Re: Iemand uit huis zetten

Mell
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: Iemand uit huis zetten

#1 , 19 mar 2017 23:29

Hallo
Ik heb al eerder deze vraag gesteld maar ik wil wil echt alles te weten komen
Ik heb net weer slaag gehad van mijn ex die samen bij mij woont maar ben te weten gekomen dat zijn adres hier dus niet staat
Nu vroeg ik mij af as ik politie bel nemen ze hem dan mee of niet want ik weet as ik bel en ze komen gwn kijken krijg ik daarna nog is eens zo fel slaag
Weet niet meer wat ik moet doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mell
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 mar 2017 18:11

Heb ook schrik dat ik hem als ze hem wel mee paken ik hem daarna weer gewoon moet binnen laten

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 20 mar 2017 18:30

Als hij eens weg is, de sloten vervangen en al zijn spullen buiten zetten. Komt hij lastig doen...de deur niet opendoen en de politie bellen. Begin ook maar eens met klacht in te dienen bij de politie voor al die keren dat er geweld was. Dergelijk gedrag is niet te tolereren!

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 20 mar 2017 18:58

U hebt in uw vorig topic heel goede raad gekregen, volg die op en handel daarnaar.
Het is alleen maar in uw voordeel dat zijn domicilie niet bij u staat want zo kan u hem meteen de toegang tot uw woning ontzeggen, volg dus de tip van hierboven, laat hem echt niet meer binnen en bel meteen de politie als hij zich daar niet naar wil schikken.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 21 mar 2017 12:01

“Art.213.Echtgenoten zijn jegens elkaar tot samenwoning verplicht; zij zijn elkaar getrouwheid, hulp en bijstand verschuldigd.Art.214.De echtelijke verblijfplaats wordt door de echtgenoten in onderlinge overeenstemming vastgesteld. Bij gebreke van overeenstemming tussen de echtgenoten doet de familierechtbank uitspraak in het belang van het gezin...”(Burgerlijk Wetboek).

‘maar ben te weten gekomen dat zijn adres hier dus niet staat’

Ik leid hieruit af dat uw ‘ex’ NIET uw echtgenoot is en dus niet bij u moet samenwonen. U kan hem dan ook de toegang tot uw woning ontzeggen en hiervan kennis geven aan de politie.

“Art.398.Hij die opzettelijk verwondingen of slagen toebrengt, wordt gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en met geldboete van zesentwintig euro tot honderd euro of met een van die straffen alleen.”(Strafwetboek).

‘Ik heb net weer slaag gehad van mijn ex’

Leg dan ook onverwijld klacht neer bij de politie wegens opzettelijk toebrengen van slagen. De politie is evenwel niet in alle gevallen gemachtigd uw ex ‘mee te nemen’ wegens die slagen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 22 mar 2017 22:38

Hier is al de nodige info gegeven - ga naar de diensten die aangegeven zijn deze zullen u helpen.

viewtopic.php?f=53&t=78900&hilit=Iemand+uit+huis+zetten

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”