Verspreiden van beschuldigingen

VeerleClaes
Topic Starter
Berichten: 1

Verspreiden van beschuldigingen

#1 , 12 dec 2007 23:54

Hallo,

Na een helse zoektocht naar een geschikt forum en na dit forum een tijdje te volgen had ik graag een antwoord op onderstaande vraag:
(ik heb de zoekfunctie gebruikt maar géén antwoord gevonden).

Ik ben er actief in de danswereld als lesgeefster. Ben ook actief op diverse fora.

Wegens een jaloezie kwestie tussen de ouders van 2 minderjarige dansers ervaar ik dat 1 van die ouders en de danser zelf mij al meerder keren "vuil" gemaakt heeft binnen het milieu. Ik heb hiervan géén concrete bewijzen noch getuigen die mijn vermoedens willen bevestigen.

Binnenkort zou ik starten met mijn eigen dansschool en vrees een beetje dat die ouder mogelijke klanten zal aanspreken en ik hierdoor potentiële klanten zou verliezen.

Kan ik dit op de één of andere manier stoppen, praten helpt niet. Kan ik, zelfs indien ik nog géén school hebt, reeds berusten op eerroof? Of moet ik daar daadwerkelijk schriftelijke bewijzen van hebben?

Eigenlijk zou ik hier graag niets ondernemen maar ik merk dat het voor de ouders een "spelletje" aan het worden is.

Help mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2007 17:29

Zolang u geen bewijzen hebt kan u m.i. juridisch niets ondernemen.

Misschien eens met betrokkenen praten?

scorpioen

Beachcomber
Berichten: 572

#3 , 14 dec 2007 10:47

Een procedure starten wegens laster en eerroof is een zeer zware en tijdrovende aangelegenheid.

je zal met zeer sterke bewijzen en argumenten moeten komen wil je zo'n zaak tot een goed einde brengen.

Je moet bewijzen dat je:
- schade lijdt, wat niet gemakkelijk is aangezien je nog geen eigen dansschool hebt en dus nog niet kan aantonen dat je geldelijk verlies lijdt.
- dat er effectief in het publiek lasterlijke elementen worden verspreid door de betrokken personen, wat ook niet gemakkelijk zal zijn aangezien er waarschijnlijk niets op papier staat.
- Dat je schade in rechtsreeks verband staat met die lasterlijke uitspraken.

De meeste rechters zijn hier ook nogal streng is. De procedure voor laster en eerroof wordt namelijk vrij vaak misbruikt als drukkingsmiddel.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”