Minnelijke schikking cannabis en toelating VS

Jodg
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minnelijke schikking cannabis en toelating VS

#1 , 07 apr 2017 17:08

Goedendag,

Mijn vraag betreft een vriend van me. Vorig jaar is hij namelijk betrapt geweest met cannabis, waarbij hij een onmiddellijke minnelijke schikking moest betalen van €100 en waarmee hij niet verder vervolgd zou worden. Nu waren we aan het denken om naar de VS te gaan eind dit jaar en vroegen we ons af of hierdoor toelating geweigerd zou kunnen worden.
Het misdrijf staat niet op z'n strafregister, maar wel in de databank van de politie. Om de VS binnen te geraken moet je het ESTA aanvragen waarbij ze vragen of je ooit aangehouden of vervolgd bent geweest voor verboden stoffen. In principe is hij nooit vervolgd geweest of aangehouden geweest. Heeft de Amerikaans immigratiedienst inzage in het ANG van de politie?

Vriendelijke groet,

Jonas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 07 apr 2017 17:13

Bij mijn weten is een minnelijke schikking een vervolging weliswaar een die niet op het (openbaar) strafblad staat.
Ik weet echter niet welke info wordt doorgegeven.
In (nogal) wat zaken houdt parket en rechtbank ook rekening met de gekende minnelijke schikkingen indien die een zekere 'continuïteit' hebben. Veel inbreuken van hetzelfde)

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”