betreft deurwaarders

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

betreft deurwaarders

#1 , 11 sep 2017 20:17

mijn vraag is als volgt, als ik een zaak heb die in onderzoek zit bij de procureur mag er dan ondertussen een deurwaarder komen opschrijven en een verkoop doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 21:10

Dit is te zien welke zaak .

Ben je soms zelfstandig ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 sep 2017 21:26

er heeft een aantal jaren geleden iemand een krediet op mijn naam geopend, ik heb klacht neergelegd bij de procureur en die is nu al bijna 3 jaar bezig met onderzoek. ik heb nu wel onlangs een brief van de deurwaarden gekregen dat ik moet betalen of....heb navraag gedaan en het onderzoek loopt nog steeds, kan er ondertussen beslag en verkoop worden gedaan?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 11 sep 2017 21:28

Als de deurwaarder komt betekent het dat je veroordeeld bent tot betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2017 21:37

er is nog geen uitspraak, het is de kredietmaatschappij die de deurwaarder heeft ingeschakelt

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 11 sep 2017 21:53

Deurwaarder kopie van attest klachtneerlegging bezorgen.
Best eerst telefonisch contact en dan per mail bevestigen met in bijlage het attest.
Als deurwaarder dat niet aanvaard een AS waarin u uiteraard ook het verhaal met de nodige data doet.
Alles in kopie ook naar de kredietmaatschappij...die moeten toch weten dat er een strafprocedure bezig is.
Bij mijn weten heeft de strafprocedure voorrang op de burgerlijke - meestal wordt dat in het Frans gezegd.
Le criminel tient le civil en état artikel 4 Voorafgaande Titel Wetboek van Strafvordering.

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 sep 2017 22:32

de kredietmaatschappij is al 2 jaar op de hoogte maar hun antwoord was dat het voor hen niet uitmaakt er moet betaald worden. ik zal de documenten sturen naar de deurwaarder en kijken wat hij daarop zegt, wat is een AS?
dus eigenlijk kan hij niks ondernemen zolang het onderzoek dan loopt, bedoel je dat?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#8 , 11 sep 2017 23:51

als een deurwaarder in zo een zaak zonder enig vonnis optreed is dit meestal als een incassobureau

incassobureaus hebben in Belgie zo goed als niks te zeggen, buiten dreigen en brieven sturen met aanmaningen tot betalen is zowat het enigste dat zij kunnen doen, zo ook een deurwaarder die zonder vonnis in naam van een bedrijf geld vorderd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 12 sep 2017 08:41

mag er dan ondertussen een deurwaarder komen opschrijven en een verkoop doen?
Dan is er een vonnis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 12 sep 2017 09:44

AS is de afkorting voor "Aangetekend Schrijven"

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 sep 2017 10:31

dus kan hij niks doen maar moet ik hem wel op de hoogte brengen van hoe de situatie is? het komt inderdaad van een incassobureau uit met name fiducre, ze dreigen al 3j om te betalen maar is nu de eerste maal dat ze een deurwaarder inschakelen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#12 , 12 sep 2017 10:41

Of de deurwaarder iets kan doen of niet hangt af van het feit of er een vonnis (of een andere uitvoerbare titel zoals een notariële akte) is.
Dat hebt u ons nog altijd niet verteld.
Die klacht zal de deurwaarder niet beletten uit te voeren als er een vonnis is.

tjiptjip
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 12 sep 2017 10:57

een vonnis is er nog niet, het onderzoek loopt nog. van het incassobureau zijn er ook nog geen gerechtelijke stappen genomen, enkel nu het doorsturen naar die deurwaarder. vorig jaar had de procureur wel al eens meegedeeld aan mij dat zijn bevindingen waren dat er niet kon aangetoond worden wie het had gedaan en dat ik momenteel aansprakelijk bleef, ik kon wel opnieuw een klacht indienen mits nieuwe argumenten of bewijzen, dat heb ik dan ook gedaan. zoals bankuittreksels en andere zaken die nuttig konden zijn dus dat onderzoek loopt nog steeds

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”