GSM's in beslag genomen

amirelm
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Re: GSM's in beslag genomen

#61 , 20 feb 2017 23:08

Ik zal zeker het vervolg posten, ookal krijg ik ongelijk
Ik ben beniewd. Ik geef u zo goed als geen kans op succes, maar bon. Good luck, zou ik zeggen... Welke stappen ga je nu trouwens nemen, als ik vragen mag? Klacht indienen bij comité P?
Ik weet heel goed dat ik weinig kans heb tegen de politie, maar ik zal ze toch nemen. Mijn advocaat heeft me trouwens laten weten dat ze mijn gsm's nog 2 extra weken zullen bijhouden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#62 , 20 feb 2017 23:30

Als uw advocaat nu al zegt dat het nog 14 dagen langer zal duren .... en daar niet tegen in is gegaan .... wegens geen grond van beslagname...
Advocaat had nu al bezwaar kunnen aantekenen tegen de beslagname.
Bent u al gehoord over de feiten ...want dat zal nu toch ook gaan binnenkomen .. Salduz verhoor mogelijk cat 3 dus.

verder ter info
Ergens anders heb ik al geschreven: *
Salduz regeling.
Cat een als getuige slachtoffer benadeelde
Cat twee als 'verdachte' feit geen 'aanhouding' mogelijk dus feiten lage bestraffing <1 jaar en alles van verkeer
Cat drie als verdachte... u krijgt de raad SCHRIFTELIJK dat u voorafgaandelijk een advocaat mag raadplegen u bent NIET van uw vrijheid beroofd feit = > 1 jaar
Cat vier als verdachte van hun vrijheid beroofd => 1 jaar of <1jaar of verkeer
De reden van het verhoor wordt in termen artikels wetgeving medegedeeld. In die gevallen is uitnodiging schriftelijk gezien parket dit heeft opgelegd. * met een korte uitleg over de feiten

Uiteraard is dit steeds voor een EERSTE verhoor in een zaak. Dus niet voor strafuitvoering intake gesprek of voor een verkeersboete of voor een gevangenisbriefje of voor een adresinschrijving enz enz ....
Telefonisch geeft men GEEN info aan iemand die men niet persoonlijk kent, lijkt me logisch.
U kan wel een andere verhoorder wensen maar niet eisen.
U kan dat wel vermelden in uw verhoor met opgaaf van reden.
Voor cat 1-2-3 is er bij verhoor geen advocaat toegelaten tenzij beslissing magistraat.
PS indien er een familieband is of voorgaand probleem kan u steeds contact opnemen met de politieteammanager (hoofd interventie en dienst klachten en aangifte).
Er is nl niemand mee gebaat als een verhoor moeilijk wordt om die reden, zeker u niet.
cursief : was een antwoord bij een andere topic
Maar u hebt zwijgrecht ..... edoch ik denk dat indien er een aantal bewijzen of vermoedens zijn dit rechtstreeks zal resulteren in de volgende fase van de gerechtelijke procedure.

* Salduz wetgeving is aangescherpt maar blijft in grote lijnen hetzelfde - uw advocaat zal wel de finesse met u bespreken. Ik heb ze hier niet bij de hand.

giserke
Berichten: 2434

#63 , 21 feb 2017 11:31

Ik vrees dat we op dit moment nog veel info ontbreken om met deze draad verder te gaan.

Het lijkt me zeer eigenaardig dat Louter voor een selfie met een agent, zelfs met en advocaat die in beslaggenomen GSM niet wordt terug gegeven.
Het kan wel geweest zijn dat die onterecht in beslag genomen is, maar door de GSM te onderzoeken er nieuwe info over andere zaken zijn opgedoken.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat gelijk welk politiekorps een GSM zomaar voor 14 dagen in beslagnemen voor een selfie.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”