Erven van gekraakt pand

jpdc
Topic Starter
Berichten: 4

Erven van gekraakt pand

#1 , 14 jan 2008 14:36

Hallo

Ik ben mede erfgenaam van een woning.
Kort na het overlijden van de erflater, werd zijn te ervende woning gekraakt en door de dader bewoond. Ik heb geen weet of de kraker(s) hun domocilie op dit adres is ingeschreven.
De notaris beweert dat we er geen rechtmiddelen bestaan om de kraker uit het pand te zetten, desnoods 'mani militari'.
De bewoner maakt eveneens gebruik van de nutsvoorzieningen waarvan hij de facturen onbetaald laat. Er wordt ons ontraden noch enige betaling noch enig andere vorm van vergoeding te ontvangen, om geen aanleiding te vormen naar 'stilzwijgende contracten.
Waarom wordt de door de wetgever voorziene procedure op de saisine niet toegepast?
Indien u een gelijkaardige ervaring heeft of kennis in deze materie zie ik alvast uit naar je antwoord.

Groeten
jpdc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jpdc
Topic Starter
Berichten: 4

#2 , 15 jan 2008 04:21

Kan je de woning niet laten ontzetten bij vonnis van de vrederechter.
Je moet eerst een verzoeningsprocedure opstarten
Bij geen baat een vonnis bekomen
Na uitspraak ten uwe gunste, vrederechter kan uitstel tot uitdrijving verlenen 2x 30 dagen, vonnis laten betkenen en uitvoeren
Kan toch enige tijd in beslag nemen

Frank

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”