Minderjarige winkeldiefstal

Jules-s
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Minderjarige winkeldiefstal

#1 , 03 mar 2017 15:27

Goeiendag ik wou vragen ik heb een winkel diefstal gedaan maar ik ben nog niet ondervraagd en ik heb wel de brief aangekregen met de feiten maar nog geen brief voor een uitnodiging voor een verhoor en het is beina al 9maande geleden kunne deze feiten verjaren en zoja wanneer en welke straffen kan ik krijgen alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2017 18:08

De feiten zullen nog niet verjaard zijn. Ben je zeker dat je niet gezegd hebt dat je geen verklaring wenst af te leggen? Het is mogelijk dat u gewoon niet zal verhoord worden.

Welke blad heb je dan precies gekregen?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 03 mar 2017 21:39

Zal nog niet verjaard zijn. Gezien minderjarig zal het de jeugdrechter zijn die over u zal beslissen.


Winkeldiefstal :
AFDELING I. - DIEFSTAL ZONDER GEWELD OF BEDREIGING.

Art. 463.Diefstallen, in dit hoofdstuk niet nader omschreven, worden gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
(In het geval bedoeld bij artikel 461, tweede lid, bedraagt de gevangenisstraf echter niet meer dan drie jaren.) <W 25-06-1964, art. 2>
[1 Het minimum van de straf bedraagt drie maanden gevangenisstraf en vijftig euro geldboete wanneer de diefstal werd gepleegd ten nadele van een persoon van wie de bijzonder kwetsbare toestand ten gevolge van de leeftijd, zwangerschap, een ziekte dan wel een lichamelijk of geestelijk gebrek of onvolwaardigheid duidelijk was of de dader

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”