Namen vermelden

Elpi
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Namen vermelden

#1 , 02 jun 2016 19:16

Beste

Ik heb een vraag omtrent het vermelden van namen op een website.
Ik zou graag namen van echte, bestaande mensen vermelden op een site. Deze namen zouden wel met een negatieve bijklank vermeld staan.
Het gaat namelijk over een lijst van oplichters.
bv. "Meneer X, zoveel jaar, e-mailadress, dit of dat gedaan"

Mag dit zomaar?

Alvast bedankt
Mvg
Elpi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 jun 2016 19:25

met ander woorden: zoiets als laster en eerroof plegen via een publiek forum. Als een rechter oordeelt dat je verhalen onder die noemer vallen, kan je een lelijke veroordeling oplopen.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 02 jun 2016 19:29

Inderdaad, en je gaat de oplichters enkel nog meer geld cadeau geven als ze een schadevergoeding eisen. Zoiets kan je echt niet maken.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jun 2016 19:45

Een oplichter is nooit alleen, die heeft ook altijd een slachtoffer die vrijwillig mee doet, maar zeer dom is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

francois43
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jun 2016 10:29

kunnen alleen domme mensen opgelicht worden? beste denlowie, dat is een beetje dom

jef007
Berichten: 1680

#6 , 04 jun 2016 11:24

als de oplichters "bewezen/veroordeelde oplichters" zijn ; is het dan nog laster en eerroof?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 jun 2016 12:49

kunnen alleen domme mensen opgelicht worden? beste denlowie, dat is een beetje dom
Eerst lees men twee maal iets en zeker de kleine lettertekens eer men tekent, en ik persoonlijk heb nog nooit een bestelbon of offerte getekend, bij de bank en in openbare besturen, rechtbanken daar alleen zal ik tekenen, waarom zou men een offerte of een bestelbon tekenen, je tekent toch ook niet voor een biefstuk die je besteld bij de beenhouwer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#8 , 04 jun 2016 14:58

Ja zelfs als is die persoon veroordeeld. Dan nog mag u dat niet doen
Is niet alleen laster en eerroof kan ook lasterlijke aantijgingen zijn en alle andere mogelijke strafbare feiten die daar mee verband houden.
Ook inbreuk wet privacy niet vergeten.

TheJudge007
Berichten: 366

#9 , 04 jun 2016 21:01

Een oplichter is nooit alleen, die heeft ook altijd een slachtoffer die vrijwillig mee doet, maar zeer dom is .
Vrijwillig lowie ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 jun 2016 21:22

Een oplichter is nooit alleen, die heeft ook altijd een slachtoffer die vrijwillig mee doet, maar zeer dom is .
Vrijwillig lowie ?
Laat ons zegen onwetend !

Maar hij tekent toch zonder bedreiging offertes of bestel bonnen.

Hadden al de mensen die opgelicht zijn, alles gelezen en herlezen dan waren er een zeer groot pak nooit opgelicht, als men vroeger zag op de jaarbeurzen hoeveel mensen zomaar bestelbonnen tekenen, zonder ook maar één letter te hebben gelezen, hoe het er nu aan toe gaat weet ik niet ga naar geen jaarbeurzen meer !
Ik heb een oom gehad een meester oplichter, en die zei altijd ik heb nooit of nooit één mens zijn hand vast gehouden als hij tekende, men tekende met de volle goesting en het is pas dagen nadien dat men beseft dat men opgelicht is, is het dan niet veel beter om dagen nadien maar te tekenen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BrainTrain
Berichten: 496

#11 , 05 jun 2016 22:23

Je mag inderdaad iemand die schuldig is gevonden niet zomaar nogmaals aan de schandpaal nagelen. Er moet dan wel aangetoond worden dat je die moedwillig hebt gedaan met als enige doelsteling de reputatie van deze persoon te schaden.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”