Verzachtende omstandigheden?

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Verzachtende omstandigheden?

#1 , 17 apr 2017 00:48

Zou er nog een piepkleine kans zijn dat ik mijn strafblad d.m.v. een opschorting of werkstraf blanco kan houden?

Ik heb mijn stiefvader nl. in het openbaar geslagen met een moersleutel, een bus haarlak in zijn ogen gespoten en bedreigd met een mes, maar heb wel zwart op wit bewijzen dat het door hem is dat ik vroeger als beschermingsregel bij mijn grootouders ben geplaatst (attest van kind in nood) en mijn moeder ervoor koos om enkele maanden later met hem te trouwen, nog drie kinderen extra te maken en mij helemaal te vervreemden van mijn halfbroers en halfzussen.
Nochtans is mijn bloedeigen moeder voor hem gaan getuigen en heeft ze verklaard dat ze mij wel bij oma en opa moest plaatsen omdat ik zo'n lastig kind was waarmee ze geen weg kon. Gelukkig is het toch al iets dat ik door dat attest kan weerleggen.
Ook heb ik nog een blanco strafblad en vast werk.

Denken jullie dat een rechter ondanks de ernst van de feiten nog wat mildheid aan de dag zou brengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 17 apr 2017 09:52

neen, je zal daarvoor veroordeeld worden. én met een moersleutel slaan én haarlak in de ogen spuiten én met een mes bedreigen is tamelijk ernstig. Bij grootouders geplaatst worden (vanwege vaststelling "Kind in nood")is géén strafbaar feit, maar een beslissing van de jeugdrechter. En dat zijn geen verzachtende omstandigheden? Was je stiefvaders handelen strafbaar, dan zou hij daar voor veroordeeld zijn. Maar zelfs dan, kan je het recht niet in eigen handen nemen.

Amelietje
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2017 11:47

Mijn stiefvader is al enkele keren voor de rechtbank moeten komen, maar het is omdat mijn "moeder" haar klachten op de laatste minuut altijd introk, dat hij nog niet veroordeeld is geweest. Ook is 1 van mijn halfzussen 15 jaar nadat ik in 1998 bij mijn grootouders ben geplaatst "toevallig" zelf in een jeugdinstelling geplaatst en wil ze nu na enkele jaren nog steeds niet terugkeren. Zegt toch genoeg denk ik?
Bovendien liegt het slachtoffer in zijn verklaring ook over de verwondingen. Hij zegt dat ik hem met die moersleutel op het hoofd heb geslagen, maar hoe komt dan dat er zowel op de sleutel zelfs als op de plek van de feiten geen bloed is gevonden, hoewel de politie vrij snel ter plekke was? En dat hij nog met de fiets naar huis kon gaan nadat ik hem ook nog die lak in zijn ogen gespoten had? Iemand die uit volle kracht op het hoofd zou worden geklopt, zou toch op z'n minst neervallen en met de ambulance worden weggebracht?
Ik kan ook via een attest van de arbeidsdokter aantonen dat ik - "toevallig" in dezelfde periode van eerdere pesterijen zoals valse strafklachten of mij bedreigen met een baksteen- een maand gedeeltelijk arbeidsonbekwaam ben verklaard wegens een stressreactie. Een week later heb ik hem dan aangevallen, toen ik trouwens in behandeling was bij het mobiel crisisteam van de dienst psychiatrie, net omdat ik er helemaal onder door ging.
Gaat men daar nu ECHT geen rekening mee houden????

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 17 apr 2017 12:03

Er word met alle feite rekening gehouden, maar daar kunnen wij hier niet over oordelen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”