Ongeschiktheid

Shant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ongeschiktheid

#1 , 11 okt 2017 21:17

Beste lezers

2 jaar geleden heeft mijn broertje gevochte op school, de persoon (slachtoffer) waarmee mijn broer heeft gevochten, had gekneusde boven kaak, daar voor is hij 3 dagen thuis gebleven en dan is hij terug naar school gekomen gelijk al die andere dagen voordien.

Vandaag heb ik thuis een brief gekregen van de verzekering van "slachtoffer" met een attest van huisarts waarin staat aantal dagen dat die persoon ongeschikt was en in hoeveel perocent.

Mijn vraag is of iemand met gekneusde boven kaak kan 18 maanden ongeschikt verklaard worden lichaamelijk? En tweede vraag is of een huisarts de bevoegdheid heeft om zo attest te geven?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 11 okt 2017 21:19

Elke arts kan dat ...
Gevochten op school ...dan moet er toch al een serieus dossier zijn school - verzekering school - uw familiale verzekering - hun verzekering.
Uw huisarts kan daar beter op antwoorden.

Shant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 okt 2017 21:37

In de brief staat ook vermeld

"Gelieve een seintje te geven indien je niet wenst over te gaan tot betaling, want dan zal dit dossier verder afgehandeld worden door de familiale verzekering van (slachtoffer)

Wat word er met deze bedoeld? Einge idee?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 11 okt 2017 21:40

In de brief staat ook vermeld

"Gelieve een seintje te geven indien je niet wenst over te gaan tot betaling, want dan zal dit dossier verder afgehandeld worden door de familiale verzekering van (slachtoffer)

Wat word er met deze bedoeld? Einge idee?
Dat ze u gaan dagvaarden indien u niet betaalt.
Hebt u geen familiale verzekering?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Shant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 okt 2017 21:47

Neen we hebben overgestapt naar andere verzekering, de nieuwe had geen familiale verzekering bij op gezet.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 11 okt 2017 22:01

Hoe oud is broertje en hoe oud slachtoffer?
Quid de verzekering van de school?

Shant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 okt 2017 22:08

Nog geen 17

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 11 okt 2017 22:36

Dus die zaak is al twee jaar bezig -- waren dat opzettelijke slagen en verwondingen.
Wat doet de school en wat doen de ouders?
Is er een PV opgesteld want 18 maanden ongeschiktheid is niet niks ...

Shant
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 okt 2017 23:05

Eerst was 3 dagen aan 100% dan 16 dagen 75% 14 dagen 70% nogeens 14 dagen 50% dan 377 dagen 5% ongeschikheid.
Ja PV werd opgesteld, mijn broertje moest een verklaring gaan aflegen, hij heeft het gedaan, maar ik was er niet bij.

Franciscus
Berichten: 38587

#10 , 15 okt 2017 17:52

17 jaar indien als opzettelijke slagen komt die zaak voor jeugdrechtbank.
Dat soort ongeschiktheid kan kloppen ...en het zal een rechter zijn die misschien een definitieve arbeidsongeschiktheid uitspreekt van vb 3%.
Hopelijk hebben uw ouders een advocaat.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”