Aanklacht tegen onbekenden

LoreE
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanklacht tegen onbekenden

#1 , 04 apr 2017 02:51

Goededag,

Een bevriend koppel van mij is een jaar geleden uit elkaar gegaan. Toen dit gebeurde ondernam mijn vriend W een zelfmoordpoging. Hij kreeg in deze periode nog veel steun van zijn ex N.
Ondertussen is de hele situatie hier uit de hand gelopen.
Toen W in coma lag heeft N €3000 van de rekening van W afgehaald.
W wou hierover praten maar heeft geen auto dus mijn partner ging mee.
N heeft mijn partner geslagen, hier loop al een aanklacht voor.
Sinds dit voorval krijgt W constant bedreigingen. Zowel van N als van derden.
Zo werd hem bijvoorbeeld nageroepen dat hij maar moest oppassen met zijn fiets. De volgende dag waren zijn remmen onklaar gemaakt.
Vandaag werd hij door iemand uit de auto gezet in het industriedomein, hij is vandaag gaan werken maar kan zich niets herinneren.
Welke stappen kan W ondernemen?
Alvast bedankt
L

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 04 apr 2017 11:07

Aangifte doen bij de politie wegens diefstal (indien niet meer gehuwd), bedreigingen, vandalisme en belaging lijkt mij het noodzakelijke begin.

Verder: bewijzen verzamelen, gesprekken opnemen en bij ieder nieuw incident aangifte doen zodat er een dossier wordt opgebouwd.
"sowieso" schrijf je zo.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 05 apr 2017 11:35

‘Toen W in coma lag heeft N €3000 van de rekening van W afgehaald...Sinds dit voorval krijgt W constant bedreigingen. Zowel van N als van derden.’... ‘N heeft mijn partner geslagen...De volgende dag waren zijn remmen onklaar gemaakt.’

Waarschijnlijk heeft N een volmacht op de rekening van W. W dient dan die volmacht onverwijld in te trekken bij de bank.

Indien W uw partner is, dan dient W onverwijld klacht neer te leggen bij de politie wegens de gepleegde misdrijven door N en derden(=diefstal of misbruik van vertrouwen, bedreigingen, slagen, remmen onklaar maken).

“Art.5bis. § 1. De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§ 1/1. De persoon die een klacht indient bij de politiediensten, zal systematisch worden geïnformeerd over de mogelijkheid om de hoedanigheid van benadeelde persoon te verkrijgen en de daarbij behorende rechten. Een ad hoc formulier zal hem bij het indienen van zijn klacht worden bezorgd...”(VT.Sv. Wet 17 april 1878).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”