Laster

Marijke89
Topic Starter
Berichten: 18

Laster

#1 , 10 jul 2017 20:05

Ik heb problemen gehad op het postkantoor en was niet content van de werking. Heb mijn gal gespuwd over het kantoor op facebook maar zonder namen te noemen. Die van het postkantoor komt tot mij thuis wat dreigingen maken dat ze aangifte van laster hierover heeft gedaan. Mag zij mijn persoonlijke gegevens hier wel voor gebruiken? Is dit geen machtsmisbruik vanuit haar positie? Iemand die hier iets over weet? Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 10 jul 2017 20:20

Dat is inderdaad niet correct. Uw gegevens zijn gegevens die vallen ( gezien post) onder het geheim van de post (briefgeheim).
Dus aangifte bij de politie als (officiële) organisatie naar die organisatie die daarvoor bevoegd is dat is perfect in orde.
U thuis komen lastig vallen is not done en zou als stalking en bedreiging kunnen aanzien worden. En inbreuk wet privacy.

Langs de andere kant uw gal spuwen en blijkbaar toch op een 'herkenbare' wijze is natuurlijk ook niet correct maar daar moet men dan ook maar aangifte bij de politie van doen. En niet aan uw deur staan.

PS wie is die van het postkantoor - misschien eens de hoogste verantwoordelijke vragen of naar de zone of regioverantwoordelijke.

Marijke89
Topic Starter
Berichten: 18

#3 , 12 jul 2017 20:56

Ik heb net een klacht binnengestuurd via bpost. Ik weet wel niet of ik naar de politie ga stappen. Uiteindelijk heeft ze wel mijn adres en daar heb ik eerlijk gezegd toch wat bang mee gekregen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”