gewelddadige partner verlaten met kind van 8

Chris1978
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Re: gewelddadige parJtner verlaten met kind van 8

#16 , 02 jan 2017 20:26

Ja, ze heeft ook het huurcontract ondertekend. Het was een 3.6.9 jaar contract;
De rechtbank is nog niet tussenbeide gekomen.
Momenteel blijft de ex nog steeds in de woning wonen en we weten niet hij van plan is daar te vertrekken.
Het immo-katoor heeft nog niet gereageerd op mijn mail dus zal ik ze morgen moeten bellen.

Nog een vraag; hun energieleverancier (enkel elek) is Luminus. Nu willen we dat afsluiten. Maar we kennen de meterstand niet.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aceke
Berichten: 138

#17 , 11 jan 2017 12:41

een tip om de volgende keer sneller en betere hulp te krijgen van de politie: bellen en melden dat er een gek is op straat die met een wapen (geweer) zwaait en dreigt. als ze dan komen is het "zwaar" gewapend en eerst tegen de grond en dan pas vragen stellend

Franciscus
Berichten: 38587

#18 , 11 jan 2017 20:46

Ik denk dat een lastig gevallen wordt voldoende zal zijn of betrokkene moet toch iets vasthebben of een gevaar betekenen.
Spreken over een wapen als er geen is niet zo'n goed gedacht.

Reclame

Chris1978
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 jul 2017 22:45

Update en dringend advies nodig;

Mijn zus is nu bijna 8maand denk ik, weg bij haar gewelddadige partner.
Hij was naar de rechtbank gestapt en deze oordeelde dat hij zijn dochter iedere week een week mag zien en dat ze haar hoofdverblijfplaats bij hem zal hebben.
Het vreemde is dat mijn zus niet op de hoogte was dat er een rechtzaak was, en dat deze op 29 juni uitspraak hebben gedaan zonder dat mijn zus, noch een advocaat van haar, aanwezig waren.
Nu ontdekten we dit vonnis vrijdag in mijn brievenbus, maar mijn zus woont al drie maand niet meer bij mij en heeft haar officieel adres eergens anders.
De vader heeft me via facebook een chatbericht gestuurd dat hij met de politie zondag o^p 9 juli zijn dochter komt ophalen.
Maar die zullen dus aan mijn deur bellen.

Nu, ik kan hen het juiste adres geven maar ik kan ook zeggen dat ik die niet ken.
Ik weet dat het niet meegeven tot dwangsommen kan leiden...
Mijn zus zal nu zo snel mogelijk een herziening van de besissing vragen via haar advocaat.

Echter, wat kan zij voorlopig doen. Ik neem aan dat ze haar nog niet manu militare kunnen meesleuren, of vergis ik me daar in. Ik las dat mijn zus aan de politieagent kan zeggen dat ze beroep doet op morele dwang.
Als de politieagent aandringt, kan ze hem gewoon wegsturen en zeggen dat de politieagent aan de vader moet zeggen dat hij zijn advocaat op de hoogte moet brengen zodat hij de dwangsom kan opeisen?

Is dit de juiste manier van handelen deze zondag:
1) weigeren op morele grond de dochter mee te geven,
2) maandag via de advocaat een herziening, snelle procedure, van de omgangsregeling vragen.

Het is trouwens hallucinant dat dee rechter een dergelijke uitspraak heeft gedaan: de man heeft een extreem gewelddadig crimineel dossier, tientallen malen boetes voor drinken onder invloed, reeds een dodelijk ongeval in het verleden veroorzaakt,...

Wat kunnen we nu zo snel mogelijk doen. Een ding staat vast, de dochter gaat niet mee zondag, dat is geen optie, koste wat het kost.

Franciscus
Berichten: 38587

#20 , 07 jul 2017 23:42

Politie zal al niet meekomen alleen als hij een GDW heeft dan kan dat wel. Maar politie is er dan bij om de GDW te beschermen niet om de kinderen manu militari mee te nemen.
U hoeft niet open te doen noch iets te zeggen want u bent geen betrokken partij.
GDW moet zijn huiswerk maar doen.

Welke rechtbank heeft dat vonnis geveld?
Zijn er PV opgesteld wegens intra-familiaal geweld?
Normaal had u een dagvaarding in de bus moeten krijgen?

Vonnis moet om geldig te zijn aan uw zus betekend worden en is zo wie zo een verstekvonnis dus al verzet mogelijk. En vonnis zou dan al bij voorraad uitvoerbaar moeten zijn.
Zorg dat uw zus en de kinderen op hun adres ook niet thuis zijn voor alle zekerheid.

En at heeft uw advocaat die 8 maanden gedaan?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#21 , 08 jul 2017 09:09

Wat is de advocaat van uw zus aan het doen?! In eerste instantie dient deze actie te ondernemen. Indien de ex aan uw deur komt: weiger hem de toegang en zeg dat uw zus niet bij u woont. U hoeft geen adres te geven. Gaat hij niet weg: bel de politie op het noodnummer. Indien hij komt met een GDW: deze zal in principe vooraleer te trachten uit te voeren vaststellen dat uw zus niet bij u gedomicilieerd is. Weet wel: er is blijkbaar een vonnis dat kan uitgevoerd worden.

Hoe het zover is kunnen komen: een zeer goede vraag om te stellen aan de advocaat. Maar uw zus legt dit op eigen risico naast zich neer: rechters hebben daar een gruwelijke hekel aan. De GDW zal niet manu militari de kinderen meenemen, er bestaan daaromtrent instructies. Hij zal daarentegen wel een p.v. van vaststelling maken dat dwangsommen kan genereren en een zéér slechte indruk maken bij de rechter. Behalve in geval van objectief fysiek gevaar voor de kinderen is het ECHT geen goed idee om een vonnis te negeren.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#22 , 08 jul 2017 10:54

Na heel het verhaal nog eens te hebben gelezen begin ik te zien hoe het tot een verstekvonnis is kunnen komen, gelet op de adrestoestanden. Uw zus dient eerst en vooral haar administratieve toestand volledig in orde te brengen, zoals u ziet kan een verkeerd geregistreerd adres zware gevolgen hebben. En dringend samenzitten met haar advocaat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”