Bedreiging/belaging

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

Bedreiging/belaging

#1 , 27 mar 2017 10:10

Sinds geruime tijd stuurt iemand ons geregeld e-mails met bedreigingen. Deze persoon beschuldigt ons ook (valselijk) voor alles wat niet mooi is. Wij hebben die persoon nu laten weten dat de maat vol is en dat we de mails niet meer zullen lezen. Helaas moeten we nog wel contact hebben owv kinderen (is de ex van een van ons twee) dus hadden we telefonisch contact geopperd (praten met ons durft de persoon minder dus dachten we, dan gaat het misschien enkel over de dingen waarover het moet gaan).
Nu begint de persoon over te gaan op SMS en whatsapp en dergelijke om datzelfde soort walgelijke berichten te sturen. Persoon heeft intussen ook uitgevonden waar wij werken en dreigt ermee "onze bazen in te lichten van onze vieze praktijken" (zijn er geen maar bon, je moet maar eens zo'n verhalen horen als baas over je personeel - het zal een goeie indruk geven)

We hebben klacht ingediend bij de politie maar dat lijkt nooit iets uit te halen ondanks dat we alles op papier en sms en dergelijke hebben. Is dit dan allemaal niet voldoende om beschouwd te worden als belaging/bedreiging?

Na die brief waarin we zegden geen mails meer te lezen kregen we dit "JULLIE HEBBEN ME KWAAD GEKREGEN EN JULLIE HEBBEN GEEN IDEE WAAR IK TOE IN STAAT BEN" (zo, in hoofdletters) En nog van die dingen...

Wie kan mij zeggen op welke manier we hier iets aan moeten doen??

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2017 10:54

Blijf deze mails en SMS-en bewaren zodat je bewijsmateriaal hebt, en blijf klacht indienen wegens belaging. Meer kan je niet doen. Als de klachten zich ophopen, zal men uiteindelijk wel actie ondernemen. Zorg er voor dat de politie bij iedere klacht effectief een proces verbaal opmaakt.

Reageer zelf niet op deze loze beschuldigingen. Negeer die mails en SMS-en en beperk u tot "functionele" communicatie over de kinderen.

Moest deze persoon toch anderen benaderen om jullie zwart te maken, aarzel dan niet om een klacht wegens laster en eerroof neer te leggen en laat niet na een stevige schadevergoeding te vragen. Je kan deze persoon eventueel ook een zakelijk AS sturen waarin je meld dat 1. De beschuldigingen die hij uit, volkomen uit de lucht gegrepen zijn en jullie je bijgevolg niet geroepen voelen om daarop te reageren.
2. Als hij deze valst beschuldigingen openbaar zou beginnen uiten, jullie niet zullen nalaten klacht neer te leggen wegens laster en eerroof en een gepaste schadevergoeding zullen eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

wijtwee
Topic Starter
Berichten: 145

#3 , 27 mar 2017 11:31

Beste Gebruiker21,

bedankt voor uw antwoord. Van dat AS gaan we alvast ter harte nemen, al is het dan wel het tweede AS in korte tijd. Misschien weer olie op het vuur maar het is onzes inziens niet meer leefbaar.

Mvg

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 mar 2017 11:43

Mogelijks eens een AS laten sturen door uw raadsman/advocaat. Maakt misschien mee indruk, en al zeker al je er ook al een bedrag van de schadevergoeding bijzet dat je zal vragen als het blijft doorgaan.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2017 13:38

Mogelijks eens een AS laten sturen door uw raadsman/advocaat. Maakt misschien mee indruk, en al zeker al je er ook al een bedrag van de schadevergoeding bijzet dat je zal vragen als het blijft doorgaan.
Inderdaad. Als je zelf al een AS gestuurd hebt, laat het dan deze keer over aan een advocaat. Die zal het waarschijnlijk veel zakelijker en juridisch volledig correct formuleren. Hopelijk houdt het dan op.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”