openbare zedenschennis vraag

waterrat
Topic Starter
Berichten: 13

openbare zedenschennis vraag

#1 , 04 mei 2017 20:14

wat is volgens de wetgeving wel of geen openbare zedenschennis?
ik loop soms met een korte broek over straat.

ben je zowiezo safe,zolang je niet naakt bent in het openbaar(uitgezonderd sauna's bijvoorbeeld).
of kan je ook met een korte broek in de problemen komen,als die niet tot de knieën raakt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 04 mei 2017 21:51

:shock: wat een gekke vraag.... als we nu nog anno 1900 waren, maar je mag gerust in een korte broek over straat rennen. Wél het verkeerslicht respecteren natuurlijk....

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 04 mei 2017 23:50

Gemeentelijke reglementen kunnen zwempakken verbieden vb op de dijk.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 05 mei 2017 00:10

Gemeentelijke reglementen kunnen ook TEVEEL kleding verbieden :lol: :lol: :lol: !
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2017 22:23

Zolang je broekje niet open staat, denk ik niet dat je juridische gevolgen moet vrezen ...

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 10 mei 2017 15:12

Of zolang er niets duidelijk zichtbaar uit het broekspijpje hangt.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2017 16:16

wat is volgens de wetgeving wel of geen openbare zedenschennis?
Ik denk dat het aan een rechter is om iedere specifieke situatie te beoordelen.
ik loop soms met een korte broek over straat.
Als je een vrouw bent, en ENKEL in korte broek over straat loopt, kan ik me voorstellen dat een ijverige agent dit als openbare zedenschannis bekijkt. Als je met "korte broek" een short bedoelt, en je loopt in short en T-shirt over straat (en zoals hierboven gezegd: uw ritssluiting staat niet open), denk ik niet dat iemand daar aanstoot zal aan nemen.
ben je zowiezo safe,zolang je niet naakt bent in het openbaar(uitgezonderd sauna's bijvoorbeeld).
Neen, het is niet omdat je volledig gekleed bent, dat je safe bent. Er zijn genoeg voorbeelden van wildplassers die ook nog eens een boete voor openbare zendenschennis krijgen.
of kan je ook met een korte broek in de problemen komen,als die niet tot de knieën raakt.
Wat is dat voor bizarre opmerking? In de zomer zie ik overal meisjes en vrouwen lopen met rokjes of shortjes die niet tot aan de knieën reiken. Tuurlijk is dit geen openbare zedenschennis.

Wat is eigenlijk uw concrete vraag, want hier schuilt véél meer achter dan wat u concreet vraagt, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”