poitie op privaat betreed berging

tamafra
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

poitie op privaat betreed berging

#1 , 08 sep 2017 14:01

ik vraag me af of de politie op de achterliggende manuovreer ruimte mag komenom in de berging van de fietsen te gaan vasstellen ,en er brommers mee te nemen ,er staat een bord voor de inrit niet parkeren of stilstaan,enkel bewoners ,ik als medeeigenaar bewoner zag hun bezig en vroeg of ze dat mochten ,of een document bij hadden ,omdat het busje een anoniem blauw was ,wel waren ze met 3 in uniform ,ik kreeg als uitleg bel maar naar de comisaris,ik heb hun verwezen naar hun facebook pagina en gezegd da ik het daar zou posten ,maar da was niet naar hun zin ,naar hun comisaris gebeld en toen er 2 niet bereikbaar waren legde de hoofd inspekteur de lijn in ,,ik zou dit graag weten omdat er nu weeral de nodige comotie gaat ontstaan door bepaalde soort die hier alles mogen ,waar de ruiten al ingestampt liggen enzo ,,hier weer een hoop overlast naar ons de bewoners gaan geven als ze in hun form zijn ,,zat of zot ,,enfin zoiets word hier niet vastgesteld en klachten zullen er niet door verminderen ,,,ik neem aan dat die brommers wel gestolen waren ,we zitten hier in een stationsbuurt ,maar kan en mag dit juridish

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 08 sep 2017 14:11

Misschien eerst uw post eens wat duidelijker uitschrijven?
Kan er kop noch staart aan krijgen.
PS als daar geen deur is en dus voor iedereen te betreden is wat is dan het probleem?
Valt zo wie zo niet onder huisvredebreuk.

tamafra
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2017 14:31

wat is er niet duidelijk, ze rijden hier achteraan met een anoniem busje op ,,,,en ik zie er agenten uitkomen die gaan in de berging ,en laden er 2 bromers op

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 08 sep 2017 15:35

Was dat uw berging...?
Iedereen kan daar op komen..
Dus niet uw zaak...
Wel goed dat u vraagt wie ze zijn maar het enigste wat zij moeten doen is dat een ervan zijn legitimatie toont - uitleg moet niet gegeven worden.
U bent een buitenstaander dus men moet / mag zelfs aan u geen verdere info geven.

tamafra
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 sep 2017 19:00

ja da was ook mijn berging ,t is gemeenschappelijk ,en t is waarschijnlijk gepikte brommers van aan t station ,,,maar omdat het in privaat staat dacht ik dat de politie geen recht had om deze op te laden ,,en niks legimitatie getoond ,maar aan hun lkleding en edoe weet ik dat ze van de politie zijn ,
ik vind da maar raar toen mijn fiets gepikt was ,zei men op ponton ,waar ik aangifte ging doen ,kijken op gevonden fietsen of nen andere pikken
bedankt voor uw snelle info ,en sorry op een gsm typt het inderdaad niet zo goed

Rverhaeve
Berichten: 6

#6 , 29 sep 2017 21:19

Als het niet afgesloten is, en door meerdere bewoners gebruikt wordt, kun je het moeilijk echt privaat noemen.
En die politie is daar niet zomaar willekeurig binnengewandeld, maar vermoedelijk na een tip of klacht, bv van een medebewoner..

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”