben gegeven".

Het nummer staat inderdaad op mijn naam maar is niet in mijn dagelijks gebruik. Ikzelf ben nooit in contact gekomen met de justitie noch heb ik deelgenomen aan drugshandel.

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt iedereen !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 13 okt 2017 08:45

u gewoon aanbieden en eerlijk uw uitleg doen lijkt me de beste optie.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 15 okt 2017 15:52

Salduz 3 geeft u de mogelijkheid om voorafgaand een advocaat te raadplegen. Deze mag zelfs tegenwoordig zijn op het verhoor.
Best de waarheid vertellen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”