klacht fraude

ditka
Topic Starter
Berichten: 2

klacht fraude

#1 , 17 dec 2007 19:44

hallo,

we zitten in een vechtscheiding nog altijd na 5 jaar. Het probleem is dat mijn ex op het moment dat hij weet had van de echtscheiding, zijn kaskrediet in een maand liet in het rood gaan met een verschil van 33000euro. Ik heb mensen die onder eed willen verklaren dat mijn ex facturen heeft laten maken om daarna de prestatie pas te leveren., zodat ik dus zou moeten helpen betalen aan zijn zogezegde schuld. Mijn vraag is hoe gaat alles nu verlopen. Ik heb reeds de attestatie van de onderzoeksrechter gekregen met de klacht van meineed en valsheid in geschrift. Hoe lang duurt dat en wat staat mij te wachten. Als deze strafklacht niet afgehandeld wordt, kan ook de vereffening verdeling niet afgesloten worden Intussen zijn de getuigen reeds verhoord, en hij zelf blijkbaar ook. Hoe verloopt dit nu verder, kan ik ergens info krijgen over de lopende zaak of contacteren ze u zelf.
Nu de getuigen reeds zijn verhoord, wil dit dan zeggen dat de onderzoeksrechter er een zaak in ziet?
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 19 dec 2007 13:20

Ik ga ervan uit dat u klacht neerlegde bij de procureur des Konings,rechtstreeks of via de politie.

”Art.5bis.§1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.§3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht.”,V.T.Sv.(=Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering)

Indien u zich totnogtoe niet burgerlijke partij stelde dan kan u zich best onverwijld ‘benadeelde persoon’ verklaren.

“Art.127.§1.Wanneer de onderzoeksrechter oordeelt dat zijn onderzoek voltooid is,zendt hij het dossier over aan de procureur des Konings.Indien de procureur des Konings geen andere onderzoekshandelingen vordert,vordert hij de regeling van de rechtspleging door de raadkamer.§2.De griffier stelt de inverdenkinggestelde,de burgerlijke partij en hun advocaten in kennis...dat het dossier op de griffie...ter beschikking ligt,dat ze er inzage van kunnen hebben en er kopie van kunnen vragen...“(Wetboek van Strafvordering 17 november 1808).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”