Gevecht

Canerioh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gevecht

#1 , 08 aug 2017 21:20

Beste , ik ben in mei 2015 naar een discotheek geweest , bij het weggaan waren 3 mannen op een jonge man aant slaan op de bovengrondse parking waarbij iedereen stond op te gapen , natuurlijk vond ik dat niet gepast en ben ik er tussen gekomen waarbij ik een slag kreeg tegen mijn gezicht maar heb het gevecht wel kunnen stoppen , onze auto stond in de ondergrondse parking en die van de vechters ook , dus ik wou even de reden vragen waarom het gevecht is gestart , toen dat ik dichterbij kwam bij die persoon die mij een slag had gegeven begon hij agressief en scheldend te antwoorden en toen hij zijn hand richting Mn gezicht richtte was de druppel voor mij overgelopen en heb ik mij verdedigd en misschien een Beetje te veel , hij heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat hij een "bloedziekte " heeft en dus is hij ook een paar dagen niet kunnen gaan werken .
Nu moet ik binnen een maand voor de rechter verschijnen maar het is mijn eerste keer dat ik in contact kom met de rechter , weet er iemand wat voor straf er kan opgezegd worden en eventuele boetes ? , kan ik misschien beter een getuigen meenemen ? Alvast bedankt om mij wat meer uitleg te geven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 08 aug 2017 21:27

U bent dus al gehoord Salduz drie met mogelijkheid van advocaat?

Canerioh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 aug 2017 21:43

U bent dus al gehoord Salduz drie met mogelijkheid van advocaat?
Ik kom niet in opmerking voor een prodeo en ik ben rond gaan vragen voor een advocaat , 135 eur exl 21%btw , dat vind ik toch wel duur , wat raad u het best aan ?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 08 aug 2017 21:51

De advocaat hoeft niet mee maar geeft u een eerste advies wat best te zeggen in uw verhoor.

Indien vervolgt en veroordeeld :
Zal zoiets zijn van
strafwet
Art. 399
Indien de slagen of verwondingen een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid ten gevolge hebben, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot tweehonderd [euro].
De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien hij met voorbedachten rade heeft gehandeld.

+ opdeciemen is nu X8
+ gerechtskosten en slachtofferfonds (€150)
+ rechtsplegingsvergoeding voor advocaat tegenpartij.
+ uw eigen advocaatkosten - u zelf verdedigen raad ik niet aan.

Canerioh
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 aug 2017 22:08

De advocaat hoeft niet mee maar geeft u een eerste advies wat best te zeggen in uw verhoor.

Indien vervolgt en veroordeeld :
Zal zoiets zijn van
strafwet
Art. 399
Indien de slagen of verwondingen een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid ten gevolge hebben, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van twee maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot tweehonderd [euro].
De schuldige wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfhonderd [euro], indien hij met voorbedachten rade heeft gehandeld.

+ opdeciemen is nu X8
+ gerechtskosten en slachtofferfonds (€150)
+ rechtsplegingsvergoeding voor advocaat tegenpartij.
+ uw eigen advocaatkosten - u zelf verdedigen raad ik niet aan.
Dank u voor u snelle en informatierijke antwoord ,
Maar ik dacht in plaats mijn advocaat te betalen , met dat geld Mn kosten "deels" te betalen , of zou het met een advocaat voordeliger uitkomen ? Alvast bedankt

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 08 aug 2017 23:29

Wat als het OM 2 jaar effectief vraagt ....... wat gaat u dan in uw pleidooi antwoorden?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#7 , 09 aug 2017 06:38


Dank u voor u snelle en informatierijke antwoord ,
Maar ik dacht in plaats mijn advocaat te betalen , met dat geld Mn kosten "deels" te betalen , of zou het met een advocaat voordeliger uitkomen ? Alvast bedankt
M.i. is een strafproces een riskante post om op te besparen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 aug 2017 09:43

Tja, wees maar zeker dat de advocaat van de tegenpartij ook een stevige schadevergoeding zal vragen (paar dagen werkonbekwaam, ziekenhuiskosten, etc...). Besparen op een advocaat lijkt me inderdaad helemaal niet verstandig...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”