Verjaringstermijn belaging

jent
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Verjaringstermijn belaging

#1 , 29 jun 2017 15:32

Hallo,
Omdat een klacht "pesten op het werk" niet meer via de arbeidsrechtbank kon afgehandeld worden (ik ben ontslagen daags voor de afspraak waarbij ik de geijkte formele procedure zou formaliseren en de werkgever was dat te weten gekomen) gaat mijn advocaat nu een klacht "belaging" indienen bij de Onderzoeksrechter.

De feiten dateren wel van oktober 2013 en ondertussen is er wel reeds een gerechtelijke procedure afgehandeld tegen de arbeidsgeneesheer/preventieadviseur die (volgens mij) gelekt had dat ik de klacht "pesten op het werk"zou indienen.

Hierdoor was ook de procedure bij de Arbeidsrechtbank opgeschort, in afwachting.
Uiteindelijk is gebleken dat niet de arbeidsgeneesheer *niet* het lek was en is er een vrijspraak bij gebrek aan bewijzen geweest. Uit de verhoren bleek namelijk dat de personeelsdirecteur zelf eenvoudigweg kon zien wie plannen had een klacht neer te leggen doordat ... de mails van de Vertrouwenspersoon ook bij hem terecht kwamen .... (yeps, u leest het goed)

Vandaar dus dat we deze nieuwe weg moeten bewandelen.

Vraag:
- Wat is de verjaringstermijn in deze klacht met Burgerlijke partijstelling ? (ik lees 5 jaar maar ben ook al 4 jaar tegen gekomen)
- Kan ook de procedure bij de Arbeidsrechtbank (over het ongegronde ontslag) verjaren ondertussen, omdat dit steeds opgeschort wordt bij een gerechtelijke procedure die hieraan gelieerd is?

Dank voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 jun 2017 16:05

Verjaringstermijn van een wanbedrijf, zoals belaging er een is, is 5 jaar.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”