geen gerechtigheid omwille van fraude bank

kisiwero76
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

geen gerechtigheid omwille van fraude bank

#1 , 28 mar 2017 23:37

Ik werd slachtoffer van fraude, schriftvervalsing,misbruik van vertrouwen in samenwerking met de bank Belfius en mijn eigen moeder! Mits ik verzet moest aantekenen tegen de bank en de nodige stappen moest volgen! Anders dit niet geldig was,en enkel telefonisch de bevestiging had gekregen wie de dader hiervan was,En me hiermee onmiddelijk een dossiernummer gaf en me vertelde dat er een duplicaat was van mijn kaart en mijn moeder hiermee afschriften printen en nog steeds ingebruik had !En de volmacht hiervan intrekken geen enkel nut had! enkel was dit niet voldoende als bewijs. Heb dan klacht tegen onbekende ingediend bij de politie. De dagen die daarop volgde vond ik het ene na andere bewijs waar ik dan een advocaat voor in dienst nam welke ons moest helpen met het nodige bewijs aan het dossier toe te voegen! En onze belangen zou verdedigen! Hield ons 2 jaar aan de lijn met vragen welke al beantwoord en bewijs van was ingeleverd! En vernam telkens dat de zaak was geseponeerd met reden daders onbekend! Ongeacht de bijgebrachte stukken.
Niet te begrijpen dat dit de reden was ben ik dossier gaan inkijken bleek enkel het pv van klacht in het dossier te zitten! En niets van al de bewijzen welke ik in de loop der jaren toevoegde van de daders! Hierop terug contact opgenomen met mijn raadsman! Beweerde deze, alles hebben ingediend bij het gerecht en niet snapte hoe dit mogelijk was!
En hierop wenste dan een deel van mijn geld terug te storten en met de zaak te stoppen!
Heb dan de procureur telefonisch gesproken welke me beloofde, mits ik kon aantonen dat mijn raadsman niets deed. Mocht ik het dossier zo op het parket afgeven en moest ik de som van 1300€ niet te betalen voor een onderzoek! Heb dit dan gedaan maar met enkele originele documenten!
Eerste en laatste schrijven van mijn Raadsman met de belofte van vervolging op basis van fraude enz en laatste schrijven van stopzetten samenwerking!
Heb dan nooit meer iets gehoord van wat er verder van zou komen en de procureur zijn beslissing hierover!
Besloot een andere Raadsman onder de arm te nemen! Welke dan de documenten van mijn vorige raadsman opvroeg en me bezorgde voor te bekijken en Bleek al enkele bewijs stukken verdwenen vb Kopie van bankkaart enkele documenten die belastend waren voor de tegen partij!!
1 jaar later ,hoorde ik hier nog niets van!Met mijn aandringen hoorde ik weer dat de zaak was geseponeerd ongeacht de stukken welke bijgevoegd! Niet te begrijpen en onder tussen nog meer bewijs in handen deze ook overhandigd aan mijn advocaat nr 2, welke steeds bij afgifte van extra bewijs Het verzoek had van geld mee te brengen in een envelop (zwart geld dus) Hierop was ik het moe van het wachten op documenten welke ze zou opvragen via de bank mits ik ze niet kreeg en gaf dan al eerder volmacht aan mijn vriendin zodat deze de documenten kon aanvragen, maar uiteindelijk ook niet verkreeg van de bank! Hebben dan 1300€ in 2 schijven mogen storten mits de bedragen zo hoog welke in de envelop. Dat we die 1300€ niet meer hadden voor ineens te betalen , dit bedrag waren voor kosten voor het openen van een gerechtelijk onderzoek ! Op Vraag van mijn vriendin want de klacht liep intussen al 4 jaar! Na dit alles hoorde we niets meer en ben ik opnieuw 1 jaar later dossier gaan in kijken! Bleek er een vooronderzoek geopend met type pv normaal datum aankomst 2 maanden voor verjaring dossier met klacht! Heb dus een second opinie gevraagd aan een 3de raadsman mits mijn raadsman er alles aan deed om ons niet te woord te hoeven staan of was in bespreking of afwezig, reageerde ook niet op verstuurde mails!Kon ons al vertellen dat de zaak weer zou geseponeerd worden en deze zich helemaal niet burglijk partij had gesteld en vreesde voor verjaring!Hierop heeft hij dan, alles opgevraagd en me dit bezorgd om opnieuw te sorteren !Hieruit bleek dus dat mijn eerste raadsman wel alles had ingediend bij het parket,Maar iemand anders deze stukken uit het dossier verwijderde , vond een kopie van mijn bijgevoegde originele laatste brief van mijn raadsman, welke ik toen bij voegde toen ik al de bewijzen mocht afgeven aan het parket mits ik kon aantonen dat mijn raadsman niets had gedaan!! T.A.V. De Procureur in kwestie! En opnieuw zelfde briefde brief zaak geseponeerd daders onbekend ongeacht de bijgevoegde stukken!Met Beslissing datum na afgifte bundel en het doorslag gevent bewijzen waren hier weer uit verdwenen!! Dan vond ik de briefwisseling tussen mijn raadsman 2 en procureur betreffende onze zaak! Blijkt dat ze met nota briefjes werken en elkaar informatie door speelden! En ondertussen ons aan het lijntje hielden zodat we zaten met verjaring en het geslasseerd zou worden,maar mits ons aandringen komt met gevolg 6 weken voor verjaring. De slecht geformuleerde klacht met niet volledige stukken afgegeven bewijzen. Ook vond ik de brief waarin stond dat onze 1 ste raadsman onze samenwerking stopte ,mits ik beweerde dat hij, niets had voor ons had gedaan, en ons dossier,en stopte met deze zaak! Hiervan de orginele brief en enige welk in mijn bezit mee af had gegeven aan de procereur op 6 februari (met het idee dat het in orde zou komen) een kopie van dit schrijven met stempel parket 1 dag na afgeven dossier datum 7 februari en de blz geseponeerd daders onbekend ongeacht de bijgebrachte stukken!Dit schrijven werd meegegeven als aantoning van de verloren jaren en niet terug te vinden bewijzen in dossier!Maar al het doorslag gevent bewijs zit niet mee in het dossier! Met gevolg dat de zaak is geklasseerd wegens verjaring feiten met daders onbekend! Wij hebben dus nooit de kans gekregen op een eerlijke recht zaak! Terwijl we al de bewijzen ,op een zilveren schoteltje hebben aangeboden! En zo komt de dader met behulp van de bank belfius door schriftvervalsing oplichting en fraude ermee weg!
En het ergste van alles is dat , ik weer in het bewijs ben, opnieuw in mijn naam schriftvervalsing is gebeurd in 2013!Dus dit feit eigenlijk nog niet verjaard is !Maar krijgen weer geen gehoor of de kans op een eerlijk proces!Al de bewijzen tegen de bank is ongelooflijk!drijven echt de spot ermee!In 2013 schrappen ze opnieuw gewoon mijn naam van de gekoppelde rekeningen welke bij mijn hoofd rekening waren verbonden. Blijkt mijn moeder zich zelf mede houder gemaakt te hebben!waar ik de volmacht in 2011 al van had ingetrokken!Met het bewijs in handen dat ze nu in 2013 mijn naam hebben geschrapt en hier niet toe gemachtigd waren!En dus weer is gebeurd met schrift vervalsing en zonder mijn weten eerder hadden ze deze rekeningen al proberen te verduisteren!Zijn we met een overschrijven van 1 van de rekeningen waar een overschrijving mee gebeurde in 2011!Met mijn naam op en bewijs van intrekking volmacht terug naar de bank geweest enkele weken geleden en hebben het nodige document opgevraagd waarop de handtekeningen te zien zijn om aan te tonen dat het met schriftvervalsing ,nu mijn moeder haar naam is staat !En ik ben geschrapt.Hebben uit het verleden geleerd dat ze ons totaal niet wensen te helpen !Hierop heeft mijn vriendin het gesprek met de bankbediende en directeur opgenomen met haar gsm als bewijs. beide personen deden als of ze niets van de hele zaak wisten!Hier mee zegt mijn vriendin ,hou u niet van de domme en antwoord kreeg , dat het normaal toch is verjaart:De vraag die ik stelde was hoe het kon dat ik de volmacht introk en nu mijn naam was geschrapt van de rekening waarvan bewijs nog in handen en stond op mijn naam en waarvan ik hoofd houder was en of ze de rekeningnummer wouden intikken en zeggen op welke naam dit stond en konden verklaren hoe dit mogelijk was!Op een bepaald moment voert mijn vriendin het woord voor me verder, mits ze proberen mij van de wijs te brengen!Deze discussie duurde 22 minuten en blijkbaar konden ze dit en op vraag van mijn vriendin,,,, welke naam er bij de rekeningen verscheen , keerde ze telkens naar het document van overschrijving met de uitleg staat toch op u naam!hierop zei mijn vriendin nog maals welke naam verschijnt op u scherm! keerde ze terug naar de overschrijving!Hierop antwoorden ik dat het dan simpel was en dat ze dan het geld maar moesten overschrijven naar mijn rekening bij een andere bank ,toen kon dit ineens niet meer en moesten deze de documenten worden opvragen via de klachtendienst!En zouden ons dan verwittigen,In 2011 ging mijn vriendin ook langs bij de bankdirecteur die dus niet op de hoogte van een schrijven in zijn naam en wij een schrijven van hogerop ontvingen!Om hulp van deze persoon ,en deze duidelijk merkte dat er bezwarende fouten waren gemaakt en bedrog in het spel was!Trok deze partij,en lachte mijn vriendin uit,en melde dat we geen schijn van kans maakte tegen hun en lachte haar op dat moment uit!Dan weer meer dan 1 week gewacht en al langs kantoor geweest nog geen documenten gekregen welke zouden aangevraagd zouden , nog steeds niet ontvangen!Telefoneerde mijn vriendin opnieuw naar de kantoor directeur van de bank met de vraag over de documenten!Wist hij te vertellen dat hij hier nog niks van had ontvangen!Maar hij gekrenkt was over het feit dat we opnieuw een klacht indiende die we lieten koppelen aan het pv van 2011,gericht naar hun voor het weer niet mee willen werken en het achterhouden van gevraagde documenten!Welke gebeurden met schriftvervalsing!Hierop antwoorden mijn vriendin
opnieuw de fout maken als in 2011 en nooit iets gehoord te hebben van verzet aantekenen bij de bank!En hierop zei hij ben blij dat ik er niks mee te maken heb! mijn vriendin antwoorden enkele jaren geleden lachte je me uit;waarop hij antwoord!Was niet echt uitlachen maar natuurlijk niet op de hoogte van was dat ook dit gesprek weer door mijn vriendin werd opgenomen!En week later keer ik terug naar de bank na dat ik had vernomen dat nu mijn rekeningen op mijn vaders naam staan!En met ik nog altijd hoofd houder ben en nooit mijn handtekening gaf of toestemming ging ik naar de bank voor een geld opname welke ze me weigerde en ik me bij de klachtendienst moest wende en even later mits ik hier niet mee akkoord was een andere bediend me binnen riep en me vertelde dat de rekeningen nooit hebben bestaan!Terwijl ik een overschrijving bewijs in handen had! met afgeven en dit te zien,verzocht werden de bank te verlaten en ons tot de klachtendienst te wenden!hierop nam ik kontakt op en deze vroeg me of ik nog enkele andere bewijzen kon aantonen welke ik dan op haar vraag per mail stuurde en dit met dat we niet het verwijt zouden krijgen van niet mee te werken!Echter deed ik online ook een klacht indienen met de vraag voor het ontvangen van de documenten!Hierop kreeg ik een bevestiging mail Dit gebeurde 8 dagen na aanvraag bij de bank,maar nooit een antwoord verkreeg!
Enkel dit welke de bankdirecteur vroeg hebben ze behandelt!Dan wijzen ze naar de documenten die ze per telefoon verzochten op te sturen!En nu vier weken later krijgen we het schrijven van de beslissing!
Wegens de wet van de privacy word schending hiervan ernstig genomen!Er worden controles uitgevoerd en ingegrepen waar nodig!Dit alles gebeurt echter intern en hiervan wegens de wet van de privacy geen verslag uitgebracht aan betrokkenen!Wij dienen u dossier af te sluiten op niveau klantenbeheer!Mijn raadsman kan nog steeds niet in tussen komen want in een eerder schrijven mocht hij een kopie van afschrift aanvragen van het dossier welk was geklasseerd wegens verjaring met uitslag daders onbekend!Na dit te ontvangen liet hij dit weten en konden we overleggen of er nog een mogelijkheid was voor ons burglijk partij te stellen!Na bezoek aan de bank en vraag volgt schrijven !Dat de procuruer nog niet heeft geantwoord!En het deze ,is die erover beslist ,of er een rechtszaak van komt en hij wil ons erop wijzen dat dit soms een duur van een jaar of langer heeft!Dus weer geen hulp en doofpot in tot het verjaard is!Heb al overal hulp gevraagd en heb overal de ontvangst mail van tot de minister van justitie toe!Maar verder als deze mail volgt er geen gehoor!Is er dan niemand die mij hiermee wilt ,helpen of Waar kan ik hiermee heen kan, om toch nog gerechtigheid te bekomen!Ik heb de voorbije 20 jaar elke dag hard gewerkt hiervoor ....En dan Overkomt me dit ,de ogen van mensen hun ongeloof en het belachelijke doen klinken maakt enkel nog erger voor me,tot ik de verzamelde bewijzen in de loop der jaren voorleg en ze beseffen dat het klopt en hoe frusterend het is dat niemand me wilt of kan helpen.En dan word er ook nog geprofiteerd door raadsmannen op 1 na welk zo fatsoenlijk was om mijn geld voor een deel terug te storten!En deze heb ik dan onterecht beschuldigd !Wie had durven denken dat ze hogerop bij het gerecht er alles aan doen !Dat ik niet de gerechtigheid krijg die ik verdien En Wie of wat maakt dat de raadsmannen hun jobs niet meer uitvoeren zoals ze de belofte doen voor ze aan het punt komen Dat ze moeten me moeten verdedigen!Weet iemand raad!MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 28 mar 2017 23:50

Hiervoor weet ik nu echt geen raad...
Ik vrees dat al uw raadsmannen er levenslange clusterhoofdpijn aan hebben overgehouden.... :shock: :shock: :shock:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2017 09:03

Zo iets is onleesbaar .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 29 mar 2017 09:06

Dacht ik ook al. Niet verwonderlijk dat het geseponeerd werd. Daar kan geen enkele onderzoeksrechter aan uit.

kisiwero76
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mar 2017 10:12

Het is thans niet moeilijk,zit met enorm veel bewijzen op papier tegen de bank en heb dan ook nog eens de bewijzen dat het klopt hoe ze me tegen werken!Maar hun fraude en schriftvervalsing in mijn naam gaat maar door,en onder tussen ben ik wel al mijn geld kwijt!Is ook moeilijk om hier in het kort te zetten!maar als ik gewoon het bewijs mocht plaatsen was veel makkelijker geweest!Maar had kunnen verwachten dat als mijn raadsmannen het in het begin een gewonnen zaak vinden en dan ineens niets meer mogen of kunnen wil toch ook genoeg zeggen!
Dat er meer aan de hand is

kisiwero76
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mar 2017 10:19

Kan ik dit bericht ook verwijderen!welk ik plaatste, Aub en hoe doe ik dit!!want hoopte op hulp en geen van zo opmerkingen!Hoop dat jullie dit nooit overkomt!Mvg

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 29 mar 2017 10:38

We willen u wel helpen, maar doe dan op zijn minst de moeite om de tekst leesbaar te maken (en eventueel ook wat inkorten). Hier wil echt niemand aan beginnen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 29 mar 2017 11:29

!Maar had kunnen verwachten dat als mijn raadsmannen het in het begin een gewonnen zaak vinden en dan ineens niets meer mogen of kunnen wil toch ook genoeg zeggen!
Die doen en beloven alles, als je maar betaald.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 29 mar 2017 11:31

Kan ik dit bericht ook verwijderen!welk ik plaatste, Aub en hoe doe ik dit!!want hoopte op hulp en geen van zo opmerkingen!Hoop dat jullie dit nooit overkomt!Mvg
Kan enkel maar gedurende het eerste uur (of half uurtje) na plaatsing. Nadien blijft het staan.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 29 mar 2017 12:53

Maar hun fraude en schriftvervalsing in mijn naam gaat maar door

Van bank veranderen, dan stopt het alleszins. Waarom hebt u dat jaren geleden al niet gedaan en laat u het zomaar "doorgaan"??????
Bent u soms minderjarig of staat u onder voogdij waardoor u niet zelf mag beslissen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

kisiwero76
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 mar 2017 16:51

nee heb in 2011 al naar de bank gestapt! mits mijn moeder vroeger mijn kaart gebruikte voor de afschriften en betalingen te doen!En weigerde de ze de afschriften te overhandigen!Vroeg mijn vriendin me online bankieren te activeren!Want dat het allemaal niet klopte wat mijn moeder zei!En ik al enkele jaren mijn kaart niet meer gaf hiervoor!Samen met hulp van mijn vriendin kwamen we er achter dat er een duplicaat was van mijn kaart!Maar voor verzet aan te tekenen tegen de bank moest daar een pv bij zijn van de politie!Maar kon toen nog niet aantonen dat mijn moeder hiervan in bezit was!Vandaar klacht tegen onbekende!en,en nam ik een raadsman om de bijkomende stukken, bij te voegen!Dan Zagen we van die volmacht welke we introkken! en vroegen bij de bank het document waar de handtekening opstond voor de toestemming te geven van volmacht!dit weigerde de ze!Net zoals nu weer het geval is met mijn naam verwijderen van mijn eigen rekeningen!Blijkt ze nu ook nog mede houder te zijn!Opnieuw de vraag van document toestemming van mede houder worden gevraagd en weer geen medewerking!En zo zijn er kredieten van alles afgesloten!waarvan ik allemaal geen weet heb of toestemming gaf!En hopend op hulp en opvraag documenten gerecht voor aan te tonen dat dit allemaal werd gepleegd door mijn moeder!Blijkt er niets in het dossier te zitten!En is alles al eens verjaart geweest ,maar nu komt schrappen van mijn naam er bij welk gebeurde in !

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#12 , 29 mar 2017 17:18

Bent u zelf wel medehouder van die rekening(en)?
Volgens mij bent u gewoon een buitenstaander voor de bank, reden waarom de bank u geen enkel document laat inzien.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 29 mar 2017 20:10

Alles blijft moeilijk leesbaar. Op het einde van een zin plaatst men een punt..... en geen uitroepteken!!!!!!! En na een punt komt er een spatie (kleine ruimte)

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 29 mar 2017 20:32

Uw moeder zal beschikken over uw kaart .
Doe dan aangifte van verlies of diefstal bij de bank dan wordt die kaart toch geblokkeerd.
Uw moeder heeft geen volmacht meen ik begrepen te hebben maar uw kaart.

Uw tekst is inderdaad moeilijk leesbaar en dat is niet bevorderlijk om te antwoorden.
Kopieer deze tekst - voorzie witruimte tussen paragrafen en de nodige punten en komma's.
Plaats daarna de aangepaste tekst terug.


Wij zijn hier allen vrijwilligers en als we al een uur moeten besteden om te trachten een tekst te lezen ... dan haken de meeste af.

kisiwero76
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#15 , 29 mar 2017 22:05

Nee ik ben hoofdhouder van deze rekeningen!En mijn moeder maakte gewoon misbruik van de hele zaak,En kreeg een kaart met de zelfde kaartnummer als de kaart in mijn bezit in handen!En de bank bleef dit ontkennen want er was maar 1 Kaart actief,maar ik kon wel aantonen dat ik met mijn bankkaart in Nederland benzine tankten en daar dagen en op het zelfde tijd stip en enkele uren later word er hier vlak bij mijn thuis geld afgehaald!Zo zijn er ook heel veel zaken die je met 1 kaart onmogelijk kunt op zo korte tijd stippen!Op een moment zat ik online en wou naar iets van mijn historiek gaan verschijnt er een groot stopbord met de melding u beschikt niet over de juiste kaart!Belde naar de info lijn en op eens vroeg hij me het volgende op te schrijven dossier nummer datum en uur welk ik goed moest bewaren en hij me zou doorverbinden met card stop,Want de kaart werd onder ons gesprek ineens gebruikt bij de bank!Weet niet of jullie weten dat je bij belfius de rekeningen kunt benoemen naar wens om het beheer te vergemakkelijken!En er was een krediet Budget aan mijn rekening gekoppeld welk ik niet heb aangevraagd!Heb dit dan onmiddellijk laten stopzetten!Maand later melding krediet overzicht van de maand erna!wel nergens melding van opnieuw activeren wel van stopzetting, te veel om op te noemen als ik daar dan bewijs van vroeg kreeg ik niet!Ben wel de hoofd houder en nu weer ,het zelfde word ik gewoon van mijn eigen rekeningen geschrapt!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”