Verdacht van diefstal

Doglover123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verdacht van diefstal

#1 , 05 apr 2017 11:45

Beste ,
Ik ben reeds 6 jaar poetsvrouw en werk sinds september 2016 bij deze dienst.

Nu ben ik een paar dagen geleden bij een vaste klant ( ongeveer 6 maanden ) gaan poetsen , mevrouw is een oude vrouw die veel medicatie moet nemen . Ik was daar in de voormiddag en heb gewoon mijn werk gedaan zoals altijd . Nu belt mevrouw mij die avond laat op met de melding dat zij haar portemonnee kwijt is en met de vraag of ik die gezien had. Ik heb deze dus nergens met het poetsen gezien. Zij beweert nu dus dat ik de enige ben die daar is geweest en zij haar portomonee niet meer vind en overal heeft gezocht . Zij gaat hier ook mee naar de politie gaan ( ook voor alle papieren terug in orde te krijgen ) . Nu wat als zij mij als verdachte opstelt bij de politie ? Wat kan ik doen om mijn onschuld te bewijzen ? Ik heb nog nooit eerder zoiets meegemaakt en dit maakt me wel bang . Vooral voor wat zij eventueel kan doen terwijl Zij hem wrs gewoon verloren heeft
Groetjes tessa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 05 apr 2017 11:49

U moet geen onschuld bewijzen, zij moet kunnen bewijzen wat ze beweert, hoogstwaarschijnlijk gaat hier dus niets van komen.

Ik zou wel uw werkgever alvast inlichten, het lijkt mij beter dat ze dit van u horen dan van de politie.

Doglover123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2017 13:31

U moet geen onschuld bewijzen, zij moet kunnen bewijzen wat ze beweert, hoogstwaarschijnlijk gaat hier dus niets van komen.

Ik zou wel uw werkgever alvast inlichten, het lijkt mij beter dat ze dit van u horen dan van de politie.

Die heb ik al ingelicht , die zeiden ook dat als de politie contact opneemt met hun zij ook zullen zeggen dat dit nog nooit is voorgevallen bij mij . Maar pfft zo'n beschuldiging voelt zwaar aan hoor :(

Reclame

pjm
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2017 11:25

Heeey Tessa, gelukkig zijn we in ons land onschuldig tot het tegendeel is bewezen! Dus je hoeft je onschuld niet te bewijzen.

Verder maak ik uit jouw verhaal niet op dat je klant je ook echt beschuldigd heeft. Jij schrijft "Zij beweert nu dus dat ik de enige ben die daar is geweest en zij haar portomonee niet meer vind en overal heeft gezocht". Dat klopt waarschijnlijk ook? Ze vindt haar portemonnee niet meer en jij bent de enige die daar is geweest. Einde verhaal. Ze zal verder moeten zoeken!

Van de politie hoef je niks te vrezen en je werkgever heeft dit soort situaties vast nog meegemaakt. Poetsvrouwen komen nu eenmaal in de huizen van andere mensen, vaak ook terwijl niemand thuis is, en dat geeft vast vaker aanleiding tot discussies. Dus je werkgever is wel wat gewend.

Zou natuurlijk goed zijn als ze snel haar geld terugvindt zodat jij daar aan de slag kunt blijven en alle plooien glad gestreken worden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”