moord of niet ?

belpromo
Topic Starter
Berichten: 16

moord of niet ?

#1 , 07 dec 2007 09:45

Ik zit met een vervelende doch prangende vraag,
een kennis van mij heeft onlangs de brute tegenslag gehad
om tijdens een uit de hand gelopen ruzie in een vechtpartij ( zonder getuigen ) te recht gekomen te zijn.
Hij heeft de tegenpartij zodanig in elkaar geslagen en voor dood achtergelaten ( het slachtoffer na enkele uren gestorven op de plaats van het misdrijf )

Deze kennis zit nu in voorlopige opsluiting en nu stel ik me de vraag
wat riskeert hij nu.

wordt het assisen wegens moord met voorbedachte rade ?

wordt het correctionele voor het toe brengen van slagen en verwondingen zonder het oogmerk te doden doch met de dood tot gevolg ??
en zo welke strafmaat riskeert hij.

Tevens zou de familie van de dader ( die kennis van me ) graag meer vernemen ivm met het lopende onderzoek want nu tasten ze in het duister , ik weet dat er voor slachtoffer van een misdrijf slachtofferhulp bestaat
maar hoe zit het met de familie van de dader ?? waar kunnen zij terecht met hun vragen ??

ik dank jullie alvast voor jullie inbreng

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Berichten: 146
Locatie: Antwerpen - Borgerhout
Contacteer: Website

#2 , 23 jan 2008 14:44

geachte,

het is zeer moeilijk om zonder inzage van het dossier op uw vragen te antwoorden.
Ik denk best dat U een advocaat raadpleegt.

mvg,

Pieter verherstraeten

IrisS
Berichten: 102

#3 , 07 feb 2008 17:24

Zolang het onderzoek loopt, vrees ik dat de vragen onbeantwoord gaan blijven. Op het einde van het gerechtelijk onderzoek zal de procureur des konings het dossier naar de raadkamer sturen, vanaf dan heeft uw vriend of zijn advocaat (niet zijn familie) het recht zijn dossier in te kijken (gedurende 15 dagen dacht ik).

Maar waar hij tegenaan kijkt, is moeilijk te zeggen. Dat hangt ook af van zijn verklaringen, eventuele verzachtende omstandigheden ed. Ik vrees echter dat het feit dat hij hem voor dood achter liet de zaak geen goed gaat doen. Een advocaat lijkt me hier echter sterk aangewezen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”