Onterecht aangeklaagd voor agressie

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

Onterecht aangeklaagd voor agressie

#1 , 24 feb 2016 11:38

Vrijdag 19/02/2016 was er niemand aanwezig om een aangetekende zending van de postbode aan te nemen waardoor wij die moesten ophalen op het postkantoor Knokke Station (022/12345)
Op 30/02/2016 om 12.15 uur ben ik op vraag van mijn vrouw die ziek was de aangetekende zending gaan ophalen in postkantoor en had van mijn vrouw haar identiteitskaart meegekregen + het bewijs van de zending.
De vrouwelijke postbediende van loket nr 2 merkte op dat mijn vrouw geen volmacht had gegeven om de zending op te halen, draaide het formulier om en toonde waar mijn vrouw moest ondertekenen om volmacht te geven.
Ik probeerde uit te leggen dat ik de verantwoordelijk ben voor de administratie en de winkel en de identiteitskaart van mijn vrouw toch iets moest betekenen, doch de postbediende sprak mij aan op een zodanige arrogante toon
waardoor ik geïrriteerd raakte en met luide stem mijn ongenoegen uitte en boos naar buiten ben gegaan.
Ik keerde terug naar huis en liet de volmacht door mijn vrouw onderteken waarop ik terug reed naar het postkantoor, bij het binnen komen viel het mij meteen op op dat de twee postbediendes in hun nopjes waren toen ze mij zagen aankomen.
Deze keer werd ik bediend door de mannelijke postbeambte van loket 3, met een brede glimlach vroeg hij waarmee hij mij kon helpen terwijl hij dit heel goed wist.
Ik legde de identiteitskaart van mijn vrouw en mezelf voor + het bewijs van de zending, ah neen mijnheer dit gaat niet lukken want ik heb de statuten nodig van de zaak, ik wist niet wat ik hoorde ??
Opnieuw reed ik terug naar huis voor het ophalen van de statuten en bij aankomst werd ik opnieuw bediend door postbediende van loket 2, ik had nu de statuten bij, beide identiteitskaarten + volmacht kortom alle bewijzen die zouden moeten
bewijzen dat ik het aangetekend schrijven zou mogen ontvangen.
Langzaam bladerde de postbediende door de statuten en merkte op dat ze ook nu niet de zending kon overhandigen omdat in het handelsregister mijn naam niet vermeld stond.
Ik begrijp heel goed dat er regels zijn maar vind dat er nog zoiets bestaat als menselijkheid en zeker wanneer ik met alle documenten kan aantonen zoals volmacht en officiële documenten dat ik samen met mijn vrouw de zaak run.
Toen ik zei dat ik klacht zou indienen en om hun namen vroeg zei de postbediende van loket nr 3 dat dit niet kon door de wet van de privacy, ik vroeg dan om een nummer of toch een referentie, hij lachte en zei loket 2 en 3
In een impuls heb ik toen een foto genomen van de postbediende van loket nr 2 waarop de bediende van loket nr 3 de politie belde en mij aanklaagde voor agressie.
Ik besefte dat ik de foto niet had mogen nemen en heb die dan ook meteen gewist, aan de agenten heb ik de situatie uitgelegd en gemeld dat ik klacht zou neerleggen bij de post.
De politie heeft mij nu uitgenodigd op het politiekantoor voor een verhoor van een meerderjarige die een misdrijf ten laste wordt gelegd ?
Er staat geschreven: Bedreiging, zonder bevel of voorwaarde, door gebaren of zinnebeelden.
Ik heb niemand bedreigd en heb alleen ( boos) gezegd is dat ik een klacht zou neerleggen bij de B-post
Ik voel mij onterecht aangeklaagd en belachelijk gemaakt door de twee post bedienden en ben van mening dat zij misbruik gemaakt hebben van hun functie.
Kan dit zomaar, iemand de schuld geven van agressie terwijl het geen agressie was ?
Wat kan ik hier tegen doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 feb 2016 11:44

Verbale agressie is ook agressie.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#3 , 24 feb 2016 12:07

Dus een postbediende mag u pesten dat je boos wordt en dan beschuldigen van agressie, zo had ik het nog niet bekeken

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 24 feb 2016 12:11

Slechte dienstverlening is eigen bij B-Post, daar gaat u zich gewoon bij moeten neerleggen. In principe hebben ze wel gelijk en had u zo niet mogen reageren. Maar waarschijnlijk gaat het woord tegen woord zijn en komt hier niet veel van.

DavidP585
Berichten: 110

#5 , 24 feb 2016 12:22

en zo wordt een "proceszuchtige" geboren.

Als iedereen het eens van een andere kant zou zien zou het toch veel gemakkelijker zijn.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 24 feb 2016 12:28

Ik denk ook dat er niet veel zal van in huis komen maar u had zich niet op stang mogen laten jagen, hoewel ze er iets van kennen bij B-Post, heb zelf ook al staaltjes van hun 'klantvriendelijkheid' mogen ondervinden.

Leg gewoon eerlijk uit aan de politie wat er gebeurd is, dat u uw geduld niet had mogen verliezen maar op geen enkel ogenblik bedreigingen hebt geuit t.o.v. de bediende en enkel uw ongenoegen hebt kenbaar gemaakt. Zorg dat heel uw relaas (ook het diverse keren teruggaan met de statuten etc) in uw verklaring weergegeven wordt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 24 feb 2016 12:38

Dat U een volmacht nodig hebt van de persoon waarvoor U een aangetekende brief gaat afhalen lijkt me logisch.
Dat U de administratie van de winkel doet, doet hier niks terzake. Een aangetekende zending is ten persoonlijke titel.
Dat U de statuten moet tonen, dat zouden ze toch eens mogen staven. Want U kunt toch aan gelijk wie

In ieder geval, de escalatie hebt U wel degelijk aan Uzelf te danken.
Als ik een van die bediende zou zijn, en iemand komt tegen me snauwen, wel dan ga ik er ook alle lol in hebben om de regels tot de komma te gaan toepassen.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#8 , 24 feb 2016 12:40

DavidP585 heeft gelijk, ik ga volgende week gewoon vertellen wat er gebeurt is.
Spijtig dat de politie die wel betere dingen te doen heeft zich hiermee moet bezig houden, jammer dat B-post hier niets aan doet want ik ben geen alleenstaand geval, de klantendienst van de post gaf zelf toe veel problemen te hebben met hun loketbedienden en niet alleen in Knokke
Het zal wel een hele tijd duren voor ik nog een voet binnen zet bij B-post Knokke , ik zal doen zoals mijn vrouw zegt als het nog eens mocht voor vallen en dat is er eens goed mee lachen.
Het is wel even schrikken wanneer je zo'n standaard brief van de politie in je brievenbus vindt.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#9 , 24 feb 2016 12:53

@ giserke mocht ik een alleen staand geval zijn dan dan zou ik u meteen gelijk geven doch de lijst is lang wat betreft dergelijke gevallen bij B-post
Ik had inderdaad niet boos mogen worden daar heb je een punt en was dit eerst niet maar werd dit wel toen men mij steeds maar terug liet komen en nog steeds de zending niet wilden geven terwijl ik nu alle documenten mee had.
Ik ben een van de vele gevallen in B-post Knokke, toch bedankt voor uw ongezouten mening

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 24 feb 2016 14:10

Dus een postbediende mag u pesten dat je boos wordt en dan beschuldigen van agressie, zo had ik het nog niet bekeken
Bpost pest niet, daar heten dat "regels"

Uit het stenen tijdperk uiteraard.

jef007
Berichten: 1679

#11 , 24 feb 2016 14:37

was de brief gericht aan uw vrouw in eigen naam of aan een bvba of nv????

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#12 , 24 feb 2016 14:41

De directie van B- post zou toch ook moeten beseffen dat hun reglement niet meer van deze tijd is en dat dit veel wrevel meebrengt bij de klanten.

bartvdv
Berichten: 1911

#13 , 24 feb 2016 15:52

Je kon de aangetekende zending ook een tweede keer hebben laten aanbieden aan de deur door de postbode.

JAN_1964
Topic Starter
Berichten: 48

#14 , 24 feb 2016 15:57

Je kon de aangetekende zending ook een tweede keer hebben laten aanbieden aan de deur door de postbode.

Dit hebben wij nu laten doen en zullen dit in de toekomst altijd zo doen, wij hebben trouwens een vriendelijke postbode waar wij nog nooit geen problemen mee hebben gehad, de klantendienst van B-post moest zelf toegeven dat ze veel problemen hebben met de loket bediendes.

giserke
Berichten: 2434

#15 , 24 feb 2016 16:37

Zou het kunnen dat die aangetekende brief op naam van de winkel staat?
Dan moet U inderdaad een volmacht hebben van iemand die gemachtigd is een volmacht te geven van de zaak.
Je moet dus ook bewijzen dat degene die U een volmacht geeft gemachtigd is van de zaak om een volmacht te geven.
Maw de personen die in de statuten staan van de zaak.

Ik voel aan mijn theewater dat die postbeambte volledig correct gehandeld heeft. ;)

Het heeft ook geen zin U verbaal agressief op te stellen tov die beambte en B-Post door hen in de maling te halen.
Zonder die 2 bewijzen te leveren kunt U nergens optreden namens de zaak.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”