valse handtekening levensverzekering

kadee
Topic Starter
Berichten: 41

valse handtekening levensverzekering

#1 , 20 mei 2017 17:23

om verhaal kort te houden , toen ik gescheiden ben (2009) ,was ik al m'n papieren aan het sorteren en stelde ik vast dat m'n levensverzekering op naam van mijn ex vrouw stond ,doch deze stond op naam van m'n zus en heb nooit wijzigingen aangebracht , dus aangetekend naar m'n agent een kopij gevraagd ,die kon me hier niet mee helpen maar meteen op naam van m'n kids gezet , nu vindt ik toevallig een kopie van het conttract "dat bij hun niet te vinden was" terug en zie ik dat m'n handtekening nagedaan is , de datum is haar geschrift maar handtekening is niet van mij , daar we nog steeds niet financieel overeen komen vraag ik me af zulke dingen me kunnen helpen , dateert namelijk hele tijd terug ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 20 mei 2017 19:20

Zou toch aangifte gaan doen.
Valsheid in geschriften in bankgeschriften.

Art. 196. (Zie NOTA 1 onder TITEL) Met (opsluiting van vijf jaar tot tien jaar) worden gestraft de andere personen die in authentieke en openbare geschriften valsheid plegen en alle personen die in handels- of bankgeschriften of in private geschriften valsheid plegen, <W 2003-01-23/42, art. 49, 040; Inwerkingtreding : 13-03-2003>
Hetzij door valse handtekeningen,
Hetzij door namaking of vervalsing van geschriften of handtekeningen,
Hetzij door overeenkomsten, beschikkingen, verbintenissen of schuldbevrijdingen valselijk op te maken of achteraf in de akten in te voegen,
Hetzij door toevoeging of vervalsing van bedingen, verklaringen of feiten die deze akten ten doel hadden op te nemen of vast te stellen.

Art. 197. In alle gevallen in deze afdeling vermeld, wordt hij die gebruik maakt van de valse akte of van het valse stuk, gestraft alsof hij de dader van de valsheid was.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 20 mei 2017 20:40

Als uzelf de verzekeringsnemer bent, kan u meestal zelf onmiddellijk de nodige wijzigingen laten aanbrengen. Of hebt u dit al geregeld?

Er zou maar eens iets gebeuren....

Reclame

kadee
Topic Starter
Berichten: 41

#4 , 29 mei 2017 20:09

ben naar politie gestapt ,die vonden het blijkbaar niet zo erg ? zeiden dat ik het gewoon moest aanpassen , wou het niet zo laten en hebben dan toch een pv opgemaakt , ben echt benieuwd naar de gevolgen

kadee
Topic Starter
Berichten: 41

#5 , 26 okt 2017 09:55

weet van m'n dochter dat hun moeder tijd geleden naar politie moeten gaan is ( ikzelf betrek m'n kinderen hier niet in) verder hoor ik hier niets van , laat het gerecht zulke overtredingen gewoon vallen als niemand hier verder mee gaat , ze zal het wel moeten toegeven hebben dat er anders wel een cryptograaf bij te pas komt , zulke heimelijke dingen doet m'n niet en wil het niet zo laten , kom je met zo een zaken weg door misschien te zeggen "hij wist dat en zij dat het mocht " denk dat ze er vanaf komt met een brave uitleg , nochtans is de handtekening vals

kadee
Topic Starter
Berichten: 41

#6 , 04 dec 2017 19:16

wist dat na 5 jaar zaken verjaart waren , dacht dat het met levensverzekeringen anders was daar het beoogde doel nog niet bereikt is , dit kreeg ik vandaag met de post , U HEEFT BIJ MIJN AMBT EEN VERKLARING VAN BENADEELDE PERSOON NEERGELEGD WAARIN U MIJ VRAAGT U IN TE LICHTEN OMTRENT HET GEVOLG DAT AAN DE ZAAK GEGEVEN WERD ? IK DEEL U MEE DAT DE FEITEN VERJAARD ZIJN ? VOOR ELK MISDRIJF VOORZIET DE WET EEN TERMIJN BINNEN DEWELKE STRAFRECHTELIJKE VERVOLGINGEN KUNNEN WORDEN INGESTELD ? IN VOORLIGGEND DOSSIER IS DEZE WETTELIJKE TERMIJN VERSTREKEN ? ZODAT ER AAN DIT DOSSIER GEEN VERDER GEVOLG KAN WORDEN GEGEVEN ? is zoiets normaal bij levensverzekeringen , , staat vermeld (VALSHEID IN BURGERLIJKE EN HANDELSGESCHRIFTEN )

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 04 dec 2017 19:52

en, hebt u dit in de tussentijd al laten aanpassen aan uw wensen?

kadee
Topic Starter
Berichten: 41

#8 , 04 dec 2017 20:00

meteen nadat ik het contract gevonden had , op naam van m'n kids gezet ,als ik dit niet toevallig opmerkte dan bleef het gewoon zo , dus als er iets met me gebeurde ging alles naar m'n ex ,

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”