Onterecht aangeklaagd voor agressie

bartvdv
Berichten: 1911

Re: Onterecht aangeklaagd voor agressie

#16 , 24 feb 2016 16:47

Het zou mij verbazen dat de klantendienst zich in die bewoordingen heeft uitgelaten over hun loketbedienden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#17 , 24 feb 2016 16:54

Ik zou mijn theewater nog maar eens nakijken want ik had alles bij statuten + identiteitskaart, staat trouwens vermeld in mijn verhaal.
Het wordt hoog tijd dat B-post er een concurrent bij krijgt wat brieven en aangetekende zendingen betreft, ze zullen zich dan misschien wat klantvriendelijker opstellen.
En dat het geen zin heeft om boos te worden dat ben ik volledig met u eens maar ze kunnen daar de kalmste mens boos krijgen.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#18 , 24 feb 2016 18:32

Het zou mij verbazen dat de klantendienst zich in die bewoordingen heeft uitgelaten over hun loketbedienden.
Toch is het zo

Reclame

jef007
Berichten: 1681

#19 , 24 feb 2016 18:52

haloooooo
was de brief op naam van uw vrouw?? of op naam van één of andere firma??

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#20 , 25 feb 2016 15:31

Zonet vernomen dat de mannelijke postbediende een jaar geschorst is geweest en het niet veel scheelde of hij was ontslagen, blijkbaar geen lessen uit getrokken.

jef007
Berichten: 1681

#21 , 25 feb 2016 15:34

haloooooo
was de brief op naam van uw vrouw?? of op naam van één of andere firma??
haloooooo
was de brief op naam van uw vrouw?? of op naam van één of andere firma??

LeenW
Berichten: 12828

#22 , 25 feb 2016 15:37

Zonet vernomen dat de mannelijke postbediende een jaar geschorst is geweest en het niet veel scheelde of hij was ontslagen, blijkbaar geen lessen uit getrokken.
Dat verandert niets aan uw zaak he.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#23 , 25 feb 2016 16:04

Zonet vernomen dat de mannelijke postbediende een jaar geschorst is geweest en het niet veel scheelde of hij was ontslagen, blijkbaar geen lessen uit getrokken.
Dat verandert niets aan uw zaak he.

Meer dan je denkt !

LeenW
Berichten: 12828

#24 , 25 feb 2016 16:07

Zonet vernomen dat de mannelijke postbediende een jaar geschorst is geweest en het niet veel scheelde of hij was ontslagen, blijkbaar geen lessen uit getrokken.
Dat verandert niets aan uw zaak he.

Meer dan je denkt !
Dus dat één van de twee bediendes ooit geschorst is geweest (en waarvoor? en hoe weet u dat zeker?), geeft u het recht beide te bedreigen? Dat mag je mij toch eens uitleggen..

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#25 , 25 feb 2016 16:43

Dus dat één van de twee bediendes ooit geschorst is geweest (en waarvoor? en hoe weet u dat zeker?), geeft u het recht beide te bedreigen? Dat mag je mij toch eens uitleggen..
Recht van beide te bedreigen schrijft u ?
Ik heb aan de lijve moeten ondervinden dat het woord agressie en bedreigen een zeer rekbaar woord is, je stem verheffen of zeggen dat je klacht zal indienen is genoeg om de politie te bellen en je aan te klagen.
Maar o wee die arme postbedienden hebben niks verkeerd gedaan hoor, een klant drie keer naar huis laten rijden en telkens een andere reden aanhalen om toch maar niet de zending mee te geven dat mag hoor want pesten mag blijkbaar bij B-post, en dan vraagt u nog waarom hij geschorst werd ?
Denk zelf wanneer je bij B-post solliciteert het zelfs een pluspunt is wanneer je kan mensen pesten.
Mijn schoonvader zei altijd je moet nooit discussiëren met een pennelikker, hij had gelijk ;-)

PS Toch was ik een enorme fan van de Collega's machtige serie.

DavidP585
Berichten: 110

#26 , 25 feb 2016 16:57

Meer dan je denkt !
Ik moet Jan hier toch gelijk geven: alleen al het feit dat er zo een voorgeschiedenis is pleit in het voordeel van Jan.

Zeker als Jan hiervoor strafrechtelijk vervolgd wordt, vergeet niet dat het bewijs geleverd zal worden "woord tegen woord" met het vermoeden van onschuld in het voordeel van Jan, bovendien is er ook een opportuniteitscontrole is in hoofde van het parket en van de strafrechter (bij het bepalen van de straf).

Als ik hem was dan zou ik gewoon uitleggen wat er gebeurd is (zijn versie van de feiten) en zeker vermelden dat er zo een voorgeschiedenis is, dat maakt zijn "woord" geloofwaardiger en de opportuniteitscontrole gaat in zijn voordeel pleiten.

Iedereen kan strafklachten indienen maar iemand met zo een voorgeschiedenis zal gemakkelijker ongegronde klachten indienen.

jef007
Berichten: 1681

#27 , 25 feb 2016 20:41

Aangezien TS mijn vraag niet wil beantwoorden, heb ik zo het vermoeden dat de aangetekende brief op naam staat van een rechtspersoon ( BVBA of NV...) Zodoende mag de postbediende die brief NIET meegeven met TS. DE postbediende heeft overschot van gelijk!

LeenW
Berichten: 12828

#28 , 25 feb 2016 21:17

Meer dan je denkt !
Ik moet Jan hier toch gelijk geven: alleen al het feit dat er zo een voorgeschiedenis is pleit in het voordeel van Jan.

Zeker als Jan hiervoor strafrechtelijk vervolgd wordt, vergeet niet dat het bewijs geleverd zal worden "woord tegen woord" met het vermoeden van onschuld in het voordeel van Jan, bovendien is er ook een opportuniteitscontrole is in hoofde van het parket en van de strafrechter (bij het bepalen van de straf).

Als ik hem was dan zou ik gewoon uitleggen wat er gebeurd is (zijn versie van de feiten) en zeker vermelden dat er zo een voorgeschiedenis is, dat maakt zijn "woord" geloofwaardiger en de opportuniteitscontrole gaat in zijn voordeel pleiten.

Iedereen kan strafklachten indienen maar iemand met zo een voorgeschiedenis zal gemakkelijker ongegronde klachten indienen.
Interne schorsingen zijn normaal geen openbare kennis. De vraag blijft hoe TS aan deze informatie komt en of de schorsing voor gelijkaardige redenen is.

giserke
Berichten: 2434

#29 , 25 feb 2016 21:58

Dus dat één van de twee bediendes ooit geschorst is geweest (en waarvoor? en hoe weet u dat zeker?), geeft u het recht beide te bedreigen? Dat mag je mij toch eens uitleggen..
Recht van beide te bedreigen schrijft u ?
Ik heb aan de lijve moeten ondervinden dat het woord agressie en bedreigen een zeer rekbaar woord is, je stem verheffen of zeggen dat je klacht zal indienen is genoeg om de politie te bellen en je aan te klagen.
Maar o wee die arme postbedienden hebben niks verkeerd gedaan hoor, een klant drie keer naar huis laten rijden en telkens een andere reden aanhalen om toch maar niet de zending mee te geven dat mag hoor want pesten mag blijkbaar bij B-post, en dan vraagt u nog waarom hij geschorst werd ?
Denk zelf wanneer je bij B-post solliciteert het zelfs een pluspunt is wanneer je kan mensen pesten.
Mijn schoonvader zei altijd je moet nooit discussiëren met een pennelikker, hij had gelijk ;-)

PS Toch was ik een enorme fan van de Collega's machtige serie.
Of die post beambte eerder berispt werd of niet, of hij TS 3 keer of 5 keer naar huis stuurde doet hier niks terzake!
Als TS niet beschikt over een rechtmatige volmacht dan staat die postbeambte volledig recht in zijn schoenen!

DavidP585
Berichten: 110

#30 , 25 feb 2016 22:44

Bedoel je dat als je 3 (of 5) keer na elkaar teruggestuurd wordt omdat je niet de juiste papieren bij je hebt je daarom schuldig bent aan "bedreiging"?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”