Klacht laster en eerroof en aanmatiging van naam

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Klacht laster en eerroof en aanmatiging van naam

#16 , 19 jun 2017 16:29

Hoe heeft de topic starter die vriend eigenlijk ingeschreven? Gewoon een online invulformuliertje ingevuld waar hij naam, adres en e-mail adres van de bewuste vriend heeft op ingevuld? In dat geval is dit gewoon een flauwe grap en gaat het gerecht daar hééééééél waarschijnlijk weinig mee doen en dit seponeren. Dit is zelfs geen hacking.

En of je echt een job in de IT bij de overheid wenst, durft ik te betwijfelen. Ik heb met héél wat consultants gewerkt die ook bij de overheid gewerkt hebben, en geen enkele is echt positief over zijn / haar ervaringen daar.

Zoals hierboven gezegd: de politie wou waarschijnlijk wat intimideren. Ik zou er ook niet van wakker liggen (tenzij je zou ingebroken hebben in het e-mail account van die vriend, of iets dergelijks. Dat is een andere zaak, en dan spreken we echt over hacking).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blitz
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 jun 2017 23:34

bedankt iedereen en mijn excuses voor de late reactie. Ik heb hem
ingeschreven op een zwangerschapscursus met zijn naam en gewoon zijn email ingegeven. Er is zeker geen hacking gebeurt of dergelijke. Dit was de fout en hiervoor ben ik door zijn rijke vader aangeklaagd wegens laster en eerroof en aanmatiging van naam. Verschillende mensen zeiden me dat die vader ze alles aan wou doen om er geld uit te halen. Hopelijk word het geseponeerd.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 jun 2017 10:00

Hopelijk word het geseponeerd.
Als er effectief een schadevergoeding geëist wordt door een burgerlijke partij, is de kans dat het geseponeerd wordt volgens mij wel kleiner. Maar de tegenpartij zal wel moeten kunnen bewijzen welke schade er geleden is. Ik zie niet in welke mogelijke schade deze persoon geleden kan hebben. Het is en blijft een (flauwe) grap. Als het niet geseponeerd wordt, zal een rechter dit ook wel inzien en dit "met de mantel der liefde" proberen bedekken, vermoed ik. Beetje flauw van die vader om daar zo op te reageren, maar bon, het is zijn "recht" natuurlijk... Gaat een beetje naar Amerikaanse toestanden, en rechters in België zijn nogal allergisch daaraan, wat ik uw voordeel kan spelen.

Maar laat ons weten hoe dit verder verloopt? Hopelijk wordt het inderdaad gewoon een seponering.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#19 , 28 jun 2017 22:27

De niet betaalde cursusgelden bv.... en de gerechtskosten en de RVP.
Door de organisatie een plaats die niet ingenomen is en dus inkomstenverlies.

Rapture
Berichten: 124

#20 , 29 jun 2017 11:30

De niet betaalde cursusgelden bv.... en de gerechtskosten en de RVP.
Door de organisatie een plaats die niet ingenomen is en dus inkomstenverlies.
Bij mijn weten is het niet de organisator van die cursus die van zijn oren aan het maken is.

TS: Ik zou eens horen bij die organisator van die cursus of uw maat daadwerkelijk facturen heeft toegestuurd gekregen, en indien zo, deze in zijn plaats te betalen. Of vraag het rechtstreeks aan uw maat (en indien zo, altijd vragen naar afschrift van rekening).

Indien er geen financiële gevolgen verbonden zijn aan deze grap, zal het 99% uitmonden in een sepo.
Zoals eerder vermeld: je hebt er geen economisch voordeel uit gehaald, je hebt niet gehacked (het invullen van iemand anders zijn naam op een inschrijvingsformulier is uiteraard geen hacking).

Het zou triestig zijn moesten de strafrechters bezighouden met dergelijke futiliteiten. Zorg er gewoon voor dat eventuele financiële schade vrijwillig vergoed wordt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 jul 2017 14:23

De niet betaalde cursusgelden bv.... en de gerechtskosten en de RVP.
In 99% van de gevallen is uw inschrijving in dit soort cursussen pas definitief NA het betalen van het inschrijvingsgeld. Zolang er niet betaald is, is deze plaatst niet gereserveerd. Idem met online tickets: als je deze niet meteen betaald, worden uw plaatsen maar X-aantal dagen gereserveerd. Is de betaling dan niet binnen, worden deze plaatsen gewoon terug vrijgegeven, maar krijg je daar dus geen factuur voor.

Maar bon, we weten niet wat er in dit geval gebeurd is, uiteraard, maar het zou me verbazen moest de vriend effectief een factuur of iets dergelijks gekregen hebben... Best eens navragen dus, zoals hierboven gezegd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”