Misbruik politiedatabank

Donder en Bliksem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Misbruik politiedatabank

#1 , 02 okt 2017 20:34

Hoi,

Mijn vrouw moet voor haar job altijd een personal safety device bij haar hebben, de politie staat er binnen een paar minuten waar dan ook.
Bij een etentje onder collega's op restaurant, is de panic button per ongeluk geactiveerd, de politie komt in ware commando stijl het restaurant binnengevlogen, wat ik zeer proffesioneel vind en ook verwacht.
Maar nu valt een van de inspecteurs die ter plaatse was mijn vrouw lastig via haar gsm en e mail, in de hoop meer dan alleen zijn politie diensten te kunnen aanbieden.
Normaal gezien zou ik dit minder subtiel zelf oplossen. Maar aangezien zijn funktie kan die inspecteur mij het leven zuurder maken dan ik het zijne denk ik.

Iemand raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 02 okt 2017 20:37

Kunt u iets bewijzen? Anders gaat een klacht niet veel uithalen.

Donder en Bliksem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2017 21:17

Mails gestuurd met politie email en sms berichten, ja denk ik dan.
Als ik een inspecteur van de politie niet kan vertrouwen met mijn vrouw, of welk vrouwelijk persoon dan ook?

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 02 okt 2017 21:19

Zeker klacht indienen bij Comité P dan!

Donder en Bliksem
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2017 21:22

Als ik juist door het oranje rij wegens omstandigheden krijg ik een boete, zonder een reden te kunnen inbrengen. maar nen inspecteur van de politie mag wel de databank raadplegen om dat lekker vrouwke persoonlijke berichten te sturen met zijn politie account? Nee ik dacht het niet

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 02 okt 2017 21:30

En vind uw vrouw dat ze wordt lastig gevallen tenslotte kan ze vermoedelijk wel voor zichzelf beslissen vermoed ik?
Ee, politie account mag ook voor privé berichten gebruikt worden en die berichten zijn zelfs voor comité P privé.
Gelet op de wet op de privacy.
Het gebruiken van een politiedatabank is iets totaal anders. Totaal verbod voor privé gebruik... bij misbruik gaat men tot 5 jaar terug om de logs te bekijken.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 03 okt 2017 04:47

In dé politiedatabank staan geen telefoonnummers noch e-mailadressen. Het kan zijn dat een politiezone politie deze gegevens bezit maar het kan ook zijn dat men die gegevens via open bronnen heeft gevonden. Tenzij u bewijzen heeft van waar hij deze gegevens heeft moet je oppassen. Je verwijt hem potentieel strafbare feiten zonder enige vorm van bewijs...

Didymus
Berichten: 2061

#8 , 03 okt 2017 11:26

Maar in het Rijksregister soms wel.

Het is op z'n minst ondeontologisch gedrag en voer voor Intern Toezicht. (Comité P houdt zich zelden bezig met individuele gevallen en voert zelf geen onderzoeken.)

Staan de beveiligingsmaatregelen van uw vrouw onder toezicht van het parket?
"sowieso" schrijf je zo.

BloodNight
Berichten: 621

#9 , 03 okt 2017 20:56

In het rijksregister is het niet mogelijk telefoonnummers te zien. In de bestanden verbonden eraan (gemeente) wel.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”