inbreuk drugswet

jellybean
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

inbreuk drugswet

#1 , 16 jul 2017 18:47

mei 2017 huiszoeking met toestemming, politie heeft een kleine hoeveelheid wiet, 13 gram + een blokje hasj veel zilver juwelen en cash geld meegenomen....is mijn woonst, ze waren op zoek naar mijn vriend die op dat ogenblik niet bij mij gedomicilieerd stond...maar hij was wel aanwezig. ze hebben hem dan uitgenodigd voor verhoor en op die uitnodiging stond "verdacht van inbreuk op de drugswet." na zijn verhoor kreeg ik er ook een met de volgende "verdacht van verkoop van verdovende middelen!" Ondertussen ging mijn vriend naar stadhuis voor adres bij mij te zetten (we waren al lang van plan om samen te wonen) en daar kreeg hij te horen dat zijn adres reeds veranderd is! vermoed door politie zelf. ondertussen heb ik niets meer gehoord, en heb ik mijn geld noch juwelen gezien! mijn vraag is hoe lang mag heel die onderzoek eigenlijk duren? moeten ze geen bewijs hebben om mij als verdachte te noemen? nogmaals het was mijn appartement en ik woonde op die ogenblik alleen en ze waren naar mijn vriend op zoek en niet naar mij en nu ben ik verdachte!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 jul 2017 19:00

Heel kort:
Zaken zijn gevonden in uw woning.
Geld en juwelen kunnen van verdachte oorsprong zijn.
Als bewoner kan men u inderdaad mee gaan vervolgen.
Uw vriend zal door de gemeente 'ambtshalve' zijn ingeschreven.
Reken maar op een jaar ...u kan bij uw verhoor stipuleren dat de juwelen en geld van u zijn.
Met het PV nr dat bovenaan op het kopie van verhoor staat kan u na een maand een brief schrijven naar het parket met vraag om teruggave.
Als er ondertussen een onderzoeksrechter is gevorderd (vraag dat bij het verhoor) dient u de brief aan deze rechter te richten.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”