Replica

Zele
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Replica

#1 , 16 mar 2017 16:10

Hey
Ik heb in belgie replica handtassen verkocht.
Ik woon niet in belgie.
Nu heb ik een brief gekregen dat ze me willen verhoren waar ik natuurlijk niet naartoe ga.
Ik verkoop niks meer nu en heb dit enkel gedaan om men kinderen eten te kunnen geven toen men man zonder werk zat.
Nu is men vraag kunnen ze me vanuit belgie iets doen als ik daar niet woon?
Wat kunnen de gevolgen zijn ?
Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2017 16:45

Dus énkel en alleen kindervoeding gekocht met de illegale opbrengsten? En je kan dit bewijzen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 16 mar 2017 17:29

Waar woont u wel? Binnen Europa kan veel..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 19 mar 2017 00:25

U wordt in België veroordeeld + schadevergoeding + burgerlijke procedure door licentiehouders en die zullen dan wel een deurwaarder zeker in EU sturen naar het land en adres waar u daar verblijft om alles te innen.
Bij gevangenisstraf hebt u het voordeel dat u daar uw straf kan uitzitten.
Mocht u als niet Belg vb gepakt worden in een ander land dan het uwe kan er daar ook een uitlevering gebeuren naar België of naar het land waar de eigenaar van het recht gevestigd is. Polen of Bulgarije of ....Mexico.

giserke
Berichten: 2434

#5 , 19 mar 2017 03:27

Als je strafbare feiten hebt gepleegd kan de Belgische staat beroep doen op Interpol en een internationaal arrestatiebevel uitschrijven.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 19 mar 2017 09:16

Vermits je al een schrijven hebt gekregen, hebben ze uw adres in het buitenland. Indien je niet opdaagt bij dat verhoor, zal je waarschijnlijk veroordeeld worden bij verstek voor de invoer en handel van namaakgoederen .

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 19 mar 2017 20:38

Of onderzoek wordt in TS zijn land verder gezet of een rogatoire opdracht (commissie) uitgeschreven.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”