Uitspraak parket - na opmaak PV

Dimitry T
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Uitspraak parket - na opmaak PV

#1 , 13 mei 2017 21:30

Hallo iedereen,

Ik heb op 24/03/2017 twee processen-verbaal laten opmaken. Eén vanwege oplichting met internet en één vanwege oplichting zonder internet.
Ik vraag mij af hoe lang het kan duren vooraleer het parket mij schriftelijk op de hoogte zal brengen van de uitspraak (seponering/doorverwijzing naar rechtbank)?

Hebben jullie enig idee?

Bedankt.

Mvg,
Dimitry

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 13 mei 2017 22:02

Hebt u zich als slachtoffer laten registreren?
Attest van klachtneerlegging gekregen?

Dimitry T
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2017 20:00

Hallo Franciscus,

Eerst en vooral bedankt vanwege uw reactie.

Voor beide cases heb ik mij als slachtoffer laten registreren. Ik heb inmiddels ook een attest van klachtneerlegging ontvangen, dit op 15/04/2017.
Daarin staat vermeld dat ik moet wachten op de mogelijke seponering/uitspraak.

Maar, dat blijft echter vrij vaag ...

Groetjes,
Dimitry

Reclame

Franciscus
Berichten: 38595

#4 , 23 mei 2017 20:43

Het duurt 3 tot 6 weken voor een PV van de politie bij het parket geraakt.
Als er een autonoom politie onderzoek wordt opgestart kan het nog langer duren. Parket is al wel direct op de hoogte maar het onderzoek wordt door politie uitgevoerd.
Als er echter een controle van PC enz zo moet gebeuren zal mogelijk de Computer Crime Unit moeten tussenkomen en dat kan maande duren gelet op andere prioriteiten en een complete onderbezetting van die diensten.

Dus alvorens u tot de griffie van het parket te wenden best een week of 12 wachten.

Dimitry T
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mei 2017 19:05

Hallo Franciscus,

Bedankt voor dit duidelijk antwoord!

Fijne avond.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”