verzekering

duducasier
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

verzekering

#1 , 20 mei 2017 07:53

Dag mijn naam is Dudu, ik werd al maanden door mijn
exvriend gestalk, geweld was aanwezig en hij vernietigde mijn persoonlijke spullen... vroeger heb ik eens iets uitgestoken waardoor mijn verzekering stopte maar nu deze woensdag werd ik achtervolg en inmekaar geslagen in de taxi toen ik opweg was naar mijn vriendin door mijn ex.. hij sloeg verschillende keren met zijn vuisten in mijn gezicht,hij brak langs 3kanten mijn linker rib, hij sloeg mijn 3voortanden eruit en ik hij probeerde mij te wurgen.. taxi chauffeur probeerde te helpen maar hij had iets meer macht... hij zit in de gevangenis momenteel maar ik zou willen dat hij zal betalen voor wat hij mij heeft aangedaan! en in de gevangenis zal blijven! de vraag is hoe ik aan een goede verzekering kan geraken mvg Dudu

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 mei 2017 09:10

Ik denk niet dat er een verzekering bestaat tegen huiselijk geweld. Is de politie tussen gekomen? Dan dien je u burgerlijke partij te stellen en schadevergoeding te vragen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 mei 2017 12:19

Wat wil je dat de verzekering dekt?
Voor de kosten van advocaat kan je beroep doen op de rechtsbijstandsverzekering die bij de familiale verzekering zit.

Reclame

duducasier
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mei 2017 14:32

wat ik wil dat ze betalen? ik ben mijn tanden kwijt, ik heb morele schade, ik heb gebroken ribben ik moet telken naar de dokter gaan dit zijn allemaal kosten ik kan niet gaan werken dus is het toch normaal dat hij dit moet betalen? dus alleen een advocaat kan dit eisen?mvg

duducasier
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2017 14:34

dit was geen huiselijk geweld de dader was mijn ex vriend wij wonen niet samen ik had hem gelaten wegens zijn geweld maar erna begon hij me te stalken en sloeg hij mij bijna dood. hij zit nu idd in de gevangenis.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 20 mei 2017 16:16

Ook een ex wordt al IFG aanzien. aangifte voor opzettelijke slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid.
Zorg dat u u burgerlijk partij stelt startend in het PV en ook als slachtoffer laat registreren via attest aangifte slachtoffer en daarna ter zitting.
U kan u ook rechtstreeks burgerlijke partij stellen bij de onderzoeksrechter
Als u via verzekeringen hulp wil zal u die verzekeringen wel voor de feiten moeten gehad hebben. Inderdaad via familiale en rechtsbijstand.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”