Schriftelijke oproep als verdachte , beschadiging van voertuig

Rverhaeve
Topic Starter
Berichten: 6

Schriftelijke oproep als verdachte , beschadiging van voertuig

#1 , 29 sep 2017 20:22

Er was een aantal maand geleden een akkefietje in onze straat.
Te zeggen iemand was met een soort rally wagen op en neer aan het rijden.. burnouts aan het doen. Nieuwe buur verderop.

Dit is een woonwijk, met huizen aan 2 kanden, landelijk karakter. Max 50

Nu die keer niets kunnen doen, hij was weggereden voor ik nummerplaat of zo kon opschrijven.

Een aantal weken later, hoor ik weer in de verte een auto heel hard optrekken met een niet reglementair uitlaat.
Na 22h dus. Donker, Laat.
Hoog in toeren, 1e 2e 3e versnelling en 4e niet meer hoog in toeren.. Stopt aan het huis 110 meter verderop.

Dus ik denk dat het die zelfde is en wandel er naar toe.
Blijkt andere auto te zijn, zelfde huis.
Staat stationaair op straat te brommen, Zelfs stationair, heel LUID.

Chauffeur is naar binnen, en om confrontatie te vermijden en om 22h geen gezeik te krijgen door kwaad op iemands deur te beginnen kloppen
zeg ik dat ze hun chauffeur mogen zeggen, dat het geen rally circuit is, dat het een woonwijk is.

Ik ga terug naar mijn huis en voor mijn deur hoor ik de auto vertrekken, Hoog in toeren, LUID.
En ik ga vervolgens gewoon op de straat staan, doe en steek mijn hand uit

Chauffeur ziet me van minstens 50 meter afstand, ik sta onder een verlichtings paal. En hij heeft ook lichten.
Hij remt laat en staat op minder dan een halve meter van me af. Ik denk 30 cm.
Omdat ik dacht dat hij niet tijdig zou stoppen heb ik mijn voet omhoog, en op zijn bumper

En er is dus contact , chauffeur is heel jonge gast , hij en zijn maten springen allemaal uit, schreeuwen als vermoord
Voor de duidelijkheid, het is niemand uit onze straat, hij was gewoon op bezoek , of deed een korte stop bij een huis verderop.

Na 10 minuten is hij weg.
Buren waren ondertussen ook naar buiten, en kunnen bevestigen dat hij de rust verstoorde, 1 met zijn auto 2 door zijn kabaal.


Deze week krijg ik een oproeping
U dient gehoord te worden over de feiten die u ten laste kunnen worden gelegd en die een misdrijf betreffen waarvoor een vrijheidsstraf kan worden opgelegd

Beschadiging voertuig dat nog rijvaardig is. En de datum van bovenstaande verhaal.

PV code 92.L1

Saldus III





Ik kan me niet inbeelden dat er hier sprake is van echt grote schade, ik had geen stevige schoenen aan, maar sneakers met rubber zolen.

een kras misschien, maar ik had geen intentie om te beschadigen, en zijn onaangepaste snelheid, zijn brutale late remmen..
Ik zie het meer als een aanrijding met voetganger erbij , dan van een bewuste daad van beschadiging..

Ik had op dat moment zelf ook verschoten, beetje te overmoedig een die gast willen duidelijk maken dat zijn gedrag in auto niet kan.
Maar op geen enkel moment agressief geweest. Ook niet toen ze alle maal rond me stonden, handen laag gehouden, geen bedreigingen.
Enkel verbaal en duidelijk luid gezegd (niet staan schreeuwen) dat hij "eens moet normaal moet doen ipv 's nachts rally te rijden in onze woonwijk" En dat gewoon herhaald.

In hoeverre moet ik me hier zorgen over maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2017 08:17

Kan hij bewijzen dat jij dat hebt gedaan? Dat jij op dat moment buiten stond?

Wacht rustig het gesprek af, jij gaat heus niet gestraft worden. Dit is een standaard brief. Als op de wagen aan het kloppen bent geweest was het een ander verhaal. Want dan heb je expres een wagen vernield (vandalisme)

De agent wil gewoon jouw verhaal horen. De buren kunnen bevestigen dat hij hinder veroorzaakte, stap even naar jouw buren en vraag of zij eventueel willen getuigen hiervoor. Noteer hun gegevens en bezorg deze aan de agent.
Geen zorgen zou ik zeggen

Rverhaeve
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 07 okt 2017 19:29

Thx
Dat was ondertussen ook wat ik er van gemaakt had.
Ik heb idd helemaal geen intentie gehad om schade toe te brengen, en ook niks gedaan dat echt schade kan toebrengen.


Morgen weet ik meer

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”