klacht van zoon

Jurgend71
Topic Starter
Berichten: 3

klacht van zoon

#1 , 28 apr 2017 03:41

Onze oudste zoon, 25 jaar woont al 6 jaar niet meer thuis, heeft een klacht ingediend bij de politie tegen mezelf (vader) en tegen zijn moeder voor belaging.. hij geeft geen respect voor zijn ouders alsook voor zijn eigen zussen en broers niet.

We zijn daar gepasseerd waar hij woont, wij kwamen van het zwembad waar we met onze kleine kinderen zijn gaan zwemmen en moesten daarlangs passeren.
Onze oudste zoon stond buiten en zag ons daar passeren, hij stak zijn middelvinger uit naar ons.. ook de kleinsten hebben dat gezien.
Ik heb daarop eens getoeterd..
Tot onze verbazing kregen wij een goede week later een brief van de politie van onze gemeente met een verzoek tot verhoor wegens belaging..
Het gaat al enige tijd niet goed tussen ons en onze oudste zoon en zijn vriendin.
Het is ook zo dat we onze kleinzoon niet mogen zien, is geboren op 6 januari 2017... maar hebben er ons bij neergelegd.

Wij belagen onze zoon en zijn vriendin niet, laat staan dat ze daar bewijzen van hebben...
Het is ook al enige tijd dat we via via van alles horen en vernemen, ze maken ons overal zwart en vertellen dingen over ons die geen waar zijn..
Die klacht voor belaging is van het goede teveel ...

Kan ik klacht indienen voor laster en eerroof?
want het kan echt niet meer, hij denkt dat ze met alles weg kunnen en overal mensen opstoken en tegen ons opzetten, ons naam besmeuren..

hopelijk krijg ik wat raad.;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 28 apr 2017 12:04

Klacht indienen tegen u eigen kind, is dat niet een brug te ver voor dergelijke zaken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 28 apr 2017 12:58

is een (gefingeerde) klacht indienen tegen uw eigen ouders niet een brug te ver ?
ze maken ons overal zwart en vertellen dingen over ons die geen waar zijn..
Kan u dit bewijzen ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Jurgend71
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 28 apr 2017 19:52

Klacht indienen tegen u eigen kind, is dat niet een brug te ver voor dergelijke zaken.
U zou eens moeten weten wat we al allemaal moeten doorstaan hebben met onze zoon... en we bleven maar ons hand boven zijn hoofd houden..
Nu heeft hij ook veel schulden gemaakt en hij is gewoon kwaad op ons omdat we geen geld meer geven...
Hij werkt niet, sinds hij is afgestudeerd misschien max 6 maanden.. Nu geeft hij een kind en nog neemt hij niet zijn verantwoordelijkheid niet en gaat hij niet werken voor zijn kind.
Dus nu is hij kwaad alleen maar omdat we niets meer geven en zegt hij overal tegen kennissen en zo dat wij hem zijn geld hebben afgenomen en dat het door ons is dat hij schulden heeft... :evil: hij wilde perse alleen gaan wonen... al vlug zonder werk en de huur niet betalen enz...

wij voelen ons in niets schuldig in tegendeel.. we hebben hem genoeg verwittigd dat alleen wonen duur is...

Nu pakt hij ons dus op gevoelens en denkt ons zo klein te krijgen... ons kleinkind niet mogen zien, overal ons zwart maken en nu een klacht wegens belaging, gewoon omdat we daar toevallig passeren? waar gaat dit naartoe?
volgens hem zijn we daar uitgestapt, hebben we ambras gemaakt en hebben we op de deuren staan bonken????? :shock: :shock:
wij hebben getuigen dat we daar gewoon gepasseerd zijn.. hij geeft zelfs gezegd tegen onze oudste dochter dat hij dit ging doen.. hij vroeg haar zelfs om een berichtje of zo te vervalsen dat we hem bedreigen.. dat dit dan zogezegd van ons zou komen...
en wij zouden onze zoon nog moeten sparen??
Klacht indienen een brug te ver? ik denk het niet...

Dus kan ik klacht neerleggen wegens valse beschuldiging (belaging) en wegens laster en eerroof?


alvast bedankt

Jurgend71
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 28 apr 2017 19:54

is een (gefingeerde) klacht indienen tegen uw eigen ouders niet een brug te ver ?
ze maken ons overal zwart en vertellen dingen over ons die geen waar zijn..
Kan u dit bewijzen ?
wel als ik aan de mensen waar het tegen gezegd is vraag te getuigen..
wij horen het ook natuurlijk via via..

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 28 apr 2017 22:43

Dus kan ik klacht neerleggen wegens valse beschuldiging (belaging) en wegens laster en eerroof?
Dat kan u zeker, maar je zal wel bewijzen moeten hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 30 apr 2017 14:42

net zoals uw zoon zal moeten bewijzen dat u hem belaagt;

artikel 870 Gerechtelijk Wetboek: Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

het toevallig passeren van de woning op een grote toegangsweg kan naar mijn inziens moeilijk aanzien worden als belaging

match box
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 mei 2017 22:22

Begrijp de moedeloosheid van de vrager, maak hetzelfde mee in omgekeerde zin. Gewoon uw zaak gaan uitleggen van het gebeurde. Als dit het enige is. Laster is moeilijker te bewijzen, geschrift of opname zijn mogelijkheden. men zou via familidrechtbank kunnen proberen en anders hard maar zeker een lijn eronder anders blijft zoiets u achtervolgen.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 02 mei 2017 22:42

Ook grootouders hebben recht op omgangsrecht met hun kleinkinderen maar dat zal idd via familierechtbank moeten afgedwongen worden.
http://www.kinderrechtswinkel.be/index.php?ID=39080

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”