contactverbod straatverbod

fjldurodie
Topic Starter
Berichten: 11

contactverbod straatverbod

#1 , 16 apr 2016 19:33

Het is een lang verhaal dat in 2013 begon doch zeer kort samenvattend ben ik op dit punt in de volgende situatie :

Ik ben het mikpunt van een ex-collega die, voor zover ik als leek kan oordelen, aan Paranoid Personality Disorder lijd. Andere collegas zijn eveneens het mikpunt doch in mindere mate behalve 1 andere.

Tijdens een crisis situatie in 2014 wat tot zijn ontslag zal leiden heeft hij mij een tweetal e-mails gestuurd met bedreigingen : "denk maar niet dat je er zonder kleerscheuren vanaf komt (professioneel, juridisch of fysisch)" en in de ander e-mail "ah je zoon liep voor mij wagen : er zijn geen gevolgen".

Sinds bestaat de "agressie" in mijn geval uit zich in het verspreiden van laster per e-mail die zou moeten aantonen waarom hij ontslagen werd in 2014, doch ikzelf krijg deze e-mails nooit : het zijn de collegas die mij af en toe op de hoogte houden.

Ondertussen heeft hij ook in 2015 een rechtszaak gestart bij de arbeidsrechtbank om de redenen van ontslag aan te vechten en hiervoor compensatie te krijgen. De rechtszaak komt in mei voor. Volgens de advocaat van mijn werkgever is er weinig kans dat hij de zaak kan halen (maar ja je weet maar nooit).

De zaak is recent geëscaleerd door dat hij mij in Engeland aan mijn appartement (waar ik verblijf wanneer ik daar op zending ben) opwachtte mij ervan onder meer beschuldigde verantwoordelijk de zijn voor de aanslagen in Brussel (!!) en mij verder "informeerde" dat hij materiaal in de wagen had om "mijn gezicht in elkaar te slaan" maar dat hij dit niet zou doen om zijn rechtszaak niet in het gedrang te brengen.

De Engelse politie nemen de zaak ernstig ook omdat er andere verontrustende elementen tav Engelse collegas waren. Er werd vorige week gestart met een strafrechtelijke procedure voor harasment (section 2) ivm een Engelse collega en harasment and threats (section 4) in mijn geval. In parallel wordt een burgerlijke procedure gestart om contact/straat verbod op te leggen. Bovendien werd voor mezelf en de andere Engelse collega een "SIG-flag" (denk ik) ingesteld : een telefoon oproep van ons wordt sowieso prioritair behandeld.

Ik zou hetzelfde willen doen in België (deze ex collega kent mijn adres in Belgie) doch ik vind voorlopig niet hoe ik dit hier moet aanpakken. Een ander probleem is dat er eigelijk weinig feiten in België zijn behalve de e-mails met bedreigingen hierboven waarvoor in 2014 een klacht werd neergelegd, een poststuk geadresseerd aan mijn zoon in 2015 met ondermeer kranten knipsels over zelfmoord waarvoor ook klacht werd neergelegd.

Kan iemand mij de weg wijzen ?
Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38728

#2 , 16 apr 2016 21:52

Uiteraard.
Ga naar de Lokale politiezone waar u gedomicilieerd en geef hen wel het ganse verhaal met alle mails die verstuurd zijn aan u en diegene die u hebt van uw collega in België en Engeland.
Politie heeft meestal ook een officieel mailadres zo kunnen de mails ook digitaal overgemaakt worden ( en afgeprint bijgevoegd als bojlage van het PV)
Woont de belager ook in België?
Vraag bij de politie naar een wachtverantwoordelijke ( meestal een hoofdinspecteur) - het gebeurd dat het onthaal feit niet au serieus neemt.
Maak een rekenvel met chronologisch alle gebeurde feiten en alle aangiften in België en in Engeland.
Dat feit over uw zoon en dat hij bepaalde zaken bij had ... zou op zich ook nog een strafbare bedreiging kunnen zijn.

Niet te lang aarzelen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”