Gefilmd door politie en nadien uitgezonden op TV

Citizen14
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Gefilmd door politie en nadien uitgezonden op TV

#1 , 10 sep 2017 11:39

Dag iedereen

Anno 2012 werd ik opgebeld door de politie en werd ik verzocht een verklaring af te leggen tegen een crimineel, zodat deze kon bestraft worden.
Ik was aanwezig op de afspraak en mijn verklaring werd genoteerd. Ik kan me niet herinneren dat er toestemming werd gevraagd om me te filmen.

Afgelopen donderdagavond, vijf jaar later, staat hier bij me thuis de TV aan en begint er een nieuw seizoen van "De Recherche" op VT4.
De begingeneriek start, een aaneenschakeling van beelden uit het leven gegrepen met muziek erop gemonteerd. En tot mijn verbazing herken ik daar mezelf opeens, zeer duidelijk in profiel, close up, een tweetal seconden lang in beeld.

Ik kon niet vatten dat dit zomaar kan. Ik heb wat rondvraag gedaan en dit zou inderdaad niet mogen ? Tijdens een verhoor gefilmd worden, tot daar aan toe.. Ook al kan ik me niet herinneren dat ik hiervoor de toestemming gaf. Dat die beelden buiten mijn weten in worden doorgegeven naar / of worden geselecteerd door programmamakers kan toch nooit door de wet gerechtvaardigd zijn ?

Ik zit er echt mee verveeld. Ik zal elke week opnieuw duidelijk zichtbaar zijn tijdens de intro. Ook doet dit beeld me terug denken aan een periode uit mn leven die best moeilijk was, en die ik daar ook had achter gelaten.

Ik weet ook echt niet waarom dit uitgerekend nu gebeurd, het is ook al vijf jaar geleden.. Het programma volgt de plaatselijke recherche van Gent, en mijn verklaring had niets met Gent te maken of vond daar ook niet plaats.

Wel heb ik enkele weken terug Comité P aangeschreven met de vraag een onderzoek te openen hoofdzakelijk naar de politie in de stad waar ik woon. Ik heb hier veel meegemaakt met politie, die vaak door mezelf werd opgebeld met de vraag tot een interventie dit anno 2015. Ik ervoer hack aanvallen op mn computer en op mn telefoon + tal van andere pesterijen en zelfs diefstallen. Wat hierop volgde was dat de politie mij extra in de gaten begon te houden, ik had zeer sterk de indruk dat ik werd gewantrouwd in mn verklaringen (?), en dat ik als een gevaar werd beschouwd. Ik kwam duidelijk onder surveillance maatregelen te staan, er werd 'professioneel' ingebroken in mn woning (het slot werd eruit gehaald en nadien terug met plamuursel bevestigd, braaksporen waren zichtbaar aan de deur maar er was niets van mn spullen verdwenen). Misschien kwamen ze afluisterapparatuur plaatsen of zo, geen idee, of was het een standaard inkijk operatie, ik weet het nog steeds niet.

Ik denk wel dat de genomen maatregelen, die ik best extreem vond, ook ten tijde van terrorisme en dreigingsniveau 4, en zeker als slachtoffer zijnde, en niet andersom, ik denk dat deze maatregelen kunnen te maken hebben gehad met de verklaring die van me werd afgenomen hierboven beschreven, anno 2012. Dat ik toen op die manier in het vizier van de politie ben terecht gekomen, en vandaag de dag sta ik zonder twijfel op de radar.

Ikzelf blijf dat compleet onterecht vinden en ik ben er mij van bewust dat dit misschien onwaarschijnlijk klinkt allemaal. Ik kan hierover maar met enkele mensen uit mn omgeving praten, de rest kan het simpelweg gewoon niet geloven. Ik heb ook helemaal geen banden met terrorisme of criminaliteit of iets van die aard. Ik heb alleen misschien iets te veel gerekend op het feit dat de politie de hackings en de pesterijen ging kunnen oplossen, misschien was dat naïef van me. Achteraf bekeken waren ze er misschien zelf verantwoordelijk voor.

Als gevolg op mijn hulpvraag werd ik zelf volledig doorgelicht en ik begon me vaak opgejaagd te voelen wanneer ik op straat kwam, dit door een sirene waarvan ik het voertuig nooit kon lokaliseren, meestal zat dit ergens verscholen om de hoek van de straat. Ik weet dat dit waanzinnig kan klinken, maar het gebeurde maanden aan een stuk, vaak ook als er niemand anders in de straat of in de buurt liep, dat dit op toeval berustte was spijtig genoeg snel uitgesloten.

Comité P heeft mn klacht aanvaard en er werd een onderzoek geopend. Ik heb hun vooral aangeschreven uit radeloosheid, ik begon verregaande surveillance op mij op te merken, terwijl ik niets verkeerd deed, en er was niemand die me vertelde wat er aan de hand was.

De reden dat ik heel dit relaas aan jullie doe is omdat ik ergens vrees dat er een link bestaat tussen enerzijds de politie uit de stad waar ik woon, bij wie ik geen onbekende meer ben nu, en door wie ik soms ook lelijk word nagekeken op straat vooral na het indienen van mijn klacht bij Comité P, en anderzijds het opeens opduiken van beelden van mij, reeds vijf jaar oud, in de begingeneriek van een programma over rechercheurs, die zonder mijn toestemming werden genomen tijdens een ondervraging anno 2012.

Dat ik die link leg lijkt misschien wat ver gezocht maar ik nam daarstraks alvast is contact op met de persdienst van de federale politie, en ik legde daar uit dat ik een beeld van me had zien verschijnen tijdens de intro van De Recherche en daar nooit de toestemming voor had gegeven. Er werd me meteen verteld dat dit inderdaad niet mag en dat deze gebeurtenis ook vreemd was, daar alles uit het programma zich in en rond Gent afspeelt (mijn verklaring is op geen enkele manier gelinkt aan Gent) + dat iedereen die in het programma verschijnt hiervoor zijn of haar toestemming had gegeven. De dame die me te woord stond beloofde me van haar licht op te steken bij de collega's en te achterhalen waarom dit gebeurde. Ze gaat me maandag terugbellen zei ze.

Ikzelf weet niet goed meer wat ik hier allemaal mee moet, of mee kan doen. Ik wil in ieder geval dat die beelden niet meer uitgezonden worden, nooit meer, maar kan er misschien iemand me zeggen of ik nog andere mogelijkheden heb in heel deze nachtmerrie ?

De politie mag blijkbaar heel veel in het kader van 'een onderzoek' of een dossier, maar ik vraag me af of ik eigenlijk nog rechten heb in dit verhaal ? Ik ervaar bv geen enkele vorm meer van privacy. Door die hack-aanvallen en de daaropvolgende aangifte word ik bij alles dat ik nog doe op mn computerscherm of telefoontoestel gemonitord.
Onlangs was ik genoodzaakt mn hele sim kaart te wissen omdat de integriteitscontrole op het toestel faalde, dwz dat er iets was ( hoogstwaarschijnlijk een verbinding van buiten af ) dat veel te veel vroeg van mn telefoontoestel. Ik zit nu aan mn derde telefoontoestel en mn tweede computer. De voorgaande werden simpelweg stuk gehacked.

Het begon me ook op te vallen dat wanneer ik bv in het holst van de nacht opstond om naar de toilet te gaan en dus lawaai maakte in mn woonst, werd dit bijna altijd automatisch gevolgd door een sirene buiten. Op de duur geloof je niet meer dat het gewoon toeval kan zijn, hoewel ik me keer op keer dagelijks probeer te deprogrammeren van de conclusies die ik heb moeten trekken.
Ik heb ook nooit echt ervaren dat dit in het teken van mn veiligheid gebeurde, het werkte tegen me, en ik begreep niet waarom.
Dit kan alleen maar steek houden, denk ik, wanneer ik er van uitga dat het bij begin af aan opgezet spel was.

Stel nu dat ik met een advocaat ga praten, zou die dan iets voor me kunnen betekenen ?
Of heb ik gewoon dikke pech en werkt het nu eenmaal zo ?

Ik wil liever geen oorlog starten, maar voor mij is de maat qua surveillance en de controle die van me wordt overgenomen al even vol.. Plus het feit dat ik me zo onterecht gewantrouwd heb gevoeld, ik heb me iets te vaak behandeld gevoeld alsof ik een staatsvijand was. Een paar weken terug lag ik op de spoedafdeling na een mislukte zelfmoordpoging omwille van heel deze rit, die nu twee jaar bezig is. Ik was op bezoek gegaan bij een vriend en begon zelfs daar die sirene te horen, wanneer er bv iets werd gezegd dat waarschijnlijk verkeerd werd geïnterpreteerd, door zij die de opdracht kregen af te luisteren, en sirenes aan en uit te zetten. Bij het buiten komen daar zag ik de combi ook gewoon staan, ze verstopten zich zelfs niet meer. Tijdens gesprekken in mn eigen woning, en in die van mn vriend gebeurde dit al langer, maar ze begonnen met echt overal te volgen.

Ze zaten ook letterlijk in mn hoofd, zo voelde het alleszins. Ik heb ze een geruime tijd echt ervaren als gedachten-politie. Ik weet niet hoe ze dit deden, of hoe dit kon, maar het was zenuwslopend. Misschien dmv artificiële intelligentie of iets dergelijks.
Mijn mentale gezondheid begon ook echt achteruit te gaan, ik zat op de duur soms in een soort van shock-state, ook omdat ik een heel gevoelig systeem heb. Het begon elke ochtend opnieuw, ik begon door de stress angsten te ontwikkelen en ik begon soms te botsen met mn omgeving wanneer ik mijn verhaal deed, en ik niet werd geloofd.
Het was al erg genoeg op zich, en voor sommige mensen klonk het zodanig erg, dat het als ongelooflijk of waanzinnig werd beschouwd.

Ik ben er ook hoe langer hoe meer van overtuigd dat die hack-aanvallen en de andere pesterijen ook gewoon vanuit die richting afkomstig waren.
Er werd omstreeks die periode een nieuwe wet gestemd dat de politie de bevoegdheid kreeg om misdrijven te plegen, en dan nadien bv inlichtingen kon bekomen dmv de gedupeerden af te luisteren.
Er deden zich vreemde voorvallen voor, zoals de wagen van mn werkgever die op een ochtend bedolven zat onder het bloempoeder. Of mn zus die op haar voordeur een satansster aantrof.
Ik vrees dat ik ergens ook weet waar juist op gedoeld werd.

Een tweetal weken terug kreeg ik een immense schrik te pakken toen ik na een woordenwisseling met mn schoonmoeder, vanwege een overdaad aan stress, buiten op de straat alweer een combi zag staan, vlak onder het raam. Er werd bij ons naar binnen gekeken, de agente keek me heel kort recht in de ogen, en dit gaf me een vreselijk gevoel.. Ik heb die nacht amper geslapen en ben s ochtends mn familie beginnen alarmeren dat ik vreesde dat ze gingen proberen, of erger nog, al een hele poos aan het proberen waren om me ergens te kunnen opsluiten, bv in een psychiatrie.
Mn vriend maakte dit mee, in februari van dit jaar, hij is bezweken onder de stress die werd getriggerd door de hackings, de spullen die verdwenen uit zijn woning en andere pesterijen.

Sinds die bange nacht, en de ochtend die daarop volgde waarin ik sms'en verstuurde met mn moeder over de angst voor een mogelijke opsluiting op aanvraag van bv de politie, is er een heel groot gedeelte van de terreur en het getrigger gestopt.
Ik zie nu nog amper politie op de straat, ik kom ze alleszins bijna niet meer tegen, en de gerichte sirenes zijn ook gaan liggen.
Misschien omdat het duidelijk was dat mn omgeving dit niet zou laten gebeuren, ik weet het niet.
Ik ben me wel gaan informeren bij mn huisarts over de procedure die zou kunnen toegepast worden bij een verplichte opname, en ze verzekerde me dat dit wordt voorafgegaan door een gesprek met een dokter.
Dat stelde me min of meer gerust, omdat ik weet dat ik niet gek ben. Ik weet alles nog heel goed en ik twijfel niet aan mn ervaringen.

Toen ik afgelopen donderdag, na al het voorgaande, met dat beeld van mezelf tijdens dat verhoor ( van vijf jaar geleden! ) werd geconfronteerd op de televisie wist ik het even niet meer.
Ik word momenteel niet meer zo opgejaagd, maar het dossier dat ze ondertussen over mij hebben samengesteld en de acties die werden uitgevoerd + die bijbehorende intenties, gaan vrees ik zomaar niet verdwijnen.
Het is nu wat het is, maar zulke situaties moeten voor niemand te lang duren denk ik.
Ik weet dat er zoiets bestaat als achtervolgingswanen, maar ik kan ook met 100% zekerheid hier neerschrijven dat ik niet in een waan zit of zat, ik maakte die hel echt mee.

Ik ga nu in ieder geval wachten op dat telefoontje van de persdienst van de federale politie, en bij hun contactname ook vragen waarom ik daar eigenlijk in beeld kom. Ik gaf daar nooit geen toestemming voor. Als die beelden dan toch wordt uitgezonden, is men zich toch bewust van de fout die men maakt, toch zeker als arm der wet ?
Ik begrijp het niet.
Ik dacht ook van contact op te nemen met het productiehuis Woestijnvis, om bij hun is na te vragen hoe ze juist te werk gaan wanneer ze het beeldmateriaal verzamelen ?

Ik heb hier een lang verhaal gedaan, maar het leek me nodig het voorval van op de tv weer te geven in zijn context.
Ik ben door deze omstandigheden vrienden kwijt geraakt, en ook het contact met mn familie verloopt soms een andere manier.
Ik weet dat hiervoor misschien geen pasklare antwoorden bestaan, maar gelieve me aub te onthouden van negatieve kritiek.

Ik hoor het echt heel graag moest iemand hier wat raad mee weten.

Bedankt bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 sep 2017 14:13

TS schrijft:

"Als gevolg op mijn hulpvraag werd ik zelf volledig doorgelicht en ik begon me vaak opgejaagd te voelen wanneer ik op straat kwam, dit door een sirene waarvan ik het voertuig nooit kon lokaliseren, meestal zat dit ergens verscholen om de hoek van de straat.

...ik ergens vrees dat er een link bestaat tussen enerzijds de politie uit de stad waar ik woon, bij wie ik geen onbekende meer ben nu, en door wie ik soms ook lelijk word nagekeken op straat

Ik ervaar bv geen enkele vorm meer van privacy. Door die hack-aanvallen en de daaropvolgende aangifte word ik bij alles dat ik nog doe op mn computerscherm of telefoontoestel gemonitord.

Onlangs was ik genoodzaakt mn hele sim kaart te wissen omdat de integriteitscontrole op het toestel faalde, dwz dat er iets was ( hoogstwaarschijnlijk een verbinding van buiten af ) dat veel te veel vroeg van mn telefoontoestel. Ik zit nu aan mn derde telefoontoestel en mn tweede computer..De voorgaande werden simpelweg stuk gehacked

Het begon me ook op te vallen dat wanneer ik bv in het holst van de nacht opstond om naar de toilet te gaan en dus lawaai maakte in mn woonst, werd dit bijna altijd automatisch gevolgd door een sirene buiten.

Ik was op bezoek gegaan bij een vriend en begon zelfs daar die sirene te horen, wanneer er bv iets werd gezegd dat waarschijnlijk verkeerd werd geïnterpreteerd, door zij die de opdracht kregen af te luisteren, en sirenes aan en uit te zetten. Bij het buiten komen daar zag ik de combi ook gewoon staan, ze verstopten zich zelfs niet meer.

Ze zaten ook letterlijk in mn hoofd, .... Misschien dmv artificiële intelligentie of iets dergelijks.

Er werd omstreeks die periode een nieuwe wet gestemd dat de politie de bevoegdheid kreeg om misdrijven te plegen, en dan nadien bv inlichtingen kon bekomen dmv de gedupeerden af te luisteren.

Er deden zich vreemde voorvallen voor, zoals de wagen van mn werkgever die op een ochtend bedolven zat onder het bloempoeder. Of mn zus die op haar voordeur een satansster aantrof.

"toen ik na een woordenwisseling met mn schoonmoeder, ..., buiten op de straat alweer een combi zag staan, vlak onder het raam.

de agente keek me heel kort recht in de ogen, en dit gaf me een vreselijk gevoel.. "

Met uitzondering van de agente die u recht in de ogen keek omdat ze waarschijnlijk op u verliefd is meen ik toch een zweem van overdrijving te bemerken in uw opsomming der gebeurtenissen.
Het valt me wel op dat u over goede verhaalcapaciteiten beschikt en ik raad u dan ook aan om eens een magisch-realistische roman (1) te schrijven als remediëring voor uw problemen.


(1) De term magisch realisme is een richting in de kunst waarin een poging wordt gedaan de werkelijkheid te verbinden met een andere of hogere werkelijkheid, waardoor hallucinerende beelden of droomeffecten ontstaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2017 16:00

Het zou me verwonderen dat u te zien was in het filmpje op VT4.
Neem contact met VT4. Als u het werkelijk bent zullen ze, als u dit vraagt, uw beeld wel verwijderen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 sep 2017 16:20

Het zou me verwonderen dat u te zien was in het filmpje op VT4.
Neem contact met VT4. Als u het werkelijk bent zullen ze, als u dit vraagt, uw beeld wel verwijderen.
Of uw kop zwart maken

Issued
Berichten: 1227

#5 , 10 sep 2017 16:27

Hier kan beter een slot op, anders zal de thread waarschijnlijk uit de hand lopen.

Franciscus
Berichten: 38600

#6 , 10 sep 2017 17:05

Ik vermoed niet dat de filmbeelden van het verhoor zijn...
Politie waar u gehoord bent gaat geen beelden doorgeven van een verhoor aan een Tv firma ... is trouwens totaal verboden.
Vermoedelijk zijn de beelden van 'ergens' op straat ' klopt dat.

Verder denk ik dat u best eens grondig met uw huisarts praat om iets te doen aan uw angstgevoelens.

Citizen14
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 sep 2017 19:17

Magisch Realisme, daar had ik nog nooit van gehoord maar het klinkt alleszins heel mooi.
Spijtig genoeg, ook al kan ik het ongeloof of argwaan volledig begrijpen, fantaseer of hallucineer ik niet, en is mn post een samenvatting van feiten die zich voordeden gedurende de afgelopen twee jaar.
Ik ben lang bezig geweest met het opmaken van die post maar ik heb in niets overdreven. Misschien heb ik soms wel iets te veel woorden gebruikt om de dingen duidelijk te maken, dit vooral omdat ik al schrijvend ook verwerk, ik werd hoogstens af en toe misschien een beetje lyrisch.
Bedankt voor het compliment over mn 'verhaalcapaciteiten'.

Ik begrijp dat het kan verwonderen dat ik zou te zien zijn in dat filmpje. Ik neem aan dat dit gehele verhaal op zijn minst voor verwondering zorgt.
Toch, nogmaals, het is een opsomming van feiten die allemaal plaatsvonden. Soms leg ik een link of stel ik iets in vraag maar dan verwoord ik dit ook duidelijk. Ik kon niet eerlijker zijn in mn relaas, en ik ben ook blij dat het gelukt is om het neer te schrijven.
Soms kan ik ergens zelfs blij zijn met dat beeld van me in de intro van De Recherche. Mn insinuaties hoeven niet altijd van de vreselijkste te zijn. Misschien zien ze me daar bij de politie als hun mascotte.. Misschien was het een ongelukkig toeval dat ik daar nu verschijn, al lijkt dat me het minst plausibel. Ach, misschien willen ze me uitdagen of is het een speling van het lot dat ze uitgerekend nu zichzelf de das omdoen, door als dienaar van de wet, de wet compleet aan de laars te lappen. Ik weet het niet.

Ik weet dat ik het werkelijk ben daar in dat filmpje. Een mens herkent zichzelf toch. Ik herken mezelf ook aan de oorringen die ik die dag droeg, en andere details.
Die foto werd wel degelijk genomen tijdens het verhoor. Ik heb het beeld op pauze gezet, en dan zie je op de achtergrond een affiche aan de muur hangen, iets over je goed vastklikken in de wagen, duidelijk iets dat je in een verhoorruimte gaat tegenkomen.
Hoe dat die foto werd genomen is me een compleet raadsel. Ik dacht dat hun camera's steeds van bovenaf in een hoek opnamen. Dit beeld is echt een close up in profiel. Bijna alsof er daar toen iemand naast me heeft gestaan, en me heeft gefotografeerd, wat niet het geval was.

Met mn angstgevoelens gaat het sinds een paar weken beter en mn huisarts staat me hierin bij.
Wat er gebeurd is, is inderdaad totaal verboden maar toch is het gebeurd. Ik kom er hopelijk nog wel achter hoe dat juist gelopen is.
Als dit echt een bewuste streek was, dan wil dat zeggen dat die persoon of personen daar veel over hadden, zoals het risico tot een klacht of vervolging toch? Dat vind ik erg ver gaan, en ik zeg dat niet meer al te gauw..

Ik denk eraan om met een advocaat te gaan praten.
Zoek ik dan best een advocaat die gespecialiseerd is in een bepaalde richting ? En de welke dan best ?
Heeft er iemand een idee van, dat als ik hier een zaak van zou maken, of deze eigenlijk kans kan hebben op een positieve uitkomst ?

Ik hoop dat er geen slot word gezet op mn post want dit aanknopingspunt hier op het forum is op dit moment heel belangrijk voor me !

Bedankt aan iedereen die de moeite neemt om dit lange relaas door te nemen.
Alle advies dat van belang kan zijn is echt meer dan welkom..

( vanavond wordt op VT4 de herhaling van donderdag uitgezonden. Ik ga zelf nog even afwachten met iets te ondernemen, maar ik denk dat er een kleine mogelijkheid bestaat dat tegen volgende week donderdag tijdens de tweede aflevering, het beeld misschien reeds verwijderd is door een intern toedoen of zo, wie weet.)

Fijne zondagavond gewenst.


asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 10 sep 2017 20:09

U schrijft verdomd goed. Eigenlijk te goed voor iemand met angstfobie of erger.
Ik denk eerder dat u een journalist bent die heeft meegewerkt aan dat programma en de
kijkcijfers omhoog wil duwen.
Zoals u de gave hebt om vlot te schrijven heb ik de gave om snel situaties te doorzien.
Niet?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Citizen14
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 sep 2017 20:49

"In de beginfase ?"
Ik begrijp de vraag niet ?

Bedankt voor het compliment.
Nee.. Ik ben geen journalist..
"Angstfobiëen of erger".. Dit valt heel goed mee de laatste weken. De angst voor een opsluiting is wat gaan liggen, en bij het denken te doorzien van een complot raak ik niet meer in paniek. Ik hou gewoon rekening met zoveel mogelijk scenario's.
U hanteert een leuke invalshoek hierboven, maar u zit verkeerd.
Mag ik u misschien vragen, om u even voor te stellen, dat het gedane verhaal zich effectief heeft voorgedaan in mn leven, en zou ik dan een beroep mogen doen op uw gave om situaties te doorzien ?
Als u zichzelf even in mn plaats zet, en u slaagt erin om mn verhaal voor waarheid aan te nemen, wat zouden in dat geval uw bevindingen of gedachten hieromtrent zijn ? En welke acties zou u dan ondernemen tegen de problemen ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 10 sep 2017 21:09

En welke acties zou u dan ondernemen tegen de problemen ?

Al uw observaties dagelijks nauwkeurig noteren in een dagboek en na enkele maanden alles eens aandachtig herlezen met een kritische geest.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

WP002
Berichten: 1479

#12 , 10 sep 2017 23:06

Wat uw verschijning in de opening credits betreft zou ik eerder eens aankloppen bij de privacycommissie. Als u het werkelijk bent, dan kan dit écht niet door de beugel.
Wat de rest van uw verhaal betreft, denk ik dat u iets te snel concludeert dat alle narigheid die u overkomt, of elke sirene die u hoort, bewust tegen u gestuurd is.

Franciscus
Berichten: 38600

#13 , 10 sep 2017 23:37

Ik bedoelde in de begingeneriek.. daar worden sfeerbeelden gemengd met politiemensen en zelfs één verhoor waar de verdachte wordt omcirkeld en dan wazig gemaakt.
Politie heeft geen toezicht of beslissingsmacht om iets te verbieden als het niet specifiek over de politie en verdachten gaat.
Trouwens die hebben allemaal voorafgaandelijk toelating gegeven die nb nog steeds kan ingetrokken worden.

Best zoals scorpioen heeft geschreven in #3 contact opnemen met zender en productiehuis.

Citizen14
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 11 sep 2017 01:01

Bedankt voor het advies.

Ik ga morgen de privacy commissie proberen te contacteren.

Ja, ik ben dat in dat filmpje, ik weet het zeker, ik vraag me alleen af of ik kan gevraagd worden om dat te bewijzen ? Ik maakte toen een moeilijke periode door en het is vijf jaar geleden, ik zie er anders uit vandaag.

Ik weet dat het verkeerd is om in alles een vijand of een aanval te zien, maar neem nu dit voorbeeld met het filmpje.. Iedereen is daar onherkenbaar in, behalve dan de rechercheurs zelf, en dan verschijn ik daar opeens.
Ik vind het in dit geval, spijtig genoeg, echt moeilijk om niet uit te gaan van kwade bedoelingen.
De persoon die de beelden selecteert, die kent de regels toch ?

Het is inderdaad in de begingeneriek dat ik duidelijk in beeld kom.

U schrijft
"Politie heeft geen toezicht of beslissingsmacht om iets te verbieden als het niet specifiek over de politie en verdachten gaat."
Is dat echt zo ? Dus ik ben geen politie agent, en eigenlijk ook geen verdachte. Ik word daar verhoord. En dan mogen beelden van me, waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, zomaar vrijgegeven worden ? Is het zo dat ik het moet zien ?
Maar waarom hebben ze me vanuit de productie niet gecontacteerd en om toestemming gevraagd ?
Ik kan hieruit toch alleen maar concluderen dat dit op een samenzwering lijkt.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 11 sep 2017 09:08


Maar waarom hebben ze me vanuit de productie niet gecontacteerd en om toestemming gevraagd ?
Ik kan hieruit toch alleen maar concluderen dat dit op een samenzwering lijkt.
Denk jij dat die productie van alle mensen die in beeld komen een adres of telefoonnummer hebben? En als jij wil dat ze u zeker contracteren moet je uw GSM nummer op uw voorhoofd plakken, en al helemaal zeker na 5 jaar.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”