uitnodiging catogorie 3

boosterke79
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

uitnodiging catogorie 3

#1 , 14 apr 2017 18:41

Hallo ,

Vandaag heb ik een schriftelijke uitnodiging catorgorie 3 gekregen over feiten die ten laste gelegd kunnen worden aangaande schade te vergoeden.

Heb het recht om een advocaat te raadplegen voor het verhoor.

Nu kan ik pas volgende week ernaar toe dinsdag ten eerste , maar ik heb geen flauw idee waarover het gaat.

Zou het nodig zijn al direct een advocaat te raadplegen of eerst maar eens gaan horen waarover dit gaat.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 14 apr 2017 20:56

Categorie 3 gaat over (vermeende) misdrijven waarop mogelijks gevangenisstraf staat doch waarvoor je (nog) niet in voorhechtenis genomen werd. Als je echt niet weet waarover het gaat (wat natuurlijk kan ...) dan zou k advocaatsbijstand vragen (en betalen tenzij je recht hebt op pro-deo) om je belangen te helpen verdedigen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 14 apr 2017 21:17

Staat op de uitnodiging geen uitleg .... art strafwet en korte feitomschrijving.

Reclame

boosterke79
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2017 21:23

Nee totaal niks zelf geen pv nummer

enkel misdrijf waarvoor een vrijheidsstraf kan worden opgelegd , meer bepaald schade te vergoeden

Geen enkel idee waarover het zou kunnen gaan en natuurlijk is het morgen zaterdag dus zal een fijn weekend worden

boosterke79
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 apr 2017 16:30

Vandaag als iets meer geweten via via.

Blijkbaar gaat het over een verkoop via ebay waar mijn bankrekening nummer is voor gebruikt. Zelf koop ik enkel via ebay maar weet wel dat een paar jaar geleden mijn account was geblokkeert door ebay ivm met rare verkopen maar is toen rechtgezet.

Dus afwachten tot dinsdag

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 15 apr 2017 16:47

Die via via is dan niet goed bezig mogelijk schenden beroepsgeheim.
Maar die de uitnodiging heeft verstuurd is ook niet goed bezig als het een Salduz 3 is.
Mij is verteld dat de computersystemen politie zo zijn aangepast dat de uitnodiging bij een Salduz effectief in systeem moet aangemaakt worden en dus alle info bevat die het moet bevatten. Een kopie van de uitnodiging moet trouwens in het gerechtelijk dossier worden meegestuurd naar parket.
Net zoals de dagvaardingen - de uitnodigingen naar de advocaten door de rechtbank enz enz...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”