Met vuur spelen

kellyke30
Topic Starter

Met vuur spelen

#1 , 06 mar 2016 11:41

Hallo

Ik en papa hebben een vonnis over mijn zoon
Hij ga om 14 dagen naar papa!
Dit weekend is hij daar!
Heb gisteren telefoon gekregen van papa
Dat mijn zoon 10 en de zoon van zijn vriendin 13 bij een alleenstaandpand met vuur aan spelen Warren en branden!
Er is politie bij gekomen en brandweer!
Is papa verantwoordlijk voor zijn daden en gevolgen?
Of ben ik mee verantwoordlijk?
Want hij was weekend bij papa

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 06 mar 2016 17:44

Art. 1384. Men is aansprakelijk niet alleen voor de schade welke men veroorzaakt door zijn eigen daad maar ook voor die welke veroorzaakt wordt door de daad van personen voor wie men moet instaan, of van zaken die men onder zijn bewaring heeft.
(De vader en de moeder zijn aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door hun minderjarige kinderen.)
De meesters en zij die anderen aanstellen, voor de schade door hun dienstboden en aangestelden veroorzaakt in de bediening waartoe zij hen gebezigd hebben.
De onderwijzers en de ambachtslieden, voor de schade door hun leerlingen en leerjongens veroorzaakt gedurende de tijd dat deze onder hun toezicht staan.
De hierboven geregelde aansprakelijkheid houdt op, indien de ouders, onderwijzers en ambachtslieden bewijzen dat zij de daad welke tot die aansprakelijkheid aanleiding geeft, niet hebben kunnen beletten.

Het feit dat uw kind op het ogenblik van de feiten bij uw ex op weekend verbleef betekent niet automatisch dat u niet (mede) kan aangesproken worden. Maar geen paniek, voor zulke stunts bestaan er verzekeringen burgerlijke aansprakelijkheid, die u hopelijk hebt. Contacteer hen al om melding te maken van de omstandigheden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kellyke30
Topic Starter

#3 , 06 mar 2016 17:50

Ja wij hebben idd familiale voor heel het gezin!
Maar ik weet niet dat ze dat ze da gaan aanvaarden mits hij niet bij mij was!
Papa heeft dit niet!

Reclame

Xenophon

#4 , 06 mar 2016 18:28

U kan in elk geval geen probleem hebben, maak u geen zorgen maar hou u aan de waarheid (ttz, verklaar niet dat u ginds ergens ook in de buurt was of iets dergelijks). De vader moet maar zorgen dat hij zijn eigen boontjes dopt indien hij zou aangesproken worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kellyke30
Topic Starter

#5 , 06 mar 2016 18:36

Ik woon in Antwerpen en hij in putte dus das een eindje!
Er pv van opgemaakt bij papa thuis en kindere zijn ondervraagd erover!!
Mijne zoon heeft dan een metale beperkingen
Snap niet dat hij zijn verantwoordelijkheid ni kan opnemen hierrond!

Bedank voor de uitleg

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 mar 2016 22:56

Brandstichting in een (bewoond) pand ... zal vermoedelijk jeugdrechtbank worden.
U zal ook over de feiten gehoord worden mocht de zaak voorkomen zie dat u zeker op de zitting bent.
Vraag PV nr al op bij politie Putte ( zal wel Kapellen zijn vermoed ik) of ga daar uw verklaring afleggen.
Verwittig als u het PV nr hebt uw familiale polis en rechtsbijstandsverzekering indien u die ook hebt.

DavidP585

#7 , 07 mar 2016 20:56

de vraag is wie er aangesproken zal worden, als het de vader is dan zal hij moeten betalen. Als het de moeder is dan is het altijd haar verzekeraar die zal moeten betalen, de franchise eventueel uitgezonderd.

kellyke30
Topic Starter

#8 , 08 mar 2016 20:22

Ja hij was bij vader als het gebeurde!normaal hij verantwoordlijk dacht ik!
Ik kan er toch niets aan doen dat hij zo dingens uitsteekt bij vader!
Bij mij doet hij zo dingens niet!!
Heb clb en kinderpsyholoog van mijn zoon op de hoogte gebracht! Want mijne zoon heeft een metale beperking!!!

kellyke30
Topic Starter

#9 , 08 mar 2016 20:28

Het was onbewoonbaar in een leeg staand pand

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”