Drugs in drank

Flimor2010
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Drugs in drank

#1 , 06 apr 2017 15:46

Hallo iedereen,

Afgelopen weekend is er drugs in mijn drank gedaan.
Gezien de symptomen, waarschijnlijk ghb (ineens niets meer kunnen herinneren, problemen met evenwicht, totaal anders gedragen, misselijk (overgeven), flauwvallen, etc).
Ik kreeg spel met iemand en ik weet vrijwel zeker dat hij het gedaan heeft (natuurlijk niet 100% want ik heb het niet gezien, anders had ik mijn drinken ook niet opgedronken..)
Is er iets wat ik kan doen, juridisch gezien? Een melding doen? Aangifte? Wat zijn de mogelijkheden?

Alvast heel erg bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 06 apr 2017 15:54

U spreekt over "waarschijnlijk". U heeft zich dus bijvoorbeeld niet laten behandelen/testen in het ziekenhuis? Dat soort producten wordt razendsnel weer afgebroken, dus zal u nog moeilijk kunnen aantonen dat u die stof in het bloed had.

Iemand drugs toedienen valt onder slagen en verwondingen, daar kan u wel degelijk aangifte van doen, maar zonder medische bewijslast vrees ik dat dit op een seponering zal uitdraaien.
Art. 402
Met gevangenisstraf van drie maanden tot vijf jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot vijfhonderd [euro] wordt gestraft hij die bij een ander een ziekte of ongeschiktheid tot het verrichten van persoonlijke arbeid veroorzaakt door hem, opzettelijk maar zonder het oogmerk om te doden, stoffen toe te dienen die de dood kunnen teweegbrengen, of stoffen die, al zijn zij niet van die aard dat zij de dood teweegbrengen, toch de gezondheid zwaar kunnen schaden.
"sowieso" schrijf je zo.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 06 apr 2017 15:57

Aangifte tegen onbekenden, maar zoals hierboven gezegd, zonder langs het ziekenhuis gepasseerd te zijn, gaat er niet veel gebeuren.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 06 apr 2017 17:56

en wat betekent: "ik kreeg spel met iemand"? Is dat ruzie?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”