Diefstal of???

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

Diefstal of???

#1 , 11 jun 2017 22:10

Ik ben hier razend en dat is nog maar zacht uitgedrukt.
Sinds 1 april dit jaar ben ik in Spanje, ik had aan een vriend mijn huissleutel gegeven om de post uit te halen en om te kijken of alles in orde is
Nu ben ik met bewijzen te weten gekomen dat heel mijn huis leeg is door hun, ik noem het zelfs gestript, ze hebben zelfs de houten poort buiten, mijn tweede terras met houten schutsels en houten vloer gesloopt. Al mijn vaste planten zijn weg en heel mijn inboedel. Heel mijn huis ligt vol sigaretten peuken en koffiekoeken. Soit, de dader heeft bekend en me ook gemeld waar de rest van mijn inboedel is (zo stom is hij dan). Alleen is er al een deel verkocht van mij en daar heb ik geen bewijzen van en daar meld hij op het is jouw woord tegen het mijne.
Morgen gaat mijn dochter klacht indienen met de bewijzen die ik vannacht gevonden heb via verkoopgroepen.
Wat gaat er nu verder gebeuren en wordt dit strafrechtelijk vervolgd?
Ik ben hier echt het hart van in, alles waar mijn man en ik jaren voor hebben gewerkt is gewoon weg!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#2 , 11 jun 2017 22:50

nog meer bewijzen via tweedehands.be waar ze mijn inboedel verkopen!!!

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#3 , 12 jun 2017 16:19

Kan er iemand antwoorden aub, wordt dit gezien als misbruik van vertrouwen, ik had mijn sleutel gegeven of als diefstal. En wat zijn de gevolgen? Thx

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jun 2017 16:28

Dit is een zaak voor de politie, en neem een advocaat onder de arm, want je zult die kunnen gebruiken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#5 , 12 jun 2017 18:10

Dank je wel denlowie, mijn dochter gaat strak klacht indienen. Het enigste waar ik nog een beetje meezit is onder welke noemer dit gaat vallen omdat ik hun de sleutel heb gegeven, maar ik heb hun dat enkel gegeven voor de post en om een oogje in het zeil te houden, niet om mijn huis leeg te maken en volledig te strippen. Ik noem dit diefstal maar ik weet niet hoe de wetgeving daarmee omgaat?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 12 jun 2017 19:03

Hoe was die brievenbus te bereiken, je had u post toch kunnen laten doorsturen naar u dochter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#7 , 12 jun 2017 20:46

Brievenbus staat helemaal vooraan aan mijn huis. Ik had het indeed veel anders moeten aanpakken, maar dit doe je toch niet met mensen, was onderwijl al 3 jaar bevriend met hem en had dit nooit verwacht!

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 12 jun 2017 22:24

Onder wat het misdrijf valt doet er niet toe diefstal -misbruik van vertrouwen - afpersing - oplichting dat hangt af van alle mogelijke details die weinig ter zaken doen. Vertel gewoon het ganse verhaal - het is uiteindelijk waar de rechtbank de persoon voor zal veroordelen dat het strafbaar feit zal zijn.
Ongeacht wat u denkt - politie als code op het Pv heeft gezet of wat parket zal vorderen... uiteindelijk beslist de rechtbank.
Doe aangifte en neem een advocaat
PS u mag alle gesprekken opnemen die u met die persoon hebt - gezien u er zelf aan deelneemt is dat wettelijk. De rechter oordeelt uiteindelijk wel over alle bewijzen.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#9 , 13 jun 2017 20:04

Help , help, help!!!
Mijn dochter heeft 2 uur op het politiebureau geweest, haar domicilie staat bij mij en ondanks er was beloofd dat mijn dochter de klacht mocht komen indienen willen ze het niet aanvaarden??!!! Dus geen pv, niets!
Wat nu te doen, ik kan momenteel niet vliegen of lange afstanden doen daar mijn ziekte van Meniere een opstoot aan het doen is door deze stress.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 jun 2017 20:07

Ik heb het al geschreven daar is een advocaat nodig, daar je in het buitenland zit kan u niks doen.

En eigenlijk klop je uitleg niet !

Je schrijft een vriend gaat de post binnen halen!

En je dochter woont daar bij u, waarom moet de vriend dit dan doen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 13 jun 2017 20:52

Gezien uw dochter daar woont kan ze wel aangifte doen. U zal dat wel moeten bevestigen.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#12 , 13 jun 2017 21:09

denlowie ; hier is sprake van miscommunicatie, mijn dochter haar domicilie staat bij mij, maar ze woont daar niet. Wordt einde deze maand overgezet naar het adres waar ze nu woonachtig is. Verder mijn brievenbus staat buiten maar ik heb aan deze 'vriend' mijn sleutel gegeven om ook een oogje in het zeil te houden. Ik ben helemaal gebroken en bestolen. Alles is weg! Politie heeft wel met hem gebeld en hij meld doodleuk dat ik dat allemaal aan hem gegeven heb. Dat heeft hij ook in een sms naar mij gestuurd : het zal jouw woord tegen het mijne zijn. Via internet heb ik van zaterdagnacht op zondag bewijzen gevonden dat ze mijn inboedel aan het verkopen zijn, ik heb daar screenshots van genomen. Na telefonisch contact met hun, was het ook onmiddellijk van de site en hebben ze een deel van mijn inboedel aan mijn voordeur gezet. De rest zou ik volgens hun allemaal gegeven hebben???? Mijn meubels??? Zelf een nieuwe houten poort, buiten, hebben ze weggenomen en proberen te verkopen via internet. Daar heb ik allemaal de bewijzen van. Ik ga indeed een advocaat raadplegen, kan zijn klacht indienen in mijn naam, of hoe met dit nu verder. Waarom ik deze vragen stel, is om een beetje een gerust gevoel te kunnen krijgen, ik heb al drie nachten niet geslapen en loop overspannen rond. En ik denk wel dat dit te begrijpen is als je een telefoon krijgt van je dochter van mama heel je huis is leeg, zelfs hetgeen wat buiten stond is weg. Vaste planten, houten schutsels, poort....
Franciscus : dat kan de politie toch nakijken dat haar domicilie bij mij staat. Ze heeft twee uur staan wachten eer het aan haar was en de inspecteur heeft gemeld, dat dit een zaak is tussen mij en die 'vriend' en dat dit zelfs een geschil is wat burgerlijk is en waar ze moeilijk kunnen tussen komen. Dat laatste begrijp ik wel niet en ik denk dat mijn dochter dat verkeert verstaan heeft. In elk geval ze hebben geen pv willen opmaken en ik had hun al via mail (politie) heel mijn verhaal gedaan , plus de bewijzen doorgegeven.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 13 jun 2017 22:07

mijn dochter haar domicilie staat bij mij, maar ze woont daar niet. Wordt einde deze maand overgezet naar het adres waar ze nu woonachtig is
Dat is domicilie fraude, hoe ga je bewijzen dat die vriend zonder weten van u dochter alles heeft kunnen buitenhalen.
Denk dat je u zelf in nesten gewerkt hebt. het probleem nu is dat u dochter ook verdacht zal worden als je klacht indient.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#14 , 13 jun 2017 22:13

Ook al heb ik de bewijzen dat zij zaken aan het verkopen zijn via internet en dat zij al een deel hebben terug gebracht aan mijn voordeur s nachts??

Franciscus
Berichten: 38592

#15 , 13 jun 2017 23:03

wat bedoeld u met dochter woont bij mij ..... bedoeld u Spanje of zijn jullie nog beide ingeschreven in België?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”