Valse verklaring over inboedel bij echtscheiding

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

Valse verklaring over inboedel bij echtscheiding

#1 , 24 mar 2017 23:07

Bij mijn echtscheiding heb ik de woning moeten verlaten, omdat mijn ex minder verdiende, en ik volgens de rechter maar moest gaan huren.
Toen ik vertrok heb ik een paar spullen meegenomen, en er een inventaris van achtergelaten.(Enkele pannen, borden, tassen, beddegoed, één van de twee tv's).
Achteraf heeft mij vrouw een deel uit het huis gehaald, en een vriendin laten getuigen dat er meerdere dingen weg waren, die vriendin is nooit in het huis geweest bij mijn weten, en nog veel minder in de kasten die ik zou hebben leeggemaakt.
Deze verklaring is tijdens de zitting nietig verklaard.
Is er alsnog een mogelijkheid om een klacht in te dienen tegen die 'vriendin' van mijn ex, omdat ze valse verklaringen aflegde? (Deze verklaring is nooit bij de politie afgenomen, maar is enkel op een a4 blad geschreven en ondertekend door haar).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 25 mar 2017 13:37

dat blad heeft geen enkele waarde. Trouwens hoe kan een vriendin nu getuigen dat er in een ander huishouden (waar ze niet woont en geen deel van uitmaakt) nog iemand anders spullen heeft meegenomen? Was ze toevallig daarbinnen die dag? Tlijkt wel een stationsromannetje. En wil ze die verklaring ook voor de politie, of godbetert voor een rechtbank afleggen? Ik denk het niet :-)

willyboy
Berichten: 897

#3 , 25 mar 2017 15:47

Zelfs bij een opmaak van een inventaris inzake inboedel door deurwaarde heeft zulk document geen waarde . Bij gemeenschap der goederen geld de regel ..WIE STEELT DIE HEEFT .

Reclame

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 mar 2017 20:35

Inderdaad, het heeft geen waarde.
Maar kan ik tegen de persoon zelf een klacht indienen?
Ik ben het beu dat de hele familie-vrienden-klanten(mijn vrouw is kapster in een klein dorp) zich bemoeien met mijn echtscheiding.
Ik wil graag een statement maken, en als verwittiging een klacht indienen, om iedereen te laten merken dat het me menens is, en dat ik beu ben om met me te laten sollen.
Dit 'stationsromantje (;-))' Is al een jaar bezig, sinds de vechtscheiding bezig is, en bezielde al een beetje mijn leven alvorens we gescheiden waren.
Ik hoop dat ze door een klacht, ondervraagd worden door de politie, en dat dit verhaal dan de ronde doet in het dorp.
Het zou denkelijk iedereen wel eens laten nadenken eer ze zich verder bemoeien, en 'goede' raad geven aan mijn ex-vrouw.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 26 mar 2017 00:04

Zit die schriftelijke verklaring niet in het dossier van de echtscheiding?
Dan hebt u en uw advocaat daar toch inzage in gehad en kunnen er een kopie of zelfs een afschrift van krijgen.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 26 mar 2017 09:48

Zou je een auto hebben in de gemeenschap zou het kunnen dat de nieuwe vriend van uw ex daar zou mee rijden .(Hij heeft de autosleutel) Of uw ex vrouw steelt je koffie thermos waar je altijd mee gaat werken . Je stelt de verdwijning vast . Haar nieuwe vriend zet hem op de tafel als je toevallig in dezelfde ruimte werkt .

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mar 2017 21:52

Zit die schriftelijke verklaring niet in het dossier van de echtscheiding?
Dan hebt u en uw advocaat daar toch inzage in gehad en kunnen er een kopie of zelfs een afschrift van krijgen.
Inderdaad, ik weet wie en wat er is geschreven.
Maar mijn vraag is eigenlijk: kan ik tegen deze (valse) getuige, een klacht indienen?
Niet voor meineed bijvoorbeeld, me dunkt, er is nooit iets onder ede verklaard door die getuige.
Maar het kan toch niet zomaar dat 'jan en alleman' valse getuigenissen afleggen, zonder dat daar een klacht kan tegen ingediend worden.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mar 2017 21:59

Zou je een auto hebben in de gemeenschap zou het kunnen dat de nieuwe vriend van uw ex daar zou mee rijden .(Hij heeft de autosleutel) Of uw ex vrouw steelt je koffie thermos waar je altijd mee gaat werken . Je stelt de verdwijning vast . Haar nieuwe vriend zet hem op de tafel als je toevallig in dezelfde ruimte werkt .
Het gaat daarover niet, of mijn ex een ander heeft kan me geen barst schelen.
Er is een kind, en de ex wil dat ik mijn kind zo weinig mogelijk zie, enkel en alleen omdat zijzelf het kind dan minder ziet, en omdat ze zo mij kan kwetsen.
Ik ben degene die is vertrokken en de echtscheiding heeft ingezet, na maandenlange psychische mishandeling door haar en haar familie.
Ze verboden me toen al om alleen met mijn kind te zijn, en braken met toen al tot tegen de grond af, door me alsmaar luiaard en dommerik te noemen, alhoewel ik fulltime werkte en alle klusjes en verbouwingen bij vele familieleden deed.
Na een tijd kon ik het niet meer uithouden, en dreigde ik er een paar keer meer om te scheiden, toen ik het de derde keer deed, lachten ze me uit, en heb ik mn boeltje gepakt.
Ik heb toen enkele maanden mn dochter van drie slechts 3 keer per week anderhalf uur mogen zien.
Ik kan zo nog wel een paar uur doorgaan, maar dat doet hier niet terzake, ik probeer enkel de situatie wat te schetsen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”