overlast door honden

lomar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

overlast door honden

#1 , 13 jul 2017 16:10

Sedert een paar jaar heb ik een nieuwe achterbuur gekregen. Deze heeft 3 honden die zorgen regelmatig voor een blaf concert. Heb reeds 2 maal de politie ingeschakeld voor nachtlawaai. Dit laatste gebeurt nu bijna niet meer. Overdag echter is het geen 30 minuten meer rustig. De politie liet mij weten dat zij daar niets kunnen aan doen. Ik moet maar naar het gerecht stappen. Kan iemand mij raad geven a.u.b.
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 jul 2017 16:53

Je kan altijd naar de vrederechter stappen, maar wel dan met goede dokumetatie en argumenten. Waarschijnlijk zal hij dan komen kijken

willyboy
Berichten: 897

#3 , 13 jul 2017 17:55

Als de vrederechter op je terrein staat zal het je al meer dan 250 euro gekost hebben . Het resultaat zal een groot vraagteken zijn .

Reclame

lomar
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2017 23:38

Ik dacht dat een minnelijke schikking of verzoening gratis was.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jul 2017 08:40

Ik dacht dat een minnelijke schikking of verzoening gratis was.
Dit is juist maar bij een minnelijke schikking komt de vrederechter niet kijken, en dan moet er al betaald worden, rolrecht etc.. je heeft snel 250€ hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 14 jul 2017 17:51

Overlast is overlast ... en dus ook overdag strafbaar. Meestal met een GAS boete tegenwoordig.
In onze gemeente wordt daar wel door de politie tegen opgetreden.

Mogelijk bestaat er wel een bemiddelingsdienst in jullie gemeente die ook eens inschakelen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”