boete geluidsoverlast

samm994
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

boete geluidsoverlast

#1 , 03 sep 2017 17:41

hoi!

ik zou even het verhaal uitleggen. ;

Op het molenveld was ik met een vriendin van mij in het (aangewezen door de gemeente) jop met een aantal vrienden. Hier deden we een drankje en luisterden we muziek. Opgeven moment kwam de politie, ze hadden een melding van overlast ontvangen. We namen dit serieus en deden de muziek zachter. Rond 01;00 kwam de politie opnieuw. De gehele groep was weggerend, op mijzelf en 2 vrienden na bleven zitten. We deden immers niks fout.

De eerste 2 agenten konden we nog goed tewoord staan, maar nadat er nog 2 bij kwamen was daar niet echt meer mee te praten. Er werd niet naarmijn legitimatie gevraagd maar enkel mijn achternaam. Evenals mijn vrienden. Er werd ons verzocht om weg te gaan en de rommel op te ruimen. Wij gaven aan dat de rommel niet van ons was, en we onze eigen zooitje zeker op zouden ruimen maar derest is van de jongeren die bij aankomst van de politie de wijk in zijn gevlucht.
Wij hebben netjes onze eigen troep opgeruimd, zover mogelijk want de enige prullenbak die er staat was overvol, waarvan de gemeente afweet maar hier niks mee doet. En wij zijn hierna weggaan en naar huis gegaan.
De volgende dag word ik gebeld dat ik doordat ik de rommel van andere niet heb opgeruimd word bekeurd vanwege geluidsoverlast.
welke ik heb binnengekregen onder feitcode F120B

kan ik deze aanvechten en hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 sep 2017 17:46

Je moet wachten tot je een beslissing thuis krijgt gestuurd, anders zij we puur hypothetisch bezig.

samm994
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2017 17:51

hoebedoel je een beslissing?
ik vraag of ik hem kan aanvechten en hoe ik dat kan aanpakken, hoe maak ik zo'n brief bijvoorbeeld? wat erin te zettenetc.

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 03 sep 2017 19:32

Ze hebben enkel je achternaam gevraagd, geen identiteitskaart ? Je hebt dan toch een telefoonnummer gegeven, of hoe hebben ze je kunnen bellen ?
Ook vreemd dat de politie zou bellen om aan te kondigen dat je een boete gaat krijgen. Ik heb eerder het gevoel dat iemand met jouw voeten aan het spelen is (niet de politie uiteraard), of dat we maar een stukje van het verhaal kennen.
Ook vreemd dat je een boete voor geluidsoverlast zou krijgen omdat er rommel achtergelaten werd ??? Geluidsoverlast moet bewezen worden met een meting, waar sluikstorten veel eenvoudiger vast te stellen is.
Ik zou -zoals float aangeeft- voorlopig niets doen en even afwachten wat er in de bus valt.

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 03 sep 2017 22:03

Geluidsoverlast hoeft niet alleen bewezen te worden door een meting -- als het storend is is het storend...maar dat is slechts een overtreding.
Elektronisch versterkte muziek waar via meting de overlast wordt vastgesteld is een wanbedrijf.
Voor de rest zie hierboven een raar verhaal.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#6 , 05 sep 2017 05:24

hoebedoel je een beslissing?
ik vraag of ik hem kan aanvechten en hoe ik dat kan aanpakken, hoe maak ik zo'n brief bijvoorbeeld? wat erin te zettenetc.
Een "boete" wordt opgelegd door middel van een "beslissing". Op basis van die "beslissing" kan je dan eventueel een bezwaar indienen. Zolang we niet weten in welk kader die boete wordt opgelegd, kan er ook geen nuttig antwoord worden gegeven op de vraag.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”