Dan hadden ze dat moeten zeggen ...maar het verhoor van een slachtoffer zal toch niet zoveel tijd innemen.
In deze case wilt "het slachtoffer" een klacht indienen. Het gaat dus niet om een slachtofferverhoor, maar om het neerleggen van een klacht. Maar bon...
Een slachtoffer verhoren neemt niet veel tijd in neen. Als de interventieploeg een laptop en een printer mee heeft, kan ter plaatse een verhoor gedaan worden, uitgetypt en afgeprint worden, nagelezen door de melder (het slachtoffer), en kan deze laatste ondertekenen. Half uurtje ?
Als de ploeg geen "mobiel secretariaat" meeheeft wordt het verhoor -of in casu de klacht- in een boekje genoteerd, moet het vervolgens ten burele uitgetypt worden en moet de melder vooralsnog ten burele gaan voor de nalezing en ondertekening. Daarenboven is dit niet meer dringend : de interventieploeg heeft immers het probleem opgelost door het lawaai te doen stoppen. Dus de melder kan op een moment dat het hem/haar best past de klacht gaan formuleren ten burele.
Waarschijnlijk heeft de operator die de 101-oproep beantwoord heeft dit ook gezegd, maar mensen die gehinderd worden door lawaai van de buren zijn vaak zo boos of gefrustreerd dat ze dit niet willen horen (ik kan natuurlijk niet zeggen dat dit hier ook het geval was). Wat wel begrijpelijk is.
Politie staat ten dienste van en burgers (slachtoffers)...
Inderdaad. op hetzelfde moment zijn er allicht geweldplegingen/inbraken/ongevallen/... die een hogere prioriteit hebben dan een klacht voor nachtlawaai te noteren. En vergeet niet : het probleem is (al dan niet tijdelijk) opgelost : het lawaai is gestopt.
Denk niet dat dat in de operatieprocedures zo zal beschreven zijn.
Ik denk het wel. Enkele jaren geleden toch...