Gevolgen van het negeren uitnodiging SALDUZ 3

davyxy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Gevolgen van het negeren uitnodiging SALDUZ 3

#1 , 26 jul 2017 23:55

Ik kreeg een uitnodiging voor verhoor SALDUZ 3, wat zijn de gevolgen als ik niet inga op deze uitnodiging..

De reden is dat de politie bij een onderzoek, enkele berichten zijn gezien die aanwijzing geven van de aankoop van Cocaïne. De persoon die werd gearresteerd gaf wel toe aan deze berichten.

Effectieve bewijzen hebben ze niet, en kunnen ze me eigenlijk voor niets veroordelen behalve de aankoop en gebruik er van.

Dacht eerst om volledig te negeren, maar ben niet zo op de hoogte van het SALDUZ 3 niveau...

Graag een beetje info..

Thanks..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight
Berichten: 621

#2 , 27 jul 2017 10:37

Als u niet komt opdagen zal u een nieuwe uitnodiging krijgen. Als u ook hierop niet ingaat, zal u geseind worden Salduz categorie 4 (met vrijheidsberoving dus).
Maw, u kan niet meer naar het buitenland (vliegtuig) en zal bij een eerstvolgende controle door de politie de cel ingaan (al dan niet tijdelijk). Mogelijks zal de politie bij u thuis een langskomen en dan zal u MOETEN meegaan.

Wees dus slim, ga in op de uitnodiging. Het is perfect mogelijk om gewoon gebruik te maken van uw zwijgrecht...

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 27 jul 2017 19:02

Net nu de termijnen van aanhouding verlengd zijn.
Kan ook zijn dat onderzoeksrechter het beu is en u thuis laat ophalen. Dan zit u alvast een dag of vijf en gezien onderzoek nog niet rond is word het raadkamer en dat zit u ineens voor een maandje vast.
O ja vergeet uw advocaatkosten niet ... zal wel iets meer kosten dan kosten verplaatsing naar politiebureau.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 29 jul 2017 09:26

Het is niet zeker dat je geseind wordt. Wat is de beknopte mededeling ? Ik heb nog niet veel seiningen gezien voor aankoop en druggebruik. Je kan ook veroordeeld worden zonder verhoor, dan ziet de rechter je afwezigheid als een bekentenis.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 30 jul 2017 00:17

Had moeten schrijven dat parket dan zal opdragen om te seinen.
Een rechter die veroordeeld zonder dat betrokkene gehoord wordt is dan zo wie zo een verstekvonnis met alle gevolgen van dien.

davyxy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 aug 2017 19:31

Hartelijk dank voor de nuttige info die jullie me hier bezorgden..
Heb het zelf ook eens opgezocht allemaal en is idd toch best dat ik inga op deze "vriendelijke" uitnodiging..

Mss nog één vraagje,

Bij het afleggen van een verklaring, zelfs als ik beroep doe op mijn zwijgrecht, ben ik verplicht om de verklaring te ondertekenen?
Ik kreeg de info om deze nooit te tekenen maar heb daar zo mijn twijfels over...


Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”