huisvredebreuk?

magazijn
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huisvredebreuk?

#1 , 03 jul 2017 22:05

Ik huur een hal/magazijn als particulier en ik zat met de vraag of de eigenaar het recht heeft om het pand zonder toestemming te betreden.

Valt dit onder huisvredebreuk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 03 jul 2017 22:18

Ja, dit valt onder huisvredebreuk.
Direct de sloten vervangen (is je recht, zolang je het origineel slot terug steekt bij einde huur).

Dit wel onder voorbehoud van het feit dat de eigenaar deze toelating in het contract zou opgenomen hebben.

En naar de politie ermee, liefst met bewijzen, zodat ze een PV kunnen opstellen.

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 03 jul 2017 23:26

Eerder braak of gebruik van valse sleutels want magazijn is blijkbaar geen aanhorigheid.
Van het ogenblik dat er iets verplaatst is is het op zijn minst poging diefstal.

Wat het uiteindelijk is zal de rechtbank wel bepalen.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 09 jul 2017 13:16

Dit is een burgerlijk geschil. Poging diefstal gaat niet want je hebt geen moreel bestanddeel. Gezien het geen woning betreft is huisvredebreuk niet van tel. Voer voor de vrederechter denk ik, maar er zit niets strafrechterlijk in

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”